Continental Opona Double Fighter Iii Czarny 28" Szer. 1,4"

4,9
5 opinii
Wysyłka od 9,00 zł
Wysyłka do 3 dni

Continental Opona Double Fighter Iii Czarny 28" Szer. 1,4" - Opis i dane produktu

Double Fighter III - miejski poszukiwacz przygód

Opona Double Fighter o nowym designie.

Dzięki solidnemu bocznemu profilowi bieżnika nadaje się zarówno do jazdy w mieście, jak i w terenie.

Równocześnie lekko i cicho toczy się po asfalcie i na ścieżkach.

Podwyższone kostki boczne zapewniają dobrą przyczepność w alejkach parkowych i na drogach szutrowych.

Opona ta jest świetnym rozwiązaniem, które łączy w sobie właściwości opon terenowych z miejskimi.


Najważniejsze cechy produktu:

Producent: Continental

Model: Double Fighter III

Rozmiar: 700 x 35C

Etrto: 37-622

Typ: drutówka
Pasek odblaskowy: NIE

Zalecane ciśnienie powietrza: 4,0 BAR (58 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 5,7 BAR (85 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy produktu: 0101237

Średnia waga:~ 640 g

Dopasowanie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja Techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten rodzaj obręczy pewniej utrzymuje oponę, szczególnie przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. haczyk) oraz średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między zakrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, trwałość i opór toczenia roweru. Opona może działać prawidłowo tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, również przeznaczenie opony jest tu istotne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się również małe pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, że opona jest bardzo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku stosowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, koniecznej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana podczas stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

Co to jest TPI? Konstrukcja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Konstrukcja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wykonane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon dobrze łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą odporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o specyficznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Bardzo drobny splot tkaniny sprawia, że opona jest elastyczna i chroni osnowę przed przebiciem. Luźny splot tkaniny to większa odporność na przecięcie i większa wytrzymałość opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i zwiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia stosowane są różne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, stosowany w rodzinie opon Plus, a także tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i rodzaj ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.

Podstawowe informacje

Marka Continental
Rodzaj ? Opony drutowe
Przeznaczenie MTB, Trekkingowe
Model Double Fighter III

Techniczne

Rozmiar ? 700x35C
Szerokość cale (") ? 1,5
Szerokość (mm) ? 37
Średnica koła ? 28 cali
Waga ? 790g

Produkty rekomendowane

Continental Opona Double Fighter Iii Czarny 28" Szer. 1,4" - Opinie

Klienci, którzy kupili Continental Opona Double Fighter Iii Czarny 28" Szer. 1,4", mogą podzielić się swoją opinią poprzez ankietę Zaufanych Opinii. Prezentujemy wszystkie oceny (zarówno pozytywne jak i negatywne), a Zaufane Opinie oznaczone są zieloną tarczą.

4,9
5 opinii
/
100%
jakość
/
100%
trwałość
/
100%
wygoda
Liczba głosów: 5 Liczba opinii: 5
Ocena: 4,5/5
Zaufana Opinia potwierdzona zakupem
Jak na początek wszystko jest ok. Zobaczymy po jakimś czasie. Na dzień dzisiejszy polecam. Opony założone pasują i spełniają swoje zadanie 🚴‍♀️
Zalety
jakość
trwałość
wygoda
Ocena: 5/5
Zaufana Opinia potwierdzona zakupem
Kontynuacja linii modelowej, poprzednio starszy model '2"
Skomentuj opinię
Ocena: 5/5
Zaufana Opinia potwierdzona zakupem
Oceniam pozytywnie.
Skomentuj opinię
Ocena: 5/5
Zaufana Opinia potwierdzona zakupem
Wszystko ok.
Skomentuj opinię
Ocena: 5/5
Zaufana Opinia potwierdzona zakupem
Dobry jakościowo.
Skomentuj opinię

Produkty rekomendowane

Continental Opona Double Fighter Iii Czarny 28" Szer. 1,4" - Pytania i odpowiedzi

Zastanawiasz się jak poprawnie użytkować zakupiony produkt? Porady na forum naszych ekspertów w mig rozwieją Twoje wątpliwości! Pytania i Odpowiedzi pomogą użytkownikom serwisu w poprawnym korzystaniu i cieszeniu się z nowo zakupionych produktów.

Czy będą pasowały do roweru Herkules ?
W zasadzie pytanie już zadałem w tytule .
Herkules trekkingowy , koła 28 cali . Mam wątpliwości co do tego czy te opony nie będą za grube .
Pozdrawiam .
Odpowiedz
Marka herkules ma setki modeli, wystarczy odczytać ze starej opony opis rozmiaru i porównać z ofertą. Ten typ opony występuje w wielu odmianach szerokości, więc prawdopodobnie znajdzie się także odpowiednia do Twojego herkulesa.

Produkty rekomendowane

Wybrane oferty

Continental Opona Double Fighter Iii Czarny 28" Szer. 1,4" - Pozostałe oferty

Historia cen - trend cenowy

Aktualnie najniższa cena: 69,99

Często kupowane razem

Produkty rekomendowane