Kalejdoskop ucznia. Czytanie kl. 2 WSiP - Adam Brożek, Joanna Dobkowska - Opis i dane produktu
-
Zgłoś
Kalejdoskop ucznia Czytanie klasa 2 szkoła podstawowa
WSIP DOTACJA ✅✔️
Tytuł wchodzący w skład serii publikacji dodatkowych Kalejdoskop ucznia, których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w kl. 1–3, takich jak czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje mają poszerzać i pogłębiać wiedzę oraz umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane do zadawania pracy domowej lub jako materiał dodatkowy (uzupełniający) do wykonywania przez uczniów w trakcie zajęć w szkole.
Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt o objętości 112 stron zawiera 16 tekstów ułożonych zgodnie z porami roku.
Połączenie w jednej publikacji zadań, dzięki którym dziecko może ćwiczyć pisanie i mówienie (wypowiadanie się w formie ustnej i pisemnej), czyli głównych umiejętności przenikających się wzajemnie w procesie edukacji. Taka zawartość publikacji nie tylko oddaje zintegrowany charakter edukacji w klasach 1–3, lecz także jest wygodna dla nauczyciela, który ma do dyspozycji ciekawe ćwiczenia z różnych obszarów w jednym zeszycie.
Połączenie w jednej publikacji zadań, dzięki którym dziecko może ćwiczyć pisanie i mówienie (wypowiadanie się w formie ustnej i pisemnej), czyli głównych umiejętności przenikających się wzajemnie w procesie edukacji. Taka zawartość publikacji nie tylko oddaje zintegrowany charakter edukacji w klasach 1–3, lecz także jest wygodna dla nauczyciela, który ma do dyspozycji ciekawe ćwiczenia z różnych obszarów w jednym zeszycie.
Koncepcja zeszytu jest oparta na tekstocentryzmie – założeniu dydaktycznym, zgodnie z którym tekst staje się podstawą działań dydaktycznych, płaszczyzną wspólną nauki o literaturze, kulturze i języku. Zamieszczone w zeszycie teksty, zróżnicowane tematycznie i gatunkowo, można podzielić na dwa zasadnicze rodzaje: teksty literackie i teksty informacyjne, a podział ten wynika z dwóch podstawowych celów czytania: czytania dla przeżycia literackiego i czytania dla uzyskania i wykorzystania informacji.
Teksty literackie:
– opowiadania o tematyce społeczno-wychowawczej napisane przez znanych i cenionych autorów, takich jak: Zofia Stanecka, Marian Orłoń, Wiera Badalska, Łukasz Wierzbicki;
– wiersze Danuty Wawiłow, Joanny Kulmowej, Michała Rusinka;
- Bajka Henryka Sienkiewicza.
Teksty nieliterackie:
– tekst przyrodniczy Wojciecha Mikołuszki, a także komiks Tomasza Samojlika;
– teksty użytkowe (np. wywiad z wolontariuszem).
Ćwiczenia zawarte w publikacji kształcą umiejętność czytania ze zrozumieniem, interpretowania tekstu, wypowiadania się na jego temat, wnioskowania na podstawie treści oraz wyrażania własnego zdania. Każdy tekst jest także punktem wyjścia do ćwiczeń, przede wszystkim w mówieniu.
– opowiadania o tematyce społeczno-wychowawczej napisane przez znanych i cenionych autorów, takich jak: Zofia Stanecka, Marian Orłoń, Wiera Badalska, Łukasz Wierzbicki;
– wiersze Danuty Wawiłow, Joanny Kulmowej, Michała Rusinka;
- Bajka Henryka Sienkiewicza.
Teksty nieliterackie:
– tekst przyrodniczy Wojciecha Mikołuszki, a także komiks Tomasza Samojlika;
– teksty użytkowe (np. wywiad z wolontariuszem).
Ćwiczenia zawarte w publikacji kształcą umiejętność czytania ze zrozumieniem, interpretowania tekstu, wypowiadania się na jego temat, wnioskowania na podstawie treści oraz wyrażania własnego zdania. Każdy tekst jest także punktem wyjścia do ćwiczeń, przede wszystkim w mówieniu.
Struktura zestawu
Ćwiczenia przed tekstem (wprowadzające) budują kontekst do rozumienia właściwego tekstu. Przygotowanie ucznia do odbioru tekstu literackiego polega na poprzedzeniu lektury takimi ćwiczeniami, które wywołują w dziecku aktywność emocjonalną lub intelektualną korzystną dla odbioru tekstu.
Ćwiczenia do tekstu prowadzą ucznia przez tekst, tak aby od poziomu informacyjnego przejść do interpretacji – odkrywania głównego sensu, celu lub przesłania tekstu. Aby uczeń mógł odpowiedzieć na pytania i wykonać ćwiczenia, musi: analizować tekst, porządkować i porównywać informacje, wyciągać wnioski, rozpoznawać związki przyczynowo-skutkowe, zastanawiać się nad postawami i zachowaniem bohaterów oraz wydarzeniami, stawiać hipotezy interpretacyjne, które będą weryfikowane w toku lekcji, wyrażać własne opinie o przeczytanych tekstach i badać ich konstrukcję. Wszystkie te działania dzięki odpowiednio zaplanowanym zadaniom są dostępne nawet dla najmłodszych uczniów.
Ćwiczenia przed tekstem (wprowadzające) budują kontekst do rozumienia właściwego tekstu. Przygotowanie ucznia do odbioru tekstu literackiego polega na poprzedzeniu lektury takimi ćwiczeniami, które wywołują w dziecku aktywność emocjonalną lub intelektualną korzystną dla odbioru tekstu.
Ćwiczenia do tekstu prowadzą ucznia przez tekst, tak aby od poziomu informacyjnego przejść do interpretacji – odkrywania głównego sensu, celu lub przesłania tekstu. Aby uczeń mógł odpowiedzieć na pytania i wykonać ćwiczenia, musi: analizować tekst, porządkować i porównywać informacje, wyciągać wnioski, rozpoznawać związki przyczynowo-skutkowe, zastanawiać się nad postawami i zachowaniem bohaterów oraz wydarzeniami, stawiać hipotezy interpretacyjne, które będą weryfikowane w toku lekcji, wyrażać własne opinie o przeczytanych tekstach i badać ich konstrukcję. Wszystkie te działania dzięki odpowiednio zaplanowanym zadaniom są dostępne nawet dla najmłodszych uczniów.
Ćwiczenia dodatkowe (wychodzące poza tekst) dają pretekst do aranżowania sytuacji dydaktycznych, w których następuje zmiana ról: uczeń z odbiorcy zmienia się w twórcę. To niezwykle pożyteczna metamorfoza, która pozwala na rozwijanie w zbalansowany sposób zarówno kompetencji odbiorczych, jak i nadawczych, a przede wszystkim aktywizuje ucznia.
Celem pracy z zeszytem „Czytanie” jest przede wszystkim rozbudzanie w dzieciach zamiłowania do czytania oraz rozwijanie ich kompetencji odbiorczych, takich jak wydobywanie z tekstu informacji, interpretowanie znaczeń oraz badanie, jak tekst jest skonstruowany. Zamieszczone tu teksty mają inspirować dziecko do czytania (budować nawyki literackie, kształtować przyszłych czytelników), a także skłaniać do pokonywania trudności w czytaniu (jeśli takie jeszcze pojawią się w klasie 2), dzięki temu, że są to teksty, które opowiadają ciekawe historie lub przekazują interesujące dla odbiorcy w tym wieku informacje, poruszają problemy, które są uniwersalne i dotykają wartości bliskich dzieciom.
W każdym zestawie są teksty, które nauczyciel powinien głośno przeczytać, żeby mieć pewność, że zrozumieli go wszyscy uczniowie, niezależnie od tego, na jakim poziomie rozwoju techniki czytania są aktualnie. Niektóre ćwiczenia będą wymagały kolejnej lektury tekstu – w takim wypadku może to zrobić dobrze czytający uczeń. Teksty poetyckie ze względu na rytm i inne środki stylistyczne zawsze powinny być czytane przez nauczyciela. Duża część zadań w zestawach zawiera pytania otwarte, które dopuszczają wiele wariantów odpowiedzi i mają zachęcać do myślenia i dyskusji.
Celem pracy z zeszytem „Czytanie” jest przede wszystkim rozbudzanie w dzieciach zamiłowania do czytania oraz rozwijanie ich kompetencji odbiorczych, takich jak wydobywanie z tekstu informacji, interpretowanie znaczeń oraz badanie, jak tekst jest skonstruowany. Zamieszczone tu teksty mają inspirować dziecko do czytania (budować nawyki literackie, kształtować przyszłych czytelników), a także skłaniać do pokonywania trudności w czytaniu (jeśli takie jeszcze pojawią się w klasie 2), dzięki temu, że są to teksty, które opowiadają ciekawe historie lub przekazują interesujące dla odbiorcy w tym wieku informacje, poruszają problemy, które są uniwersalne i dotykają wartości bliskich dzieciom.
W każdym zestawie są teksty, które nauczyciel powinien głośno przeczytać, żeby mieć pewność, że zrozumieli go wszyscy uczniowie, niezależnie od tego, na jakim poziomie rozwoju techniki czytania są aktualnie. Niektóre ćwiczenia będą wymagały kolejnej lektury tekstu – w takim wypadku może to zrobić dobrze czytający uczeń. Teksty poetyckie ze względu na rytm i inne środki stylistyczne zawsze powinny być czytane przez nauczyciela. Duża część zadań w zestawach zawiera pytania otwarte, które dopuszczają wiele wariantów odpowiedzi i mają zachęcać do myślenia i dyskusji.
- ➡️
- ISBN: 9788302173165
- Data premiery: 2021-06-07
- Autor: Adam Brożek,Joanna Dobkowska
- Wydawnictwo: WSIP DOTACJA
- Rok wydania: 2018
- Oprawa: Miękka
- Liczba stron: 84
- Wydanie: 1
- Rodzaj: Książki
- Głębokość: 6.000000
- Kategoria wiekowa: +
- ✅ WSIP DOTACJA
- ✅ Numer: 9788302173165, PLA-30695099-KS.
- ✅ Ilośc dzni do wysyłki:2.
- ✅ Waga: W opisie kg.
- ➡️ Kalejdoskop ucznia Czytanie klasa 2 szkoła podstawowa to gwarancja doskonałej jakości i niezawodności, zaprojektowana z myślą o najbardziej wymagających użytkownikach.
- ➡️ Innowacyjne technologie i perfekcyjne wykonanie sprawiają, że produkt wyznacza nowe standardy na rynku.
- ➡️ Każdy element został starannie dopracowany, aby zapewnić maksymalną wygodę, trwałość i satysfakcję z użytkowania.
- ➡️ Wybierając Kalejdoskop ucznia Czytanie klasa 2 szkoła podstawowa, inwestujesz w produkt, który spełni najwyższe oczekiwania i sprawdzi się w każdej sytuacji.
- Dodatkowe informacje.
Kalejdoskop ucznia Czytanie klasa 2 szkoła podstawowa
Podstawowe informacje |
|
---|---|
Autor | Adam Brożek, Joanna Dobkowska |
Wybrane wydawnictwa ?Wybrane wydawnictwa to renomowane firmy, które publikują książki, znane z wysokiej jakości, różnorodności tytułów i często specjalizujące się w konkretnych gatunkach literatury. | WSiP |
Okładka ?Okładka książki to zewnętrzna część, która chroni i prezentuje treść. To pierwszy element, który przyciąga uwagę czytelników, zawierając tytuł, autora i grafikę. | Miękka |
Format | 20,5x27,5 cm |
Rok wydania ?Rok, w którym książka została opublikowana i dostępna dla czytelników. Pomaga określić, jak dawno została wydana. | 2018 |
Ilość stron ?Ilość stron to liczba kartek z tekstem wewnątrz książki, która określa jej długość i objętość treści. | 84 |
Szkoła ?Rodzaj szkoły wskazuje, do jakiego typu placówki edukacyjnej przeznaczone są podręczniki, uwzględniając różnice między nimi, co pozwala dopasować materiały do programu nauczania. | Szkoła podstawowa |
Klasa ?Klasa oznacza konkretny rok lub stopień edukacji, dla którego podręcznik jest przeznaczony. Pomaga dostosować treść do poziomu rozwoju i wymagań uczniów. | 2 |
Przedmiot ?Przedmiot w podręcznikach szkolnych to konkretna dziedzina nauki lub temat, który jest omawiany i uczony w danej książce. | Nauczanie wczesnoszkolne |
Rodzaj ?Rodzaj książki w podręcznikach szkolnych określa jej formę i treść. | Tradycyjne podręczniki |
ISBN | 9788302173165 |
Produkty rekomendowane
Kalejdoskop ucznia. Czytanie kl. 2 WSiP - Adam Brożek, Joanna Dobkowska - Pytania i odpowiedzi
Zastanawiasz się jak poprawnie użytkować zakupiony produkt? Porady na forum naszych ekspertów w mig rozwieją Twoje wątpliwości! Pytania i Odpowiedzi pomogą użytkownikom serwisu w poprawnym korzystaniu i cieszeniu się z nowo zakupionych produktów.
Produkty rekomendowane
Wybrane oferty
-
- Dane i opinie o Empik
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
24,99złKalejdoskop ucznia. Czytanie. Klasa 2. Szkoła podstawowa
-
- Dane i opinie o bookland.com.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
26,90złKalejdoskop Ucznia. Czytanie. Klasa 2. Szkoła Podstawowa
Kalejdoskop ucznia. Czytanie kl. 2 WSiP - Adam Brożek, Joanna Dobkowska - Pozostałe oferty
-
- Dane i opinie o megaksiazki.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
20,99złKalejdoskop ucznia. Czytanie kl. 2 WSiP Adam Brożek, Joanna Dobkowska
-
- Dane i opinie o Ameo.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
22,80złKalejdoskop ucznia 2 Czytanie. Edukacja wczesnoszkolna
-
- Dane i opinie o Księgarnia DobraKsiazka.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
24,10złKalejdoskop ucznia. Czytanie. Klasa 2. Edukacja wczesnoszkolna
-
- Dane i opinie o matfel.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
25,39złKalejdoskop ucznia. Czytanie kl. 2 WSiP - Adam Brożek, Joanna Dobkowska
-
- Dane i opinie o Księgarnia znak.com.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
25,79złKalejdoskop ucznia 2 Czytanie Edukacja wczesnoszkolna | [DARMOWA DOSTAWA OD 89ZŁ]
-
- Dane i opinie o matras.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
26,79złKalejdoskop ucznia 2 Czytanie Edukacja wczesnoszkolna
-
- Dane i opinie o chodnikliteracki.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
26,79złKalejdoskop ucznia 2 Czytanie Edukacja wczesnoszkolna
-
-
- Dane i opinie o EDUKAMP.PL
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
28,76złKalejdoskop ucznia. Czytanie kl. 2 WSiP EDUKAMP
-
- Dane i opinie o libristo.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
29,44złKalejdoskop ucznia 2 Czytanie
-
- Dane i opinie o Koperkowy Świat
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
29,90złKalejdoskop ucznia. Czytanie kl. 2 WSiP - Adam Brożek, Joanna Dobkowska
-
- Dane i opinie o Aleksiazka.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
30,16złKalejdoskop ucznia. Czytanie kl. 2 WSiP
-
- Dane i opinie o dvdmax.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
34,99złKalejdoskop ucznia. Czytanie klasa 2 - Adam Brożek, Joanna Dobkowska [KSIĄŻKA]
-
- Dane i opinie o Alturio.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
43,36złKalejdoskop ucznia. Czytanie kl. 2 WSiP
Historia cen - trend cenowy
Aktualnie najniższa cena: 20,99zł
Często kupowane razem
Reklama - oferty sklepów
Produkty rekomendowane
Zobacz także
Wybrane oferty
?
Kalejdoskop ucznia. Czytanie kl. 2 WSiP - Adam Brożek, Joanna Dobkowska - Opinie
Klienci, którzy kupili Kalejdoskop ucznia. Czytanie kl. 2 WSiP - Adam Brożek, Joanna Dobkowska, mogą podzielić się swoją opinią poprzez ankietę Zaufanych Opinii. Prezentujemy wszystkie oceny (zarówno pozytywne jak i negatywne), a Zaufane Opinie oznaczone są zieloną tarczą.
Produkty rekomendowane