Final Audio B3 - Opis i dane produktu
-
Zgłoś
Final Audio B3Projekt dźwiękowy słuchawek B3 opiera się na zależnościach jakie zachodzą pomiędzy przestrzenią muzyczną, dynamiką zakresu częstotliwości a właściwościami strukturalnymi słuchawek. Słuchawki B3 wyrażają przepięknie wysokie tony, charakteryzują się dużą szczegółowością, są w stanie przekazać nawet delikatny dotyk klawiszów pianina lub delikatne szarpnięcie strun w gitarze.Projekt słuchawek z serii B uwzględnia zależności jakie zachodzą pomiędzy właściwościami fizycznymi słuchawek a przestrzenią muzyczną i dynamiką pola częstotliwości.
Dzięki badaniom nad wyżej wymienionymi cechami, zrozumiano, iż doświadczymy głębszej i większej przyjemności ze słuchania, poprzez zastosowanie celowych krzywizn przestrzennych w konstrukcji słuchawek oraz poprzez odpowiednie zaprojektowanie przetworników.
Słuchawki B3 są modelem, który kładzie największy nacisk na rozdzielczość. Może przekazać zarówno delikatny dotyk instrumentów przez wykonawców podczas koncertu na żywo, a dla osób które chcą usłyszeć jeszcze więcej, polecamy muzykę do filmów animowanych lub wokal w EDM.
Dodatkowo słuchawki wyposażone są w odpinany przewód posrebrzany ze złączem MMCX, który można łatwo wymienić w przypadku przerwania.
Cechy charakterystyczneProjekt dźwiękowy słuchawek B3 opiera się na głębokich zależnościach jakie zachodzą pomiędzy przestrzenią muzyczną, dynamiką zakresu częstotliwości a właściwościami budowy słuchawek.
Słuchawki B3 to model ukierunkowany na przekazanie wysokiej rozdzielczości. Usłyszymy nawet delikatne dźwięki dotykania strun lub klawiszów przez wykonawców podczas nagrań na żywo. Polecamy je także osobom, które chcą usłyszeć mocny wokal w EDM lub słuchają muzyki z animacji, ponieważ zostanie zaprezentowane bogate brzmienie.
Dostrajanie słuchawek odbyło się po zbadaniu zależności pomiędzy budową słuchawek a przestrzenią i zakresem dźwiękowym. Zawężono powstawanie dźwięku podczas nagrywania do 2 aspektów.
Pierwszy z nich powiązany jest z postrzeganiem przestrzeni muzycznej. Przykładowo podczas nagrywania muzyki jazzowej lub klasycznej, duży nacisk kładzie się na przestrzeń, akustykę i szerokość pasma. W przypadku nagrań rockowych, muzyki pop lub wspomnianej już przedtem muzyki do animacji, przestrzeń nie jest brana pod uwagę. Tutaj na pierwszym planie znajdzie się wokal lub instrumenty, a ich wysoka rozdzielczość będzie nas interesować najbardziej.
Drugi z nich to dynamika pola słyszalności czyli zmiany dźwiękowe zachodzące w czasie. Większa rozpiętość dźwiękowa daje nam możliwość wykorzystania zmian natężenia dźwięku do uzyskania bardziej dynamicznej ekspresji muzyki. Są jednak gatunki muzyki, które wymagają wąskiego zakresu częstotliwości podczas nagrywania, tak aby wydobyć na pierwszy plan instrumenty i wokale.
Różnica pomiędzy tymi dwoma aspektami odnosi się nie do tego, który z nich jest nadrzędny lecz raczej do różnic w jaki sposób muzyka jest skomponowana i jakie są jej potrzeby.
Jeśli chodzi o muzykę klasyczną, a szczególnie orkiestralną, ogromne znaczenie ma układ kierunkowy i przestrzenny instrumentów. Instrumenty strunowe znajdują się najbliżej widowni, a za nimi w odpowiedniej odległości instrumenty perkusyjne i dęte. Jeśli nie zostanie zachowany ten porządek nastąpi dezintegracja.
W związku z powyższym, nie jest ustalona jednorodna rozdzielczość dla wszystkich instrumentów, które mają znaleźć się na pierwszym planie. Nawet w przypadku muzyki klasycznej, np gdy mamy do czynienia z kwartetem smyczkowym zakres pola słyszalności się zawęża, wyrazistość instrumentów staje się ważniejsza. W przypadku muzyki rockowej, nie ma tak dużego znaczenia przestrzeń jak istotna jest duża rozdzielczość.
Biorąc pod uwagę powyższe zagadnienia, stwierdzono iż ogromne znaczenie szczególnie w przypadku odsłuchów na słuchawkach maja odpowiednio zaprojektowane krzywizny w budowie słuchawek oraz odpowiednio zaprojektowane przetworniki.
Poniższy schemat przedstawia zależności pomiędzy przestrzenią a rozdzielczością w linii poziomej X oraz dynamikę rozpiętości dźwiękowej w linii pionowej Y.
Przykładowo podane są słuchawki E3000, które znajdują się pośrodku wykresu, natomiast seria B będzie znajdować się po stronie lewej. Podsumowując seria B ukazana jest jako model mniej uniwersalny, do słuchania specyficznych rodzajów muzyki, który jednak może oczarować i zafascynować nas całkowicie.
Słuchawki zostały zaprojektowane tak aby można było je reperować z łatwościąSłuchawki są złożone z 2 części, tak aby z łatwością można było je rozkładać na poszczególne elementy. Proces naprawczy takich słuchawek przebiegał będzie w sposób prosty, dzięki czemu możemy się nimi bardzo długo cieszyć.
Kształt dopasowany do ucha użytkownikaPoczucie dopasowania w słuchawkach dokanałowych jest zdeterminowane przez obecność lub brak nacisku.
Do tej pory powstało wiele ulepszonych pod tym względem produktów, dostosowanych do krzywizn ucha, jednak finalnie powodują one zbyt duży ucisk i z czasem stają się męczące.
Od nowa przeanalizowaliśmy dogłębnie zagadnienie dopasowania, ze względu na poczucie nacisku i zwróciliśmy uwagę jak istotne są punkty, w których obudowa styka się z uchem. Ustaliliśmy trzy komfortowe miejsca, dwa obejmujące, jedno podtrzymujące słuchawki tak aby nie wypadały. Podobnie jak w statywie, który na trzech nogach jest w stanie równomiernie podtrzymać prawie każdą obudowę.
Na rysunku poniżej, na zielono zaznaczony jest 1 punkt, na niebiesko przy części ucha zwane skrawkiem 2 punkt, a 3 stanowią punkty podparcia zaznaczone na różowo. Skrawek zabezpiecza obudowę w bardzo delikatny sposób, tak, że nie czujemy nawet momentu aplikacji słuchawek do ucha, natomiast małżowina uszna wspiera obudowę tak aby nie wypadła.
W ten sposób poprzez poprzedzone badaniami wyraźne zdefiniowanie punktów styku z uchem, gwarantujemy duży komfort dla każdego odbiorcy z wyeliminowaniem zbędnego nacisku.
Obudowa ze stali nierdzewnej wykonana metodą MIM (Metal Injection Moulding)Obudowa słuchawek wykonana jest metodą MIM, która polega na wtłaczaniu delikatnych proszków metalowych (po uprzednim ich wymieszaniu z lepiszczem) pod ciśnieniem do form i spiekaniu ich w wysokich temperaturach. Zastosowanie tej metody gwarantuje ogromną dowolność formowania i nadawania skomplikowanych kształtów pomimo użycia metalu jako surowca.
Dwa przetworniki armaturowe niepołączone obwodem Do wyrażenia tonów wysokich i średnich zastosowano dwa przetworniki armaturowe nie połączone obwodem.
Złącze MMCX zostało wyprodukowane wewnątrz firmyNajwyższej jakości przewód posrebrzany zapewnia przekaz szerokiej sceny muzycznej.
Takie odpinane przewody pierwotnie zostały zaprojektowane i są aktualnie produkowane przez firmę Junkosha znanej z produkcji przewodów o ogromnej prędkości przekazu, używanych m.in. w superkomputerze KEY. Junkosha posiadająca ogromne doświadczenie w produkcji powłok izolacyjnych pod nazwą Junflon użyła tutaj teflonu PFA- materiału o najniższej przenikalności prądu. W powłoce zewnętrznej użyto materiału PVC aby zwiększyć elastyczność. W efekcie przewód jest wyjątkowo giętki i łatwy w użyciu, nie dopuszcza do wystąpienia efektu mikrofonowego. Aby powiększyć wytrzymałość i zapobiec przerwaniu przewodu szczególnie przy złączu MMCX zwiększono ilość testów z 5 tysięcy zgięć aż dziesięciokrotnie- podczas końcowych testów w firmowym laboratorium przewody były zginane i prostowane 50 tysięcy razy!
Oryginalne gumki z wewnętrzną osią innego koloruDo produkcji gumek użyto silikonu o zróżnicowanej twardości. Silikon ma inną strukturę w miejscu, gdzie styka się z kanałem usznym i inną tam, gdzie styka się bezpośrednio z uchem.
Miejsce, które dotyka kanału usznego jest zbudowane z silikonu twardego. Przy produkcji zastosowano technikę żłobkowania dzięki czemu materiał jest twardy i równocześnie giętki.
Natomiast miejsce, które styka się bezpośrednio z uchem wyprodukowano z silikonu miękkiego.
Dzięki tym podziałom strukturalnym słuchawki komfortowo leżą w uszach oraz spełniają funkcję izolacji dźwiękowej.
Dodatkowo zastosowano dwa kolory osi wewnętrznej gumek dla łatwego rozróżnienie lewej od prawej oraz dla rozróżnienia rozmiarów gumek.
Dodatkowa nakładka niwelująca efekt mikrofonowyPodobnie jak w serii F i E zaprezentowano nowatorskie podejście do konstrukcji nakładek (prowadnic). Niewielkich rozmiarów nakładki pasują do każdego ucha. Są skonstruowane bez użycia metalu czy żywicy. Delikatne i cieniutkie nie stwarzają dyskomfortu podczas noszenia.
Efekt mikrofonowy, który powstaje podczas pocierania przewodu o ubrania jest wyraźnie zredukowany.
Etui silikonoweEtui pozwala na łatwe przechowywanie słuchawek po ich zwinięciu.
• Obudowa: stal nierdzewna, wykończenie srebrzane
• Złącza: MMCX
• Przewód: OFC
• Czułość: 102dB
• Impedancja: 19 Ω
• Waga: 36g
• Dł przewodu: 1,2m
Dzięki badaniom nad wyżej wymienionymi cechami, zrozumiano, iż doświadczymy głębszej i większej przyjemności ze słuchania, poprzez zastosowanie celowych krzywizn przestrzennych w konstrukcji słuchawek oraz poprzez odpowiednie zaprojektowanie przetworników.
Słuchawki B3 są modelem, który kładzie największy nacisk na rozdzielczość. Może przekazać zarówno delikatny dotyk instrumentów przez wykonawców podczas koncertu na żywo, a dla osób które chcą usłyszeć jeszcze więcej, polecamy muzykę do filmów animowanych lub wokal w EDM.
Dodatkowo słuchawki wyposażone są w odpinany przewód posrebrzany ze złączem MMCX, który można łatwo wymienić w przypadku przerwania.
Cechy charakterystyczneProjekt dźwiękowy słuchawek B3 opiera się na głębokich zależnościach jakie zachodzą pomiędzy przestrzenią muzyczną, dynamiką zakresu częstotliwości a właściwościami budowy słuchawek.
Słuchawki B3 to model ukierunkowany na przekazanie wysokiej rozdzielczości. Usłyszymy nawet delikatne dźwięki dotykania strun lub klawiszów przez wykonawców podczas nagrań na żywo. Polecamy je także osobom, które chcą usłyszeć mocny wokal w EDM lub słuchają muzyki z animacji, ponieważ zostanie zaprezentowane bogate brzmienie.
Dostrajanie słuchawek odbyło się po zbadaniu zależności pomiędzy budową słuchawek a przestrzenią i zakresem dźwiękowym. Zawężono powstawanie dźwięku podczas nagrywania do 2 aspektów.
Pierwszy z nich powiązany jest z postrzeganiem przestrzeni muzycznej. Przykładowo podczas nagrywania muzyki jazzowej lub klasycznej, duży nacisk kładzie się na przestrzeń, akustykę i szerokość pasma. W przypadku nagrań rockowych, muzyki pop lub wspomnianej już przedtem muzyki do animacji, przestrzeń nie jest brana pod uwagę. Tutaj na pierwszym planie znajdzie się wokal lub instrumenty, a ich wysoka rozdzielczość będzie nas interesować najbardziej.
Drugi z nich to dynamika pola słyszalności czyli zmiany dźwiękowe zachodzące w czasie. Większa rozpiętość dźwiękowa daje nam możliwość wykorzystania zmian natężenia dźwięku do uzyskania bardziej dynamicznej ekspresji muzyki. Są jednak gatunki muzyki, które wymagają wąskiego zakresu częstotliwości podczas nagrywania, tak aby wydobyć na pierwszy plan instrumenty i wokale.
Różnica pomiędzy tymi dwoma aspektami odnosi się nie do tego, który z nich jest nadrzędny lecz raczej do różnic w jaki sposób muzyka jest skomponowana i jakie są jej potrzeby.
Jeśli chodzi o muzykę klasyczną, a szczególnie orkiestralną, ogromne znaczenie ma układ kierunkowy i przestrzenny instrumentów. Instrumenty strunowe znajdują się najbliżej widowni, a za nimi w odpowiedniej odległości instrumenty perkusyjne i dęte. Jeśli nie zostanie zachowany ten porządek nastąpi dezintegracja.
W związku z powyższym, nie jest ustalona jednorodna rozdzielczość dla wszystkich instrumentów, które mają znaleźć się na pierwszym planie. Nawet w przypadku muzyki klasycznej, np gdy mamy do czynienia z kwartetem smyczkowym zakres pola słyszalności się zawęża, wyrazistość instrumentów staje się ważniejsza. W przypadku muzyki rockowej, nie ma tak dużego znaczenia przestrzeń jak istotna jest duża rozdzielczość.
Biorąc pod uwagę powyższe zagadnienia, stwierdzono iż ogromne znaczenie szczególnie w przypadku odsłuchów na słuchawkach maja odpowiednio zaprojektowane krzywizny w budowie słuchawek oraz odpowiednio zaprojektowane przetworniki.
Poniższy schemat przedstawia zależności pomiędzy przestrzenią a rozdzielczością w linii poziomej X oraz dynamikę rozpiętości dźwiękowej w linii pionowej Y.
Przykładowo podane są słuchawki E3000, które znajdują się pośrodku wykresu, natomiast seria B będzie znajdować się po stronie lewej. Podsumowując seria B ukazana jest jako model mniej uniwersalny, do słuchania specyficznych rodzajów muzyki, który jednak może oczarować i zafascynować nas całkowicie.
Słuchawki zostały zaprojektowane tak aby można było je reperować z łatwościąSłuchawki są złożone z 2 części, tak aby z łatwością można było je rozkładać na poszczególne elementy. Proces naprawczy takich słuchawek przebiegał będzie w sposób prosty, dzięki czemu możemy się nimi bardzo długo cieszyć.
Kształt dopasowany do ucha użytkownikaPoczucie dopasowania w słuchawkach dokanałowych jest zdeterminowane przez obecność lub brak nacisku.
Do tej pory powstało wiele ulepszonych pod tym względem produktów, dostosowanych do krzywizn ucha, jednak finalnie powodują one zbyt duży ucisk i z czasem stają się męczące.
Od nowa przeanalizowaliśmy dogłębnie zagadnienie dopasowania, ze względu na poczucie nacisku i zwróciliśmy uwagę jak istotne są punkty, w których obudowa styka się z uchem. Ustaliliśmy trzy komfortowe miejsca, dwa obejmujące, jedno podtrzymujące słuchawki tak aby nie wypadały. Podobnie jak w statywie, który na trzech nogach jest w stanie równomiernie podtrzymać prawie każdą obudowę.
Na rysunku poniżej, na zielono zaznaczony jest 1 punkt, na niebiesko przy części ucha zwane skrawkiem 2 punkt, a 3 stanowią punkty podparcia zaznaczone na różowo. Skrawek zabezpiecza obudowę w bardzo delikatny sposób, tak, że nie czujemy nawet momentu aplikacji słuchawek do ucha, natomiast małżowina uszna wspiera obudowę tak aby nie wypadła.
W ten sposób poprzez poprzedzone badaniami wyraźne zdefiniowanie punktów styku z uchem, gwarantujemy duży komfort dla każdego odbiorcy z wyeliminowaniem zbędnego nacisku.
Obudowa ze stali nierdzewnej wykonana metodą MIM (Metal Injection Moulding)Obudowa słuchawek wykonana jest metodą MIM, która polega na wtłaczaniu delikatnych proszków metalowych (po uprzednim ich wymieszaniu z lepiszczem) pod ciśnieniem do form i spiekaniu ich w wysokich temperaturach. Zastosowanie tej metody gwarantuje ogromną dowolność formowania i nadawania skomplikowanych kształtów pomimo użycia metalu jako surowca.
Dwa przetworniki armaturowe niepołączone obwodem Do wyrażenia tonów wysokich i średnich zastosowano dwa przetworniki armaturowe nie połączone obwodem.
Złącze MMCX zostało wyprodukowane wewnątrz firmyNajwyższej jakości przewód posrebrzany zapewnia przekaz szerokiej sceny muzycznej.
Takie odpinane przewody pierwotnie zostały zaprojektowane i są aktualnie produkowane przez firmę Junkosha znanej z produkcji przewodów o ogromnej prędkości przekazu, używanych m.in. w superkomputerze KEY. Junkosha posiadająca ogromne doświadczenie w produkcji powłok izolacyjnych pod nazwą Junflon użyła tutaj teflonu PFA- materiału o najniższej przenikalności prądu. W powłoce zewnętrznej użyto materiału PVC aby zwiększyć elastyczność. W efekcie przewód jest wyjątkowo giętki i łatwy w użyciu, nie dopuszcza do wystąpienia efektu mikrofonowego. Aby powiększyć wytrzymałość i zapobiec przerwaniu przewodu szczególnie przy złączu MMCX zwiększono ilość testów z 5 tysięcy zgięć aż dziesięciokrotnie- podczas końcowych testów w firmowym laboratorium przewody były zginane i prostowane 50 tysięcy razy!
Oryginalne gumki z wewnętrzną osią innego koloruDo produkcji gumek użyto silikonu o zróżnicowanej twardości. Silikon ma inną strukturę w miejscu, gdzie styka się z kanałem usznym i inną tam, gdzie styka się bezpośrednio z uchem.
Miejsce, które dotyka kanału usznego jest zbudowane z silikonu twardego. Przy produkcji zastosowano technikę żłobkowania dzięki czemu materiał jest twardy i równocześnie giętki.
Natomiast miejsce, które styka się bezpośrednio z uchem wyprodukowano z silikonu miękkiego.
Dzięki tym podziałom strukturalnym słuchawki komfortowo leżą w uszach oraz spełniają funkcję izolacji dźwiękowej.
Dodatkowo zastosowano dwa kolory osi wewnętrznej gumek dla łatwego rozróżnienie lewej od prawej oraz dla rozróżnienia rozmiarów gumek.
Dodatkowa nakładka niwelująca efekt mikrofonowyPodobnie jak w serii F i E zaprezentowano nowatorskie podejście do konstrukcji nakładek (prowadnic). Niewielkich rozmiarów nakładki pasują do każdego ucha. Są skonstruowane bez użycia metalu czy żywicy. Delikatne i cieniutkie nie stwarzają dyskomfortu podczas noszenia.
Efekt mikrofonowy, który powstaje podczas pocierania przewodu o ubrania jest wyraźnie zredukowany.
Etui silikonoweEtui pozwala na łatwe przechowywanie słuchawek po ich zwinięciu.
• Obudowa: stal nierdzewna, wykończenie srebrzane
• Złącza: MMCX
• Przewód: OFC
• Czułość: 102dB
• Impedancja: 19 Ω
• Waga: 36g
• Dł przewodu: 1,2m
Dane podstawowe |
|
---|---|
Marka | Final Audio |
Rodzaj ?Rodzaje słuchawek to: dokanałowe (wchodzące do kanału słuchowego), douszne (osadzone w uchu, nie wchodzące do kanału), nauszne (z pałąkiem nad głową, osłaniające całe ucho), wokółuszne (osłaniające całe ucho, leżące na głowie), zauszne (z pękami, przylegające do ucha z zewnątrz). Każdy rodzaj ma inne cechy i wpływa na sposób noszenia i komfort użytkowania. | Dokanałowe |
Komunikacja ?Słuchawki dzielą się na trzy główne typy. Słuchawki przewodowe: są one podłączone do urządzenia za pomocą przewodu, np. kabla audio. Słuchawki bezprzewodowe: nie posiadają fizycznego połączenia z urządzeniem, pracują za pośrednictwem technologii bezprzewodowej, np. Bluetooth. True Wireless: są to słuchawki bezprzewodowe, w których każde ucho jest oddzielnie podłączone do urządzenia bez kabla łączącego oba słuchawki. Są to najbardziej zaawansowane i wygodne słuchawki. | Przewodowe |
Typ transmisji bezprzewodowej ?Słuchawki bezprzewodowe wykorzystują różne technologie transmisji bezprzewodowej, w tym Bluetooth, Wi-Fi i niektóre inne. Najczęściej stosowaną technologią bezprzewodową w słuchawkach są jednak słuchawki Bluetooth. | Nie dotyczy |
Dodatkowe funkcje ?Dodatkowe funkcje w słuchawkach mogą obejmować: korektor dźwięku (do dostosowania brzmienia), adapter jack (do podłączenia do urządzeń bez gniazda typu jack), czujnik dotykowy (do sterowania gestami), etui (do przechowywania i ładowania), mikrofon (do prowadzenia rozmów telefonicznych lub nagrywania), oraz wiele innych, takich jak odporność na pot, wodę czy redukcję hałasu. Te funkcje mogą wpływać na wygodę i wszechstronność użytkowania słuchawek. | Wymienne wkładki do uszu |
Parametry fizyczne |
|
Kolor | Srebrne |
Reklama - oferty sklepów
Produkty rekomendowane
Final Audio B3 - Pytania i odpowiedzi
Zastanawiasz się jak poprawnie użytkować zakupiony produkt? Porady na forum naszych ekspertów w mig rozwieją Twoje wątpliwości! Pytania i Odpowiedzi pomogą użytkownikom serwisu w poprawnym korzystaniu i cieszeniu się z nowo zakupionych produktów.
Produkty rekomendowane
Final Audio B3- Oferty
-
Sprawdź Smart! okazje
- Dane i opinie o allegro.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Słuchawki od allegro.pl
Warianty tego produktu
-
2 099,00złFinal Audio B3 słuchawki ze stali MMCX 2x Armatura
-
Historia cen - trend cenowy
Aktualnie najniższa cena: 2 099,00zł
Często kupowane razem
Reklama - oferty sklepów
Produkty rekomendowane
Zobacz także
Wybrane oferty
?
Final Audio B3 - Opinie
Klienci, którzy kupili Final Audio B3, mogą podzielić się swoją opinią poprzez ankietę Zaufanych Opinii. Prezentujemy wszystkie oceny (zarówno pozytywne jak i negatywne), a Zaufane Opinie oznaczone są zieloną tarczą.
Produkty rekomendowane