Silniki i osprzęt
Blok silnika
Czujniki i zawory oleju
Elementy napędu
Głowice cylindrów
Intercoolery
Kolektory ssące
Korki oleju i bagnety
Łańcuchy rozrządu
Mechanizmy rozrządu
Miski olejowe
Osłony silnika
Panewki silnikowe
Paski klinowe i wielkorzędowe
Paski rozrządu
Pierścienie tłokowe
Pompy oleju
Pompy wtryskowe
Popychacze zaworowe
Pozostały osprzęt silnika
Przepływomierze
Przepustnice
Regulacja i recyrkulacja spalin
Silniczki krokowe
Silniki kompletne
Smarowanie silnika
Tłoki
Turbosprężarki
Uszczelki i uszczelniacze silnika
Wałki rozrządu
Zawieszenie i poduszki silnika
Rekomendowane produkty
Artykuły eksperckie

Kolektor ssący, znany także jako kolektor dolotowy, to jeden z podstawowych elementów budowy silnika spalinowego. Odpowiada on za doprowadzenie powietrza do wnętrza napędu, które jest niezbędne do spalania mieszanki paliwowej. Rozdziela również jego strumień pomiędzy wszystkim cylindrami silnika w taki sposób, aby ich praca nie ulegała zakłóceniom. Przedstawiamy najważniejsze informacje na temat konstrukcji i sposobu działania kolektora ssącego, a także tłumaczymy, jakie są objawy jego uszkodzenia.

Jak działa EGR, jak go wyczyścić i jakie są przyczyny awarii? Zobacz, co musisz wiedzieć o czyszczeniu EGR.

Wraz z nadejściem chłodniejszych dni w wielu samochodach pojawia się problem – piszczący pasek. Zobacz, skąd bierze się przeraźliwy pisk spod maski i jak mu zaradzić.

Ślizgającego się paska klinowego nie wolno ignorować. Zobacz, jak naciągnąć pasek klinowy.

Jedną z ważniejszych części samochodowych, na które zwracamy szczególną uwagę w trakcie przeglądów technicznych, jest pasek rozrządu. Należy go wymieniać w regularnych odstępach czasu, w przeciwnym razie narażamy się na bardzo kosztowne awarie silnika. Podpowiadamy, jak często należy dokonywać wymiany rozrządu, a także jaką dokładnie rolę spełnia w aucie.

Pod maską każdego samochodu znajdują się różne paski, lub łańcuszki, które odgrywają w nich bardzo ważną rolę. Mimo, że nie widać ich bez otwarcia maski, to one odpowiadają za prawidłową pracę silnika i całego samochodu. Najpopularniejsze, tym samym najważniejsze, są paski klinowy i rozrządu. Czym się różnią i kiedy je wymieniać?

Posiadanie samochodu wiąże się z ryzykiem awarii któregoś z podzespołów i wizytą u mechanika lub elektryka. Jedną z najbardziej kosztownych w naprawie części jest silnik. Koszt zarówno remontu, jak i wymiany, może sięgać nawet kilku tysięcy złotych. Można go jednak zredukować, możliwie najlepiej dbać o sprzęt i użytkując go rozsądnie, aby nie uległ awarii. Jak to zrobić i czy wszystkie usterki można naprawić? Odpowiadamy.

Szczególnie korzystnie wypadają silniki benzynowe, które są znacznie mniej szkodliwe dla środowiska, niż tracące na popularności motory wysokoprężne. Zobacz

Łańcuch rozrządu jest uznawany za trwalszą i bardziej bezproblemową alternatywę dla gumowego paska. Niektórzy sądzą wręcz, że łańcuch rozrządu jest wieczny i ma służyć aż do końca żywota silnika. Praktyka pokazuje tymczasem, że w niektórych silnikach łańcuch zużywa się już po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Wymagana jest więc regularna wymiana łańcucha rozrządu. Jak rozpoznać objawy zużytego łańcucha rozrządu?

Uszkodzenia uszczelki pod głowicą silnika to awarie, których obawia się każdy kierowca. Powstało wiele mitów i żartów związanych z tym rodzajem uszkodzeń. Sama w sobie uszczelka pod głowicę jest mała i tania, tak jej wymiana to poważne wyzwanie, które niejednokrotnie uszczupliło portfel kierowcy. Jej uszkodzenia zwiastują awarie jednostki napędowej. Jakie są przyczyny oraz objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą silnika?