Aparat cyfrowy Sony A1 II body - ILCE1M2B - Opis i dane produktu
-
Zgłoś

Aparat cyfrowy Sony A1 II body - ILCE1M2B
Sony A1 II oferuje wszystko, co jest potrzebne do robienia większej liczby udanych zdjęć: wysoką rozdzielczość 50 megapikseli, system AF rozpoznający obiekty z użyciem sztucznej inteligencji, tryb zdjęć seryjnych oraz zaawansowaną organizację pracy, która zapewnia użytkownikom profesjonalnym niezrównaną efektywność i swobodę od rejestracji po dostarczenie materiału.
Sony A1 II oferuje wszystko, co jest potrzebne do robienia większej liczby udanych zdjęć: wysoką rozdzielczość 50 megapikseli, system AF rozpoznający obiekty z użyciem sztucznej inteligencji, tryb zdjęć seryjnych oraz zaawansowaną organizację pracy, która zapewnia użytkownikom profesjonalnym niezrównaną efektywność i swobodę od rejestracji po dostarczenie materiału.

Niesamowita wydajność wynikająca z połączenia wiodących technologii
Duże ilości danych z pełnoklatkowego przetwornika Exmor RS™ o efektywnej rozdzielczości około 50,1 megapiksela są na bieżąco przetwarzane przez procesor obrazu BIONZ XR™. Zaawansowany procesor wykorzystujący sztuczną inteligencję wykonuje rozpoznawanie na wysokim poziomie, niezawodnie identyfikując różnorodne obiekty. Połączenie tych najnowocześniejszych technologii pomagają uchwycić trudne sceny w wysokiej rozdzielczości, z podglądem bez zaników obrazu i pełnym śledzeniem AF/AE z szybkością do 30 kl./s.
Duże ilości danych z pełnoklatkowego przetwornika Exmor RS™ o efektywnej rozdzielczości około 50,1 megapiksela są na bieżąco przetwarzane przez procesor obrazu BIONZ XR™. Zaawansowany procesor wykorzystujący sztuczną inteligencję wykonuje rozpoznawanie na wysokim poziomie, niezawodnie identyfikując różnorodne obiekty. Połączenie tych najnowocześniejszych technologii pomagają uchwycić trudne sceny w wysokiej rozdzielczości, z podglądem bez zaników obrazu i pełnym śledzeniem AF/AE z szybkością do 30 kl./s.

Zaawansowany procesor AI do rozpoznawania obiektów na wysokim poziomie
Aparat α1 II jest wyposażony w dedykowany procesor wykorzystujący sztuczną inteligencję. Pomaga on dokładniej rozpoznawać osoby poprzez szacowanie postawy człowieka i wspomaga dokładne rozpoznawanie innych obiektów: zwierząt, pojazdów i owadów. Radykalnie zwiększa to możliwości systemu AF z rozpoznawaniem w czasie rzeczywistym i śledzenia w czasie rzeczywistym, a ponadto poprawia ogólną wydajność systemu AF.
Aparat α1 II jest wyposażony w dedykowany procesor wykorzystujący sztuczną inteligencję. Pomaga on dokładniej rozpoznawać osoby poprzez szacowanie postawy człowieka i wspomaga dokładne rozpoznawanie innych obiektów: zwierząt, pojazdów i owadów. Radykalnie zwiększa to możliwości systemu AF z rozpoznawaniem w czasie rzeczywistym i śledzenia w czasie rzeczywistym, a ponadto poprawia ogólną wydajność systemu AF.

Nawet o 30% lepsze rozpoznawanie oka ludzkiego
System AF z rozpoznawaniem w czasie rzeczywistym poprawia rozpoznawanie oka ludzkiego o 30%, a szacowanie postawy człowieka pozwala lepiej identyfikować osoby, które nie są ustawione przodem do aparatu, noszą okulary przeciwsłoneczne lub mają zasłoniętą twarz. Znacznie lepiej działa rozpoznawanie oddalonych osób, które zajmują tylko niewielką część kadru, a także przesłanianych obiektów.
System AF z rozpoznawaniem w czasie rzeczywistym poprawia rozpoznawanie oka ludzkiego o 30%, a szacowanie postawy człowieka pozwala lepiej identyfikować osoby, które nie są ustawione przodem do aparatu, noszą okulary przeciwsłoneczne lub mają zasłoniętą twarz. Znacznie lepiej działa rozpoznawanie oddalonych osób, które zajmują tylko niewielką część kadru, a także przesłanianych obiektów.

Dokładne rozpoznawanie szerokiego wachlarza obiektów
Aparat rozpoznaje teraz szerszy wachlarz fotografowanych i filmowanych obiektów, a w nowym trybie [Automat.] samoczynnie wybiera odpowiednią kategorię. Rozpoznawanie zwierząt działa o 30% lepiej. Identyfikowane są oczy pewnych mniejszych gatunków zwierząt oraz oczy, głowy i pyski psów i kotów. Rozpoznawanie ptaków poprawiło się o 50%
Dostosowywanie czułości śledzenia AF do zmian szybkości obiektu
Aby zapewnić konsekwentne śledzenie i dokładne ustawianie ostrości, system Fast Hybrid AF jest wyposażony 759 pól AF wykrywających fazę. Użytkownik może teraz zmieniać szybkość reakcji śledzenia, co ułatwia fotografowanie ptaków. W trybie AF-S system działa nawet przy bardzo małej jasności, od –4,0 EV wzwyż.
Aparat rozpoznaje teraz szerszy wachlarz fotografowanych i filmowanych obiektów, a w nowym trybie [Automat.] samoczynnie wybiera odpowiednią kategorię. Rozpoznawanie zwierząt działa o 30% lepiej. Identyfikowane są oczy pewnych mniejszych gatunków zwierząt oraz oczy, głowy i pyski psów i kotów. Rozpoznawanie ptaków poprawiło się o 50%
Dostosowywanie czułości śledzenia AF do zmian szybkości obiektu
Aby zapewnić konsekwentne śledzenie i dokładne ustawianie ostrości, system Fast Hybrid AF jest wyposażony 759 pól AF wykrywających fazę. Użytkownik może teraz zmieniać szybkość reakcji śledzenia, co ułatwia fotografowanie ptaków. W trybie AF-S system działa nawet przy bardzo małej jasności, od –4,0 EV wzwyż.
Elastyczne ustawienia obszaru ostrości
Dotychczasowe ustawienia obszaru ostrości punktowej — L, M i S — uzupełniono rozmiarami XL i XS. Ustawienie XS może zapobiec nastawianiu ostrości na obiekty na pierwszym planie, takie jak gałęzie. Aparat pozwala tworzyć własne obszary ostrości o wybranym rozmiarze i proporcjach.
Wybierane opóźnienie wyzwolenia migawki
Dostępne są różne tryby opóźnienia wyzwolenia migawki. Można je wybrać z menu [Op.zwol./Wyś.startu]. Ustawienie [Najsz.zwol./Wł.] do minimum ogranicza opóźnienie wyzwolenia migawki i powoduje zanik obrazu (efekt blackout) podczas wykonywania pierwszego zdjęcia z serii. Ustawienie [Stab.zwol./Wł.] stabilizuje opóźnienie wyzwolenia migawki, przez co ułatwia wyzwolenie migawki w żądanym momencie. Domyślnym ustawieniem jest [Automat./Wył.], przy którym w chwili rozpoczęcia zdjęć nie występuje efekt blackout.
Szybkie zdjęcia seryjne w pełnej rozdzielczości 50,1 megapiksela
Aparat umożliwia zdjęcia seryjne w rozdzielczości 50,1 megapiksela z prędkością do 30 kl./s i pełnym śledzeniem ostrości i ekspozycji. Parametry AF/AE są wyznaczane do 120 razy na sekundę. Wyeliminowanie efektu zaciemnienia w wizjerze sprawia, że podczas kadrowania i rejestracji ujęć obraz wygląda tak, jak oglądany nieuzbrojonym okiem.
Większa kontrola nad momentem rejestrowania najważniejszych chwil
Funkcja „Wstępne przechwytywanie” utrwala to, co zdarzyło się przed wyzwoleniem migawki, nie pogarszając rozdzielczości nawet podczas zdjęć seryjnych z szybkością 30 kl./s. Do wyboru są różne ustawienia czasu zapisu. Użytkownik może też na chwilę zwiększyć szybkość zdjęć. Obie te funkcje zmniejszają ryzyko utraty najważniejszego momentu.
Niezwykłe szczegóły dzięki efektywnej rozdzielczości około 50,1 megapiksela
50,1-megapikselowy przetwornik obrazu Exmor RS i procesor obrazu BIONZ XR współpracują z zaawansowanymi obiektywami Sony z licznej rodziny G Master, zapewniając głębię, realizm i wysoką rozdzielczość odwzorowania obrazu. Dzięki dużej liczbie pikseli matrycy imponującą, 21-megapikselową rozdzielczość mają także zdjęcia zrobione w trybie APS-C lub skadrowane później do formatu APS-C.
Różne ustawienia rozmiaru i jakości obrazów RAW
Maksymalna szybkość zdjęć seryjnych RAW z kompresją wynosi 30 kl./s. Aby ułatwić pracę, zdjęcia w formacie RAW z bezstratną kompresją, JPEG i HEIF można robić także w rozmiarach M i S. Liczba pikseli w takich obrazach nie zależy od tego, czy wybrany jest tryb pełnoklatkowy, czy APS-C. Pozwala to swobodnie przełączać tryb bez zmiany rozdzielczości.
Duża czułość, niski poziom szumu i szeroki zakres dynamiczny
Dzięki opiniom profesjonalistów powstał system redukcji szumu, który mimo dużej skuteczności nie pogarsza szczegółowości obrazu. W rezultacie użytkownicy mogą bez przeszkód robić wyraźne zdjęcia sportów halowych przy średniej i wysokiej czułości. 15-stopniowy zakres dynamiczny przy niskiej czułości zapewnia płynne, realistyczne przejścia tonalne.
[1] α1, ISO 6400, 1/1600 s, F2.8 [2] α1 II, ISO 6400, 1/1600 s, F2.8
Zawsze dokładna ekspozycja i kolorystyka
W porównaniu z korpusem α1 znacznie poprawiono ekspozycję i reprodukcję kolorów. Ekspozycja fotografii i filmów jest optymalizowana pod kątem wykrytych twarzy i o 20% stabilniejsza nawet w przypadku twarzy rejestrowanych pod światło, prześwietlonych z powodu słońca lub ustawionych bokiem do aparatu. Balans bieli jest dokładnie ustawiany nawet na obiekty w cieniu.
5-osiowa, optyczna stabilizacja obrazu w korpusie o efektywności 8,5 stopnia na środku kadru
Precyzyjny moduł stabilizacji obrazu, zaawansowane czujniki żyroskopowe i zoptymalizowane algorytmy wykrywają i kompensują drgania aparatu, zapewniając przełomową efektywność 8,5 stopnia na środku obrazu i 7,0 stopni na brzegach. Dzięki temu można dokładnie uchwycić detale na zdjęciach z ręki. Synchronizacja ze zgodnymi obiektywami pozwala lepiej przeciwdziałać zamazaniu obrazu przy większych ogniskowych.
[1] Obrót wokół osi pionowej [2] Przechył lewo/prawo [3] Przechył góra/dół
Tryby łączenia obrazów RAW — mniejsze szumy i wyższa rozdzielczość
Do wyboru są dwa tryby kompozytowych zdjęć RAW. W trybie „Ustawienia fotografowania z NR” można zrobić od 4 do 32 zdjęć RAW, a następnie połączyć je w jeden obraz o pełnej rozdzielczości i bardzo niskim poziomie szumów nawet w zakresie od średnich do wysokich czułości. Tryb Pixel Shift Multi Shooting pozwala zrobić 4 lub 16 zdjęć przesuniętych o piksel, a następnie połączyć je w jeden obraz o niezwykle wysokiej rozdzielczości. W obu przypadkach operację łączenia wykonuje się w programie komputerowym Sony Imaging Edge Desktop™ (na PC).
[1] Pojedynczy obraz RAW, ISO 12 800 [2] Połączony obraz RAW z NR (32 obrazy), ISO 12 800
System AF z rozpoznawaniem w czasie rzeczywistym podczas filmowania
System AF z rozpoznawaniem w czasie rzeczywistym wykorzystuje zaawansowaną, opartą na sztucznej inteligencji technologię szacowania postawy człowieka. Z dużą dokładnością rozpoznaje ona i śledzi nie tylko oczy, lecz także położenie ciała i głowy ludzi. W porównaniu z modelem α1 powiększył się zakres obiektów rozpoznawanych z pomocą sztucznej inteligencji podczas fotografowania i filmowania. Teraz obejmuje on na przykład rozpoznawanie ptaków na filmach. Rozpoznawanie i śledzenie w czasie rzeczywistym innych obiektów odbywa się poprzez przetwarzanie kolorów, wzorów i danych przestrzennych.
Imponująco realistyczne nagrania w wysokiej rozdzielczości: 8K/4K
Aby nagrać film 4K (3840 × 2160), można wykadrować i poddać edycji źródłowy materiał 8K o bardzo wysokiej rozdzielczości, uzyskiwanej poprzez oversampling z rozdzielczości 8,6K. Zapis obrazu 8K jest możliwy w 10-bitowym formacie XAVC HS 4:2:2, opcjonalnie z plikiem proxy Full HD. Filmy 4K można nagrywać w formacie pełnoklatkowym, z użyciem kodeka XAVC HS, S lub S-I, lub w formacie Super 35mm, z oversamplingiem z rozdzielczości 5,8K i odczytem wszystkich pikseli bez ich łączenia w grupy. Z myślą o wyjątkowej jakości format XAVC S-I pozwala na zapis z przepływnością do 600 Mb/s.
Nagrywanie z dużą liczbą klatek na sekundę: do 120p
Aparat umożliwia wewnętrzny zapis filmów 4K w formacie do 120p. Materiał filmowy 4K można odtwarzać w maksymalnie 5-krotnie zwolnionym tempie. Tryb zwolnionego i przyspieszonego tempa (S&Q) pozwala odtwarzać spowolniony lub przyspieszony obraz w samym aparacie. Jeszcze większe możliwości daje materiał filmowy Full HD nagrany przy 240 kl./s: można go odtwarzać w nawet 10-krotnie zwolnionym tempie (24p), tworząc na przykład imponujące ujęcia sportu. Wybór żądanego klatkażu umożliwia intuicyjne menu.
Większa spójność z nagraniami S-Log z kamer Cinema Line
Krzywa gamma S-Log3 rozszerza zakres przejść tonalnych od cieni do średniej szarości. Minimalna czułość ISO w przypadku użycia krzywej S-Log3 wynosi 800. Zakres ISO można rozszerzyć do 200–640. W porównaniu z modelem α1 poprawiono reprodukcję szczegółów. Łatwiej jest też ujednolicić obraz z materiałami S-Log3 z kamer kinowych Sony. Aparat pozwala na importowanie własnych tabel LUT na potrzeby podglądu.
Stabilne ujęcia filmowe o wysokiej jakości
Oprócz standardowego trybu stabilizacji dostępny jest tryb „Aktywny”, oparty na połączeniu precyzyjnego modułu stabilizacji i czujnika żyroskopowego. Tryb „Aktywny dynamiczny” wykorzystuje ponadto stabilizację elektroniczną. Zwiększa ona efektywność o dalszych 30%, umożliwiając nagrywanie stabilnych ujęć nawet biegnącemu użytkownikowi. Funkcja automatycznego kadrowania automatycznie koryguje kompozycję ujęcia, śledząc obiekty i przycinając kadr z użyciem sztucznej inteligencji. Z kolei funkcja stabilizatora kadrowania pozwala utrzymywać stałą pozycję obiektu w kadrze, nawet gdy użytkownik przemieszcza się z aparatem.
Kompensacja zmian kąta widzenia
Funkcja kompensacji „oddychania” ogranicza zmiany kąta widzenia podczas regulacji ostrości w czasie filmowania. Technologia Sony Clear Image Zoom automatycznie stabilizuje kąt widzenia przy zmianach ostrości. Metadane zapisywane przez tę funkcję można wykorzystać w postprodukcji z użyciem najnowszych programów Catalyst Browse / Catalyst Prepare / Catalyst Prepare Plugin.
Funkcje wspomagające nastawianie ostrości
Nagrywanie filmów ułatwiają różne funkcje, takie jak Asysta AF, tymczasowo włączająca ręczną regulację ostrości, wyświetlanie zarysu czy ustawienia szybkości i czułości przejścia AF. Funkcja mapy ostrości nakłada wizualizację głębi ostrości na podgląd na żywo. System AF z rozpoznawaniem w czasie rzeczywistym, śledzenie w czasie rzeczywistym i funkcja obszaru ostrości są teraz dostępne również po włączeniu zoomu cyfrowego lub funkcji Clear Image Zoom.
Swoboda regulacji monitora LCD
Monitor z 4-osiową regulacją ustawienia pozwala zapewnić sobie optymalne warunki oglądania w układzie poziomym i pionowym. Po wysunięciu monitora można go odchylić o maksymalnie 98° w górę, 40° w dół i pełne 180° na bok. Zawias monitora nie rzuca się w oczy, jest jednak wytrzymały. Duży, 3,2-calowy wyświetlacz dotykowy został zaprojektowany do wyświetlania wyraźnego obrazu w plenerze. Ma rozdzielczość 2,1 mln pikseli i reprodukuje szeroki zakres barw.
Zaawansowane właściwości uchwytu i łatwa obsługa
Większa ergonomia uchwytu zapewnia wygodę i stabilność podczas długich sesji. Identyczne właściwości ma oferowany oddzielnie uchwyt pionowy VG-C5, ułatwiający długotrwałe zdjęcia w układzie pionowym. Uchwyt ten zapewnia ponadto dłuższą pracę na akumulatorze niż poprzedni model. Nowością na korpusie jest przycisk własny C5.
W zestawie standardowa i głęboka muszla oczna do wizjera
Aparat α1 II jest dostarczany z dwoma muszlami ocznymi do wizjera: standardową FDA-EP19 i głębszą FDA-EP21. Ta ostatnia skutecznie blokuje światło z zewnątrz, przez co poprawia widoczność obrazu. Wygodę użycia zwiększa miękkie, dokładnie przylegające tworzywo i konstrukcja.
Dostarczana ładowarka ładuje dwa akumulatory NP-FZ100 w 155 minut
Po podłączeniu do zasilacza sieciowego zgodnego z technologią USB PD (Power Delivery) dostarczana w zestawie szybka ładowarka BC-ZD1 pozwala naładować dwa akumulatory NP-FZ100 równocześnie w mniej więcej 155 minut. Ładowarka ta jest doskonała do ładowania dwóch akumulatorów w sytuacjach wymagających ciągłego działania aparatu przez długi czas, na przykład na eventach.
Szybka rejestracja często używanych funkcji
Funkcja „Moje menu” pozwala dodawać opcje z menu do samodzielnie tworzonych menu poprzez długie naciśnięcie lub naciśnięcie przycisku kasowania. W menu funkcji (Fn) pojawiły się nowe opcje: wyboru katalogu zapisu i tworzenia nowego katalogu.
Dotychczasowe ustawienia obszaru ostrości punktowej — L, M i S — uzupełniono rozmiarami XL i XS. Ustawienie XS może zapobiec nastawianiu ostrości na obiekty na pierwszym planie, takie jak gałęzie. Aparat pozwala tworzyć własne obszary ostrości o wybranym rozmiarze i proporcjach.
Wybierane opóźnienie wyzwolenia migawki
Dostępne są różne tryby opóźnienia wyzwolenia migawki. Można je wybrać z menu [Op.zwol./Wyś.startu]. Ustawienie [Najsz.zwol./Wł.] do minimum ogranicza opóźnienie wyzwolenia migawki i powoduje zanik obrazu (efekt blackout) podczas wykonywania pierwszego zdjęcia z serii. Ustawienie [Stab.zwol./Wł.] stabilizuje opóźnienie wyzwolenia migawki, przez co ułatwia wyzwolenie migawki w żądanym momencie. Domyślnym ustawieniem jest [Automat./Wył.], przy którym w chwili rozpoczęcia zdjęć nie występuje efekt blackout.
Szybkie zdjęcia seryjne w pełnej rozdzielczości 50,1 megapiksela
Aparat umożliwia zdjęcia seryjne w rozdzielczości 50,1 megapiksela z prędkością do 30 kl./s i pełnym śledzeniem ostrości i ekspozycji. Parametry AF/AE są wyznaczane do 120 razy na sekundę. Wyeliminowanie efektu zaciemnienia w wizjerze sprawia, że podczas kadrowania i rejestracji ujęć obraz wygląda tak, jak oglądany nieuzbrojonym okiem.
Większa kontrola nad momentem rejestrowania najważniejszych chwil
Funkcja „Wstępne przechwytywanie” utrwala to, co zdarzyło się przed wyzwoleniem migawki, nie pogarszając rozdzielczości nawet podczas zdjęć seryjnych z szybkością 30 kl./s. Do wyboru są różne ustawienia czasu zapisu. Użytkownik może też na chwilę zwiększyć szybkość zdjęć. Obie te funkcje zmniejszają ryzyko utraty najważniejszego momentu.
Niezwykłe szczegóły dzięki efektywnej rozdzielczości około 50,1 megapiksela
50,1-megapikselowy przetwornik obrazu Exmor RS i procesor obrazu BIONZ XR współpracują z zaawansowanymi obiektywami Sony z licznej rodziny G Master, zapewniając głębię, realizm i wysoką rozdzielczość odwzorowania obrazu. Dzięki dużej liczbie pikseli matrycy imponującą, 21-megapikselową rozdzielczość mają także zdjęcia zrobione w trybie APS-C lub skadrowane później do formatu APS-C.
Różne ustawienia rozmiaru i jakości obrazów RAW
Maksymalna szybkość zdjęć seryjnych RAW z kompresją wynosi 30 kl./s. Aby ułatwić pracę, zdjęcia w formacie RAW z bezstratną kompresją, JPEG i HEIF można robić także w rozmiarach M i S. Liczba pikseli w takich obrazach nie zależy od tego, czy wybrany jest tryb pełnoklatkowy, czy APS-C. Pozwala to swobodnie przełączać tryb bez zmiany rozdzielczości.
Duża czułość, niski poziom szumu i szeroki zakres dynamiczny
Dzięki opiniom profesjonalistów powstał system redukcji szumu, który mimo dużej skuteczności nie pogarsza szczegółowości obrazu. W rezultacie użytkownicy mogą bez przeszkód robić wyraźne zdjęcia sportów halowych przy średniej i wysokiej czułości. 15-stopniowy zakres dynamiczny przy niskiej czułości zapewnia płynne, realistyczne przejścia tonalne.
[1] α1, ISO 6400, 1/1600 s, F2.8 [2] α1 II, ISO 6400, 1/1600 s, F2.8
Zawsze dokładna ekspozycja i kolorystyka
W porównaniu z korpusem α1 znacznie poprawiono ekspozycję i reprodukcję kolorów. Ekspozycja fotografii i filmów jest optymalizowana pod kątem wykrytych twarzy i o 20% stabilniejsza nawet w przypadku twarzy rejestrowanych pod światło, prześwietlonych z powodu słońca lub ustawionych bokiem do aparatu. Balans bieli jest dokładnie ustawiany nawet na obiekty w cieniu.
5-osiowa, optyczna stabilizacja obrazu w korpusie o efektywności 8,5 stopnia na środku kadru
Precyzyjny moduł stabilizacji obrazu, zaawansowane czujniki żyroskopowe i zoptymalizowane algorytmy wykrywają i kompensują drgania aparatu, zapewniając przełomową efektywność 8,5 stopnia na środku obrazu i 7,0 stopni na brzegach. Dzięki temu można dokładnie uchwycić detale na zdjęciach z ręki. Synchronizacja ze zgodnymi obiektywami pozwala lepiej przeciwdziałać zamazaniu obrazu przy większych ogniskowych.
[1] Obrót wokół osi pionowej [2] Przechył lewo/prawo [3] Przechył góra/dół
Tryby łączenia obrazów RAW — mniejsze szumy i wyższa rozdzielczość
Do wyboru są dwa tryby kompozytowych zdjęć RAW. W trybie „Ustawienia fotografowania z NR” można zrobić od 4 do 32 zdjęć RAW, a następnie połączyć je w jeden obraz o pełnej rozdzielczości i bardzo niskim poziomie szumów nawet w zakresie od średnich do wysokich czułości. Tryb Pixel Shift Multi Shooting pozwala zrobić 4 lub 16 zdjęć przesuniętych o piksel, a następnie połączyć je w jeden obraz o niezwykle wysokiej rozdzielczości. W obu przypadkach operację łączenia wykonuje się w programie komputerowym Sony Imaging Edge Desktop™ (na PC).
[1] Pojedynczy obraz RAW, ISO 12 800 [2] Połączony obraz RAW z NR (32 obrazy), ISO 12 800
System AF z rozpoznawaniem w czasie rzeczywistym podczas filmowania
System AF z rozpoznawaniem w czasie rzeczywistym wykorzystuje zaawansowaną, opartą na sztucznej inteligencji technologię szacowania postawy człowieka. Z dużą dokładnością rozpoznaje ona i śledzi nie tylko oczy, lecz także położenie ciała i głowy ludzi. W porównaniu z modelem α1 powiększył się zakres obiektów rozpoznawanych z pomocą sztucznej inteligencji podczas fotografowania i filmowania. Teraz obejmuje on na przykład rozpoznawanie ptaków na filmach. Rozpoznawanie i śledzenie w czasie rzeczywistym innych obiektów odbywa się poprzez przetwarzanie kolorów, wzorów i danych przestrzennych.
Imponująco realistyczne nagrania w wysokiej rozdzielczości: 8K/4K
Aby nagrać film 4K (3840 × 2160), można wykadrować i poddać edycji źródłowy materiał 8K o bardzo wysokiej rozdzielczości, uzyskiwanej poprzez oversampling z rozdzielczości 8,6K. Zapis obrazu 8K jest możliwy w 10-bitowym formacie XAVC HS 4:2:2, opcjonalnie z plikiem proxy Full HD. Filmy 4K można nagrywać w formacie pełnoklatkowym, z użyciem kodeka XAVC HS, S lub S-I, lub w formacie Super 35mm, z oversamplingiem z rozdzielczości 5,8K i odczytem wszystkich pikseli bez ich łączenia w grupy. Z myślą o wyjątkowej jakości format XAVC S-I pozwala na zapis z przepływnością do 600 Mb/s.
Nagrywanie z dużą liczbą klatek na sekundę: do 120p
Aparat umożliwia wewnętrzny zapis filmów 4K w formacie do 120p. Materiał filmowy 4K można odtwarzać w maksymalnie 5-krotnie zwolnionym tempie. Tryb zwolnionego i przyspieszonego tempa (S&Q) pozwala odtwarzać spowolniony lub przyspieszony obraz w samym aparacie. Jeszcze większe możliwości daje materiał filmowy Full HD nagrany przy 240 kl./s: można go odtwarzać w nawet 10-krotnie zwolnionym tempie (24p), tworząc na przykład imponujące ujęcia sportu. Wybór żądanego klatkażu umożliwia intuicyjne menu.
Większa spójność z nagraniami S-Log z kamer Cinema Line
Krzywa gamma S-Log3 rozszerza zakres przejść tonalnych od cieni do średniej szarości. Minimalna czułość ISO w przypadku użycia krzywej S-Log3 wynosi 800. Zakres ISO można rozszerzyć do 200–640. W porównaniu z modelem α1 poprawiono reprodukcję szczegółów. Łatwiej jest też ujednolicić obraz z materiałami S-Log3 z kamer kinowych Sony. Aparat pozwala na importowanie własnych tabel LUT na potrzeby podglądu.
Stabilne ujęcia filmowe o wysokiej jakości
Oprócz standardowego trybu stabilizacji dostępny jest tryb „Aktywny”, oparty na połączeniu precyzyjnego modułu stabilizacji i czujnika żyroskopowego. Tryb „Aktywny dynamiczny” wykorzystuje ponadto stabilizację elektroniczną. Zwiększa ona efektywność o dalszych 30%, umożliwiając nagrywanie stabilnych ujęć nawet biegnącemu użytkownikowi. Funkcja automatycznego kadrowania automatycznie koryguje kompozycję ujęcia, śledząc obiekty i przycinając kadr z użyciem sztucznej inteligencji. Z kolei funkcja stabilizatora kadrowania pozwala utrzymywać stałą pozycję obiektu w kadrze, nawet gdy użytkownik przemieszcza się z aparatem.
Kompensacja zmian kąta widzenia
Funkcja kompensacji „oddychania” ogranicza zmiany kąta widzenia podczas regulacji ostrości w czasie filmowania. Technologia Sony Clear Image Zoom automatycznie stabilizuje kąt widzenia przy zmianach ostrości. Metadane zapisywane przez tę funkcję można wykorzystać w postprodukcji z użyciem najnowszych programów Catalyst Browse / Catalyst Prepare / Catalyst Prepare Plugin.
Funkcje wspomagające nastawianie ostrości
Nagrywanie filmów ułatwiają różne funkcje, takie jak Asysta AF, tymczasowo włączająca ręczną regulację ostrości, wyświetlanie zarysu czy ustawienia szybkości i czułości przejścia AF. Funkcja mapy ostrości nakłada wizualizację głębi ostrości na podgląd na żywo. System AF z rozpoznawaniem w czasie rzeczywistym, śledzenie w czasie rzeczywistym i funkcja obszaru ostrości są teraz dostępne również po włączeniu zoomu cyfrowego lub funkcji Clear Image Zoom.
Swoboda regulacji monitora LCD
Monitor z 4-osiową regulacją ustawienia pozwala zapewnić sobie optymalne warunki oglądania w układzie poziomym i pionowym. Po wysunięciu monitora można go odchylić o maksymalnie 98° w górę, 40° w dół i pełne 180° na bok. Zawias monitora nie rzuca się w oczy, jest jednak wytrzymały. Duży, 3,2-calowy wyświetlacz dotykowy został zaprojektowany do wyświetlania wyraźnego obrazu w plenerze. Ma rozdzielczość 2,1 mln pikseli i reprodukuje szeroki zakres barw.
Zaawansowane właściwości uchwytu i łatwa obsługa
Większa ergonomia uchwytu zapewnia wygodę i stabilność podczas długich sesji. Identyczne właściwości ma oferowany oddzielnie uchwyt pionowy VG-C5, ułatwiający długotrwałe zdjęcia w układzie pionowym. Uchwyt ten zapewnia ponadto dłuższą pracę na akumulatorze niż poprzedni model. Nowością na korpusie jest przycisk własny C5.
W zestawie standardowa i głęboka muszla oczna do wizjera
Aparat α1 II jest dostarczany z dwoma muszlami ocznymi do wizjera: standardową FDA-EP19 i głębszą FDA-EP21. Ta ostatnia skutecznie blokuje światło z zewnątrz, przez co poprawia widoczność obrazu. Wygodę użycia zwiększa miękkie, dokładnie przylegające tworzywo i konstrukcja.
Dostarczana ładowarka ładuje dwa akumulatory NP-FZ100 w 155 minut
Po podłączeniu do zasilacza sieciowego zgodnego z technologią USB PD (Power Delivery) dostarczana w zestawie szybka ładowarka BC-ZD1 pozwala naładować dwa akumulatory NP-FZ100 równocześnie w mniej więcej 155 minut. Ładowarka ta jest doskonała do ładowania dwóch akumulatorów w sytuacjach wymagających ciągłego działania aparatu przez długi czas, na przykład na eventach.
Szybka rejestracja często używanych funkcji
Funkcja „Moje menu” pozwala dodawać opcje z menu do samodzielnie tworzonych menu poprzez długie naciśnięcie lub naciśnięcie przycisku kasowania. W menu funkcji (Fn) pojawiły się nowe opcje: wyboru katalogu zapisu i tworzenia nowego katalogu.
Podstawowe informacje |
|
---|---|
Marka | Sony |
Rodzaj ?Rodzaj aparatu określa konfigurację sprzętu. Body to sam korpus aparatu bez obiektywu. Z adapterem oznacza, że aparat ma dodatkowy element umożliwiający podłączenie obiektywów z innych systemów. Z obiektywem wskazuje, że aparat sprzedawany jest w zestawie z obiektywem, gotowy do użytku od razu po wyjęciu z pudełka. | body |
|
|
Przetwornik obrazu |
|
Rozdzielczość efektywna ?Rozdzielczość efektywna aparatu cyfrowego jest określana za pomocą dwóch liczb określających liczbę pikseli w matrycy. Pierwsza to liczba wszystkich pikseli (np. 8,2MP), druga to liczba pikseli efektywnych (np.8,0MP). Liczba wszystkich pikseli określa nam, ile pikseli światłoczułych jest na matrycy aparatu. Liczba pikseli efektywnych określa z kolei, ile z tych pikseli stanowi punkty robionego zdjęcia (w praktyce jest równa iloczynowi wskazanej rozdzielczości aparatu). | 50 Mpix |
Stabilizacja obrazu ?Stabilizacja obrazu to jedna z funkcji w aparatach z wymienną optyką. Są dwa rodzaje stabilizacji: stabilizacja w korpusie lub stabilizacja w obiektywie. Stabilizacja umieszczona w korpusie aparatu jest bardzie powszechna, gdyż jest skuteczniejsza niż ta dostępna w obiektywie. Możemy również założyć na aparat dowolny obiektyw, również taki bez stabilizacji (jest on tańszy od obiektywu ze stabilizacją), a funkcja ta wciąż będzie działać. | Ze stabilizacją obrazu |
Rozmiar matrycy ?Rozmiar matrycy w aparatach bezlusterkowych wpływa na jakość obrazu. Wyróżniamy APS-C, Micro Four Thirds oraz pełnoklatkowe. Im większa matryca, tym lepsza jakość zdjęć, szczególnie przy słabym oświetleniu. | 24 x 36 mm |
Maksymalna szybkość zdjęć w serii ?Maksymalna szybkość zdjęć w serii to parametr aparatów cyfrowych podawany w klatkach na sekundę. Informuje nas o tym, ile maksymalnie klatek zapisze aparat w ciągu jednej sekundy, jeśli uruchomimy funkcję zdjęć seryjnych. W profesjonalnym sprzęcie może to być nawet 10 klatek na sekundę. Jest to uzależnione od szybkości działania całego aparatu, również od szybkości transferu danych do pamięci wewnętrznej. | 30 kl./s |
Lampa błyskowa |
|
Lampa błyskowa ?Lampa błyskowa to wbudowane źródło światła w aparatach bezlusterkowych, pomagające oświetlić scenę podczas robienia zdjęć w warunkach słabego oświetlenia. Zapewnia dodatkowe światło, poprawiając jakość zdjęć i redukując efekty cieni oraz czerwonych oczu. | Możliwość podpięcia |
Zapis danych |
|
Karty pamięci ?Nośniki danych, na których zapisywane są zdjęcia i filmy. Popularne rodzaje to karty SD oraz ich wersje rozszerzone, jak SDHC i SDXC. Wielkość karty zależy od potrzeb użytkownika i możliwości aparatu. | UHS-I, UHS-II, CFexpress |
Podgląd zdjęć |
|
Wizjer ?Wizjer - element aparatu fotograficznego, który umożliwia podgląd kadru przed wykonaniem zdjęcia. Istnieje podział wizjerów na elektroniczne, charakterystyczne dla bezlusterkowców, i optyczne, które znajdziemy w lustrzankach. Wizjery mogą różnić się budową i działaniem. Lustrzanki w wizjerze przedstawiają obraz naturalny, podczs gdy aparaty cyfrowe ukazują obraz cyfrowo przetworzony. Wybierając zatem bezlusterkowec wysokiej jakości, należy zawsze szukać modelu z wysoką rozdzielczością wizjera. | Z wizjerem |
Rozmiar wyświetlacza LCD ?Określa wielkość ekranu, na którym można podglądać i przeglądać zrobione zdjęcia oraz ustawienia aparatu. Większy ekran zazwyczaj oznacza wygodniejsze korzystanie z interfejsu, podgląd detali i kompozycji zdjęć oraz łatwiejsze kadrowanie. | 3,2" |
Techniczne |
|
Rodzaj matrycy ?Rodzaj matrycy w aparatach bezlusterkowych to czynnik kluczowy wpływający na jakość obrazu. Wyróżniamy matryce APS-C, Micro Four Thirds oraz pełnoklatkowe. Każdy rodzaj oferuje inne parametry i cechy, wpływając na rozmiar, zakres dynamiki oraz czułość aparatu. | CMOS |
Szybkość migawki ?Szybkość migawki to jeden z parametrów występujący w aparatach cyfrowych. Jest to czas otwarcia migawki liczony w ułamkach sekundy lub w całych sekundach. Podczas tego momentu, naświetlany jest element światłoczuły w aparacie. Czas naświetlania jest uzależniony od jakości oświetlenia w jakim wykonujemy dane zdjęcie. Przy słaby oświetleniu potrzebny jest dłuższy czas naświetlenia, czyli czas otwarcia migawki powinien być dłuższy. | 1/32000 |
Zasilanie ?Zasilanie w aparatach bezlusterkowych opiera się głównie na akumulatorach litowo-jonowych, zapewniając mobilność i wydłużony czas pracy. Niektóre modele oferują także opcję zasilania zewnętrznego przez port USB, co zwiększa elastyczność użytkowania. | Akumulator dedykowany |
Rodzaj migawki ?Rodzaj migawki w aparatach bezlusterkowych może być mechaniczny, elektroniczny, hybrydowa lub szczelinowa. | Elektroniczna |
Złącza i porty ?Złącza i porty w aparatach bezlusterkowych to interfejsy do podłączania dodatkowych akcesoriów i przesyłania danych. Mogą zawierać porty USB, HDMI, mikrofonowe, słuchawkowe i gniazdo dla karty pamięci. Umożliwiają ładowanie, przesyłanie zdjęć oraz podłączanie mikrofonów czy innych akcesoriów. | mini jack, LAN, USB-C, HDMI (Typ A) |
Model | A1 II |
Cechy dodatkowe ?Cechy dodatkowe w aparatach bezlusterkowych to funkcje, które rozszerzają możliwości fotografowania. | Obsługa formatu RAW, Wymienna optyka, Matryca pełnoklatkowa |
Fizyczne |
|
Kolor | Czarne |
Reklama - oferty sklepów
Produkty rekomendowane
Aparat cyfrowy Sony A1 II body - ILCE1M2B - Pytania i odpowiedzi
Zastanawiasz się jak poprawnie użytkować zakupiony produkt? Porady na forum naszych ekspertów w mig rozwieją Twoje wątpliwości! Pytania i Odpowiedzi pomogą użytkownikom serwisu w poprawnym korzystaniu i cieszeniu się z nowo zakupionych produktów.
Produkty rekomendowane
Aparat cyfrowy Sony A1 II body - ILCE1M2B- Oferty
-
STAŁE RATY 0% RSSO 0%
- Dane i opinie o fotojoker.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Aparaty bezlusterkowe od fotojoker.pl
Warianty tego produktu
-
32 999,00złAPARAT SONY ALPHA 1 II (A1) (ILCE1M2B) Body
-
- Dane i opinie o fotoplus.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Aparaty bezlusterkowe od fotoplus.pl
Warianty tego produktu
-
32 999,00złBezlusterkowiec Sony A1 II (raty 0%)
-
Sprawdź nasze PROMOCJE!
- Dane i opinie o cyfrowe.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Aparaty bezlusterkowe od cyfrowe.pl
Warianty tego produktu
-
32 999,00złSony A1 II body (ILCE1M2B.CEC)
-
Historia cen - trend cenowy
Aktualnie najniższa cena: 32 999,00zł
Często kupowane razem
Reklama - oferty sklepów
Produkty rekomendowane
Zobacz także
Wybrane oferty
?
Aparat cyfrowy Sony A1 II body - ILCE1M2B - Opinie
Klienci, którzy kupili Aparat cyfrowy Sony A1 II body - ILCE1M2B, mogą podzielić się swoją opinią poprzez ankietę Zaufanych Opinii. Prezentujemy wszystkie oceny (zarówno pozytywne jak i negatywne), a Zaufane Opinie oznaczone są zieloną tarczą.
Reklama - oferty sklepów
Produkty rekomendowane