Szumiące wierszyki - Opis i dane produktu
-
Zgłoś
Zaprezentowane teksty w większości pochodzą z literatury pięknej, czasopism dla dzieci lub podręczników dla klas nauczania zintegrowanego. Niektóre z nich to modyfikacje wierszy popularnych poetów lub autorskie wytwory, co wynikło z potrzeby wielokrotnego użycia wybranego dźwięku. Zastosowanie krótkich rymowanek w automatyzacji poszczególnych głosek spowodowane było przyjemnością, z jaką dzieci słuchają łatwo wpadających w ucho wierszyków. Częstość ich powtórzeń wywołuje wrażenie zabawy, a nie żmudnych ćwiczeń.
Ilustrowanie wszystkich możliwych do narysowania desygnatów użytych w wierszach wynikło z kilkunastoletnich doświadczeń w terapii dzieci z upośledzeniem umysłowym. Na przykład jednozwrotkowy wiersz „Entliczek-pentliczek” zawiera aż jedenaście zobrazowanych wyrazów. Forma pokazu i pracy na konkretnym przedmiocie umożliwia dzieciom czytanie oraz pamięciowe opanowanie tekstu, co często stanowi duży problem.
Ogólnie wiadomo, że jedynie wielokrotne powtórzenia sprzyjają bezbłędnej realizacji danej głoski. Jeżeli tym powtórkom towarzyszy forma rymowana i obraz graficzny, to sprzyja to automatyzacji dotychczas nieprawidłowo brzmiącej głoski.
Książeczkę „Szumiące wierszyki” otwiera wierszyk „Szumiszsz…”. Logopeda czyta cały tekst, a dziecko wymawia wyłącznie przedłużone „szszsz” w izolacji. W kolejnym wierszu dziecko wybrzmiewa tylko logotomy utrwalanej głoski. W trzeciej rymowance w ramkach umieszczono wyraz „szybko”. Poinstruowane dziecko wypowiada powyższe słowo, a logopeda, jak w poprzednich przypadkach, mówi pozostały tekst. Następny wierszyk jest przykładem, jak osoba nie potrafiąca czytać, może odtworzyć niemalże cały wierszyk. Logopeda ćwiczy wybrzmiewanie przez dziecko czasownika „szumi”, który wielokrotnie pojawia się w tekście, a także nazewnictwo zilustrowanych rzeczowników. Pozwala to na wyrecytowanie przez dziecko trzech fraz wiersza bez dosłownego odczytywania tekstu.
„Szumiące wierszyki” powinny być uzupełnieniem warsztatu każdego logopedy. Uatrakcyjniają one zajęcia zwłaszcza z dziećmi małymi bądź o specjalnych potrzebach edukacyjnych, zaś materiał w nich zawarty wystarczy na kilka miesięcy pracy z głoskami danego szeregu.
Wierszyki stanowią wyłącznie matrycę, którą można kserować, powiększać do formatu A4 i wklejać do zeszytów w trakcie prowadzenia terapii dyslalicznej.
Ilustrowanie wszystkich możliwych do narysowania desygnatów użytych w wierszach wynikło z kilkunastoletnich doświadczeń w terapii dzieci z upośledzeniem umysłowym. Na przykład jednozwrotkowy wiersz „Entliczek-pentliczek” zawiera aż jedenaście zobrazowanych wyrazów. Forma pokazu i pracy na konkretnym przedmiocie umożliwia dzieciom czytanie oraz pamięciowe opanowanie tekstu, co często stanowi duży problem.
Ogólnie wiadomo, że jedynie wielokrotne powtórzenia sprzyjają bezbłędnej realizacji danej głoski. Jeżeli tym powtórkom towarzyszy forma rymowana i obraz graficzny, to sprzyja to automatyzacji dotychczas nieprawidłowo brzmiącej głoski.
Książeczkę „Szumiące wierszyki” otwiera wierszyk „Szumiszsz…”. Logopeda czyta cały tekst, a dziecko wymawia wyłącznie przedłużone „szszsz” w izolacji. W kolejnym wierszu dziecko wybrzmiewa tylko logotomy utrwalanej głoski. W trzeciej rymowance w ramkach umieszczono wyraz „szybko”. Poinstruowane dziecko wypowiada powyższe słowo, a logopeda, jak w poprzednich przypadkach, mówi pozostały tekst. Następny wierszyk jest przykładem, jak osoba nie potrafiąca czytać, może odtworzyć niemalże cały wierszyk. Logopeda ćwiczy wybrzmiewanie przez dziecko czasownika „szumi”, który wielokrotnie pojawia się w tekście, a także nazewnictwo zilustrowanych rzeczowników. Pozwala to na wyrecytowanie przez dziecko trzech fraz wiersza bez dosłownego odczytywania tekstu.
„Szumiące wierszyki” powinny być uzupełnieniem warsztatu każdego logopedy. Uatrakcyjniają one zajęcia zwłaszcza z dziećmi małymi bądź o specjalnych potrzebach edukacyjnych, zaś materiał w nich zawarty wystarczy na kilka miesięcy pracy z głoskami danego szeregu.
Wierszyki stanowią wyłącznie matrycę, którą można kserować, powiększać do formatu A4 i wklejać do zeszytów w trakcie prowadzenia terapii dyslalicznej.
Podstawowe informacje |
|
---|---|
Autor | Michalak-Widera I. |
Okładka ?Okładka książki to zewnętrzna część, która chroni i prezentuje treść. To pierwszy element, który przyciąga uwagę czytelników, zawierając tytuł, autora i grafikę. | Miękka |
Format | 14x21 |
Rok wydania ?Rok, w którym książka została opublikowana i dostępna dla czytelników. Pomaga określić, jak dawno została wydana. | 2005 |
Ilość stron ?Ilość stron to liczba kartek z tekstem wewnątrz książki, która określa jej długość i objętość treści. | 112 |
Szkoła ?Rodzaj szkoły wskazuje, do jakiego typu placówki edukacyjnej przeznaczone są podręczniki, uwzględniając różnice między nimi, co pozwala dopasować materiały do programu nauczania. | Przedszkole |
ISBN | 8390893614 |
Produkty rekomendowane
Szumiące wierszyki - Pytania i odpowiedzi
Zastanawiasz się jak poprawnie użytkować zakupiony produkt? Porady na forum naszych ekspertów w mig rozwieją Twoje wątpliwości! Pytania i Odpowiedzi pomogą użytkownikom serwisu w poprawnym korzystaniu i cieszeniu się z nowo zakupionych produktów.
Produkty rekomendowane
Szumiące wierszyki- Oferty
-
- Dane i opinie o netaro.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
21,10złSzumiące wierszyki
-
- Dane i opinie o ksiazki-medyczne.eu
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
21,30złSzumiące wierszyki
-
- Dane i opinie o smakliter.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
31,04złSzumiące wierszyki
-
Historia cen - trend cenowy
Aktualnie najniższa cena: 21,10zł
Często kupowane razem
Reklama - oferty sklepów
Produkty rekomendowane
Wybrane oferty
?
Szumiące wierszyki - Opinie
Klienci, którzy kupili Szumiące wierszyki, mogą podzielić się swoją opinią poprzez ankietę Zaufanych Opinii. Prezentujemy wszystkie oceny (zarówno pozytywne jak i negatywne), a Zaufane Opinie oznaczone są zieloną tarczą.
Produkty rekomendowane