Amortyzator MONROE C2505L - Opis i dane produktu
-
Zgłoś
Właściwości
Amortyzator to kluczowy element konstrukcji zawieszenia w praktycznie każdym samochodzie. Ma za zadanie tłumić drgania, stabilizować tor jazdy i utrzymywać sprężyny we właściwej pozycji. To dzięki niemu koło zachowuje stały kontakt z nawierzchnią. Poprzez odpowiednie tłumienie wbicia i wybicia, amortyzator rozkłada ciężar masy resorowanej na koła naszego samochodu. Amortyzatory i sprężyny resorują nadwozie pojazdu w każdych warunkach aby uzyskać możliwie jak najlepszą przyczepność do nawierzchni z jednoczesnym zachowaniem komfortu podróży. Żeby temu sprostać, inżynierowie wiele lat temu opracowali dwa typy amortyzatorów: miękkie i twarde (sportowe). Miękkie, przenoszą mniej drgań z masy nieresorowanej na resorowaną i zapewniają lepszy komfort podróży, co niestety, przekłada się na gorsze prowadzenie pojazdu w zakręcie. W związku z tym, aby poprawić przyczepność kół, w niektórych samochodach np. sportowych, stosuje się amortyzatory twarde, które gwarantują mniejsze przechyły karoserii, lecz przy niestety zmniejszonej amortyzacji nierówności. Amortyzator olejowy: To pierwszy typ opisywanego elementu, czyli rodzaj cylindra wypełnionego szczelnie olejem hydraulicznym. W jego wnętrzu umieszcza się tłok, który dzieli przestrzeń na dwie osobne komory oraz zawory dzięki którym olej ma możliwość przepływania między nimi, i to one decydują o szybkości pracy tłoka. Odpowiednio dobrany zawór gwarantuje zróżnicowanie siły tłumienia w czasie ściskania i rozciągania. Niewątpliwą zaletą amortyzatorów olejowych jest ich stosunkowo prosta regeneracja i miękka charakterystyka pracy. Do wad należy zaliczyć sporą masę i dość wolną reakcję w czasie przejazdu po nierównościach. Amortyzator olejowo – gazowy: Budową przypomina amortyzator olejowy, jednak zawiera w sobie gaz, a dokładniej azot oraz olej hydrauliczny. W takiej konfiguracji olej ściskany jest dopiero w momencie dużego wychyłu karoserii. Kiedy pokonujemy nierówności pracuje sam gaz, a to zapewnia lepszą trakcję. Amortyzator olejowo – gazowy ma niższą masę i oferuje możliwość działania progresywnego. Niestety jego regeneracja nie jest możliwa. Warto wiedzieć, że amortyzatory mają także duży wpływ na poprawność działania elektronicznych systemów wspomagających jazdę, takich jak np. ABS czy ESP. W momencie kiedy amortyzator jest uszkodzony i koło niewłaściwie odrywa się od jezdni, to może spowodować przesył błędnych sygnałów wejściowych do sterownika. Czego skutkiem w awaryjnej sytuacji będzie dłuższa droga hamowania i nie otrzymanie odpowiedniej pomocy w momencie poślizgu. Amortyzator to element, który ulega naturalnemu zużyciu. Ma bezpośredni wpływ na komfort oraz bezpieczeństwo podróży, i o tym nie wolno zapominać. Nie należy ignorować pierwszych sygnałów świadczących o jego wypracowaniu, ponieważ skutki zaniedbania mogą być tragiczne. Części zamiennych nie brakuje, warto wybrać sprawdzony produkt, nawet jeśli będzie nieco droższy. W naszej ofercie posiadamy szeroką gamę amortyzatorów obu typów, w różnych przedziałach cenowych. Znajdziecie u nas Państwo takich producentów jak: KYB, Monroe, Starline, Sachs czy Optimal.
O marce Monroe amortyzatory
Monroe to jedna z najbardziej znanych i cieszących się największym zaufaniem marek przemysłu motoryzacyjnego na świecie, dostarczająca kilku pokoleniom mechaników i właścicieli pojazdów innowacyjne rozwiązania na rynek części oryginalnych i części zamiennych - w tym amortyzatory, kolumny oraz elementy układu kierowniczego i zawieszenia. 100-letnie doświadczenie w dostarczaniu najnowocześniejszych produktów dla samochodów osobowych, lekkich ciężarówek, SUV-ów, autobusów, furgonetek, ciężkich aplikacji roboczych i pojazdów użytkowych, uczyniło Monroe wiodącą marką docenioną przez producentów pojazdów, profesjonale warsztaty i użytkowników na całym świecie.
- Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
- System tłumienia drgań zawieszenia: Siła tłumienia regulowana elektronicznie
- Ciężar [kg]: 5,600
- Tryb pracy: elektroniczny
- parzyste numery artykułów: C2504R
- Długość opakowania [cm]: 59,1
- Szerokość opakowania [cm]: 20,7
- Wysokość opakowania [cm]: 21,2
Amortyzator to kluczowy element konstrukcji zawieszenia w praktycznie każdym samochodzie. Ma za zadanie tłumić drgania, stabilizować tor jazdy i utrzymywać sprężyny we właściwej pozycji. To dzięki niemu koło zachowuje stały kontakt z nawierzchnią. Poprzez odpowiednie tłumienie wbicia i wybicia, amortyzator rozkłada ciężar masy resorowanej na koła naszego samochodu. Amortyzatory i sprężyny resorują nadwozie pojazdu w każdych warunkach aby uzyskać możliwie jak najlepszą przyczepność do nawierzchni z jednoczesnym zachowaniem komfortu podróży. Żeby temu sprostać, inżynierowie wiele lat temu opracowali dwa typy amortyzatorów: miękkie i twarde (sportowe). Miękkie, przenoszą mniej drgań z masy nieresorowanej na resorowaną i zapewniają lepszy komfort podróży, co niestety, przekłada się na gorsze prowadzenie pojazdu w zakręcie. W związku z tym, aby poprawić przyczepność kół, w niektórych samochodach np. sportowych, stosuje się amortyzatory twarde, które gwarantują mniejsze przechyły karoserii, lecz przy niestety zmniejszonej amortyzacji nierówności. Amortyzator olejowy: To pierwszy typ opisywanego elementu, czyli rodzaj cylindra wypełnionego szczelnie olejem hydraulicznym. W jego wnętrzu umieszcza się tłok, który dzieli przestrzeń na dwie osobne komory oraz zawory dzięki którym olej ma możliwość przepływania między nimi, i to one decydują o szybkości pracy tłoka. Odpowiednio dobrany zawór gwarantuje zróżnicowanie siły tłumienia w czasie ściskania i rozciągania. Niewątpliwą zaletą amortyzatorów olejowych jest ich stosunkowo prosta regeneracja i miękka charakterystyka pracy. Do wad należy zaliczyć sporą masę i dość wolną reakcję w czasie przejazdu po nierównościach. Amortyzator olejowo – gazowy: Budową przypomina amortyzator olejowy, jednak zawiera w sobie gaz, a dokładniej azot oraz olej hydrauliczny. W takiej konfiguracji olej ściskany jest dopiero w momencie dużego wychyłu karoserii. Kiedy pokonujemy nierówności pracuje sam gaz, a to zapewnia lepszą trakcję. Amortyzator olejowo – gazowy ma niższą masę i oferuje możliwość działania progresywnego. Niestety jego regeneracja nie jest możliwa. Warto wiedzieć, że amortyzatory mają także duży wpływ na poprawność działania elektronicznych systemów wspomagających jazdę, takich jak np. ABS czy ESP. W momencie kiedy amortyzator jest uszkodzony i koło niewłaściwie odrywa się od jezdni, to może spowodować przesył błędnych sygnałów wejściowych do sterownika. Czego skutkiem w awaryjnej sytuacji będzie dłuższa droga hamowania i nie otrzymanie odpowiedniej pomocy w momencie poślizgu. Amortyzator to element, który ulega naturalnemu zużyciu. Ma bezpośredni wpływ na komfort oraz bezpieczeństwo podróży, i o tym nie wolno zapominać. Nie należy ignorować pierwszych sygnałów świadczących o jego wypracowaniu, ponieważ skutki zaniedbania mogą być tragiczne. Części zamiennych nie brakuje, warto wybrać sprawdzony produkt, nawet jeśli będzie nieco droższy. W naszej ofercie posiadamy szeroką gamę amortyzatorów obu typów, w różnych przedziałach cenowych. Znajdziecie u nas Państwo takich producentów jak: KYB, Monroe, Starline, Sachs czy Optimal.
O marce Monroe amortyzatory
Monroe to jedna z najbardziej znanych i cieszących się największym zaufaniem marek przemysłu motoryzacyjnego na świecie, dostarczająca kilku pokoleniom mechaników i właścicieli pojazdów innowacyjne rozwiązania na rynek części oryginalnych i części zamiennych - w tym amortyzatory, kolumny oraz elementy układu kierowniczego i zawieszenia. 100-letnie doświadczenie w dostarczaniu najnowocześniejszych produktów dla samochodów osobowych, lekkich ciężarówek, SUV-ów, autobusów, furgonetek, ciężkich aplikacji roboczych i pojazdów użytkowych, uczyniło Monroe wiodącą marką docenioną przez producentów pojazdów, profesjonale warsztaty i użytkowników na całym świecie.
Podstawowe informacje |
|
---|---|
Marka | Monroe |
Model | 2x Amortyzator przedni L+P (G) MONROE C2505L |
Fizyczne |
|
Rodzaj ?Rodzaj amortyzatora określa jego konstrukcję i sposób działania, wpływając na komfort jazdy i stabilność pojazdu. Może obejmować amortyzatory olejowe lub olejowo-gazowe. Wybór odpowiedniego rodzaju zależy od stylu jazdy, warunków drogowych oraz specyfikacji samochodu, zapewniając optymalną przyczepność i tłumienie drgań. | Olejowo-gazowe |
Rodzaj zawieszenia ?Rodzaj zawieszenia określa, do jakiego typu układu jezdnego przeznaczone są podzespoły. Modele do zawieszenia standardowego zapewniają komfortową jazdę na co dzień, sportowe zwiększają precyzję prowadzenia i stabilność przy wysokich prędkościach, a offroad są dostosowane do trudnego terenu, oferując większy skok i odporność na wstrząsy. Wybór odpowiedniego typu wpływa na charakterystykę jazdy i bezpieczeństwo pojazdu. | Standardowe |
Typ samochodu ?Typ samochodu określa, czy dany produkt kompatybilny jest z samochodami osobowymi - przystosowanymi do przewozu pasażerów, czy też dostawczymi lub ciężarowymi - zaprojektowanymi z myślą o transporcie różnej ilości towaru. | Samochody osobowe |
Strona zabudowy ?Strona zabudowy określa miejsce montażu części samochodowej w pojeździe. Może odnosić się do osi przedniej lub tylnej oraz strony lewej, prawej lub obu. Wybór właściwej strony zapewnia prawidłowe dopasowanie i poprawne działanie elementów. | Lewe przednie |
Techniczne |
|
Jakość części (zgodnie z GVO) ?Jest to parametr określający, czy dana część jest oryginalna czy zamienna oraz czy dany zamiennik odpowiada jakości komponentów użytych w produkcji samochodu. Wybór części na podstawie GVO pozwala zabezpieczyć się przed utratą gwarancji producenta samochodu, zgodnie z przepisami Unii Europejskiej. | Q - Oryginał z logo producenta części (OEM, OES) |
Produkty rekomendowane
Amortyzator MONROE C2505L - Pytania i odpowiedzi
Zastanawiasz się jak poprawnie użytkować zakupiony produkt? Porady na forum naszych ekspertów w mig rozwieją Twoje wątpliwości! Pytania i Odpowiedzi pomogą użytkownikom serwisu w poprawnym korzystaniu i cieszeniu się z nowo zakupionych produktów.
Produkty rekomendowane
Amortyzator MONROE C2505L- Oferty
-
- Dane i opinie o DELER.PL
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Amortyzatory samochodowe od DELER.PL
Warianty tego produktu
-
912,31złAmortyzator MONROE C2505L
-
- Dane i opinie o iparts.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Amortyzatory samochodowe od iparts.pl
Warianty tego produktu
-
920,00złAmortyzator MONROE C2505L - ponad 4 mln części z 2 letnią gwarancją, bezpłatna dostawa w 24 h, nawet 100 dni na zwrot
-
- Dane i opinie o Motostacja
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Amortyzatory samochodowe od Motostacja
Warianty tego produktu
-
1 012,78złMONROE RIDESENSE AMORTYZATOR LEWY FORD MONDEO MK4
-
- Dane i opinie o DTM AUTO
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Amortyzatory samochodowe od DTM AUTO
Warianty tego produktu
-
1 055,45złAmortyzator MONROE C2505L
-
- Dane i opinie o MotoFoxter
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Amortyzatory samochodowe od MotoFoxter
Warianty tego produktu
-
1 066,00złAMORTYZATOR LEWY PRZÓD MONROE C2505L
-
- Dane i opinie o kaufland.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Amortyzatory samochodowe od kaufland.pl
Warianty tego produktu
-
1 696,57złAmortyzator MONROE C2505L
-
Historia cen - trend cenowy
Aktualnie najniższa cena: 912,31zł
Często kupowane razem
Produkty rekomendowane
Wybrane oferty
?
Amortyzator MONROE C2505L - Opinie
Klienci, którzy kupili Amortyzator MONROE C2505L, mogą podzielić się swoją opinią poprzez ankietę Zaufanych Opinii. Prezentujemy wszystkie oceny (zarówno pozytywne jak i negatywne), a Zaufane Opinie oznaczone są zieloną tarczą.
Produkty rekomendowane