Tłoki C.E.I
(3)
4,6
z 88874
opinii
Silniki i osprzęt
Tłoki
Rekomendowane produkty
Artykuły eksperckie

Wraz z nadejściem chłodniejszych dni w wielu samochodach pojawia się problem – piszczący pasek. Zobacz, skąd bierze się przeraźliwy pisk spod maski i jak mu zaradzić.

Jedną z ważniejszych części samochodowych, na które zwracamy szczególną uwagę w trakcie przeglądów technicznych, jest pasek rozrządu. Należy go wymieniać w regularnych odstępach czasu, w przeciwnym razie narażamy się na bardzo kosztowne awarie silnika. Podpowiadamy, jak często należy dokonywać wymiany rozrządu, a także jaką dokładnie rolę spełnia w aucie.

Ślizgającego się paska klinowego nie wolno ignorować. Zobacz, jak naciągnąć pasek klinowy.

Jak działa EGR, jak go wyczyścić i jakie są przyczyny awarii? Zobacz, co musisz wiedzieć o czyszczeniu EGR.

Pod maską każdego samochodu znajdują się różne paski, lub łańcuszki, które odgrywają w nich bardzo ważną rolę. Mimo, że nie widać ich bez otwarcia maski, to one odpowiadają za prawidłową pracę silnika i całego samochodu. Najpopularniejsze, tym samym najważniejsze, są paski klinowy i rozrządu. Czym się różnią i kiedy je wymieniać?

Łańcuch rozrządu jest uznawany za trwalszą i bardziej bezproblemową alternatywę dla gumowego paska. Niektórzy sądzą wręcz, że łańcuch rozrządu jest wieczny i ma służyć aż do końca żywota silnika. Praktyka pokazuje tymczasem, że w niektórych silnikach łańcuch zużywa się już po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Wymagana jest więc regularna wymiana łańcucha rozrządu. Jak rozpoznać objawy zużytego łańcucha rozrządu?

Posiadanie samochodu wiąże się z ryzykiem awarii któregoś z podzespołów i wizytą u mechanika lub elektryka. Jedną z najbardziej kosztownych w naprawie części jest silnik. Koszt zarówno remontu, jak i wymiany, może sięgać nawet kilku tysięcy złotych. Można go jednak zredukować, możliwie najlepiej dbać o sprzęt i użytkując go rozsądnie, aby nie uległ awarii. Jak to zrobić i czy wszystkie usterki można naprawić? Odpowiadamy.

Szczególnie korzystnie wypadają silniki benzynowe, które są znacznie mniej szkodliwe dla środowiska, niż tracące na popularności motory wysokoprężne. Zobacz

Zdarzają się sytuacje, kiedy to poziom oleju w naszym silniku przekracza dopuszczalny limit. Jest to bardzo często efekt przeoczenia podczas okresowej wymiany olejów, podczas tak zwanych dolewek, ale może też świadczyć o nieprawidłowej pracy niektórych podzespołów i elementów. Filtr cząstek stałych jest jedną z takich sytuacji, kiedy poziom oleju w silniku może być wyższy, w przypadku nieprawidłowego jego działania. Czy nadmiar oleju w silniku jest zły?

Jasna maź osadzająca się pod korkiem wlewu oleju do silnika samochodu dla wielu kierowców jest powodem do paniki i strachem przed ogromnymi wydatkami. Nie zawsze jednak oznacza najgorszy scenariusz. Gęsta, jasna maź pod korkiem wlewowym często nazywana jest masłem lub majonezem. Czy pojawienie się jej jest niebezpieczne, a przede wszystkim co oznacza?

Coraz popularniejszym rozwiązaniem na które decydują się właściciele aut, jest zakup specjalnych opon całorocznych, które sprawdzają się zarówno w trakcie letnich upałów, jak i zimowych zamieci. Przedstawiamy ranking polecanych modeli opon wielosezonowych 195/55 R16.

Opony wielosezonowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością, do czego niewątpliwie przyczyniają się coraz łagodniejsze zimy, które sprawiają, że wielu kierowców nie odczuwa potrzeby zakładania ogumienia stworzonego z myślą o niej. Modele te radzą sobie równie dobrze na rozgrzanym asfalcie, jak i zabłoconych lub oblodzonych miejskich drogach. Przedstawiamy ranking polecanych modeli 185/60 R15.

Lewarki i podnośniki są niezbędnymi narzędziami pozwalającymi w wygodny i bezpieczny sposób dokonać inspekcji, konserwacji lub naprawy elementów mechanicznych wszelkiego rodzaju pojazdów. Przeciętny kierowca będzie korzystać z najmniejszych modeli, które sprawdzają się w przypadku drobniejszych prac, takich jak wymiana opon lub kontrola stanu zawieszenia. Profesjonalni właściciele warsztatów samochodowych, a także miłośnicy tuningu lub naprawy starych aut sięgają jednak po bardziej kompleksowe rozwiązania, takie jak podnośniki kolumnowe.

Rosnącą popularnością cieszą się opony wielosezonowe, które radzą sobie równie dobrze na oblodzonych i mokrych drogach, jak i na autostradach rozgrzanych w letnim upale. Przedstawiamy ranking polecanych opon całorocznych 185/65 R15.

Wybierając nowe opony całoroczne, letnie lub zimowe, zetkniemy się z pewnością z produktami klasy HP (High Performance) oraz UHP (Ultra High Performance), które stale zyskują na popularności. Niegdyś były one zarezerwowane wyłącznie dla modeli z najwyższych półek cenowych, dziś na ich zakup może jednak pozwolić sobie każdy kierowca. Nasuwają się zatem tutaj dwa ważne pytania – czym wyróżniają się opony HP i UHP na tle standardowych modeli, a także czy warto w nie zainwestować.

Jednym ze sposobów na ograniczenie produkcji szkodliwych cząsteczek jest wykorzystanie filtra DPF. Czym jest filtr DPF, jak działa i jak go wyczyścić?
Produkty
Sortuj od rekomendowane produkty
Produkty oznaczone pogrubioną nazwą, których kolejność prezentacji zależy od płatnej licytacji Partnerów Ceneo. Pozostałe produkty, bez pogrubionej nazwy prezentowane są w kolejności od najczęściej odwiedzanych przez Użytkowników.
rekomendowane produkty
Produkty oznaczone pogrubioną nazwą, których kolejność prezentacji zależy od płatnej licytacji Partnerów Ceneo. Pozostałe produkty, bez pogrubionej nazwy prezentowane są w kolejności od najczęściej odwiedzanych przez Użytkowników.
popularność: największa
Produkty wyświetlane w kolejności od najczęściej odwiedzanych przez Użytkowników.
cena: od najniższej
Sortowanie wg ceny.
cena: od najwyższej
Sortowanie wg ceny.
ocena: najwyższa
Sortowanie wg oceny.
Dodaj do ulubionych
- Jakość części (zgodnie z GVO): Q - Oryginał z logo producenta części (OEM, OES)
Dodaj do ulubionych
- Jakość części (zgodnie z GVO): Q - Oryginał z logo producenta części (OEM, OES)
Dodaj do ulubionych