System Zarządzania Jakością Według Normy Iso 9001:2015 - Marek Bugdol - Opis i dane produktu
-
Zgłoś
Jakość jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na wybory konsumenckie. Nawet tam, gdzie dominuje cena, klienci porównują ją do jakości. Ta ostatnia kojarzy się bowiem z atrakcyjnością i prestiżem. Owa zależność wykorzystywana jest już na etapie projektowania nowych wyrobów czy usług. Kiedy firma ogłasza, że pracuje nad czymś wyjątkowo atrakcyjnym, zazwyczaj zwiększa się liczba osób chcących uczestniczyć w danym projekcie oraz konsumentów gotowych ustawić się zawczasu w kolejce. Jakość jest od dawien dawna jednym z najważniejszych czynników osiągania przewagi konkurencyjnej.
Jedynym ze sposobów na doskonalenie wyrobów i usług jest wprowadzenie w firmie systemu zarządzania jakością. To opracowanie zostało w całości poświęcone praktycznym możliwościom wdrażania i utrzymywania systemu zarządzania jakością według najpopularniejszej normy ISO 9001:2015. Publikacja zawiera opis i interpretację poszczególnych punktów owej normy. Ukazuje aktualny stan wiedzy na temat różnorakich jej kryteriów i podpowiada metodologię ich zastosowania. Uczula również na ograniczenia normy ISO 9001:2015. Przygotowując książkę, jej autor korzystał z własnych doświadczeń nabytych w trakcie pełnienia funkcji auditora i konsultanta jakości. Publikację polecamy studentom zarządzania, konsultantom jakości, auditorom, pełnomocnikom i menedżerom jakości.
Marek Bugdol - profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, kierownik Katedry Zarządzania Jakością, członek Komitetu Polskiej Nagrody Jakości. Autor jedenastu książek i ponad 180 artykułów oraz opublikowanych referatów. Doświadczenie zawodowe w zakresie wdrażania systemów jakości i koncepcji TQM zdobywał w przemyśle, a także w administracji publicznej. Jest również menedżerem jakości.
Spis treści:
Wprowadzenie (5)
Rozdział 1. Kontekst organizacji (9)
1.1. Zrozumienie organizacji i jej kontekstu (9)
1.1.1. Kontekst zewnętrzny (4.1) (9)
1.1.2. Kontekst wewnętrzny (11)
1.2. Zrozumienie potrzeb i oczekiwań stron zainteresowanych (4.2) (21)
1.3. Określenie zakresu systemu zarządzania jakością (4.3) (23)
1.4. System zarządzania jakością i jego procesy (4.4) (26)
Rozdział 2. Przywództwo (31)
2.1. Przywództwo i zaangażowanie (31)
2.2. Orientacja na klienta (5.1.2) (35)
2.3. Polityka (5.2) (40)
2.4. Role, odpowiedzialność i uprawnienia w organizacji (43)
Rozdział 3. Planowanie (6) (49)
3.1. Działania odnoszące się do ryzyk i szans (6.1) (49)
3.2. Cele jakości i planowanie ich osiągnięcia (6.2) (54)
3.3. Planowanie zmian (6.3) (59)
Rozdział 4. Wsparcie (7) (63)
4.1. Zasoby (7.1) (63)
4.1.1. Ludzie (7.1.2) (64)
4.1.2. Infrastruktura (7.1.3) (71)
4.1.3. Środowisko prowadzenia procesów (7.1.4) (72)
4.1.4. Zasoby do monitorowania i pomiarów (7.1.5) (75)
4.1.5. Wiedza organizacji (7.1.6) (79)
4.2. Kompetencje (7.2) (83)
4.3. Świadomość (7.3) (84)
4.4. Komunikacja (7.4) (86)
4.5. Udokumentowane informacje (7.5) (89)
Rozdział 5. Działania operacyjne (8) (95)
5.1. Planowanie i nadzór nad działaniami operacyjnymi (8.1) (96)
5.2. Wymagania dotyczące wyrobów i usług (8.2) (97)
5.2.1. Komunikacja z klientem (8.2.1) (97)
5.2.2. Określenie wymagań dotyczących wyrobów i usług (8.2.2) (103)
5.2.3. Przegląd wymagań dotyczących wyrobów i usług (8.2.3) (106)
5.2.4. Zmiany wymagań dotyczących wyrobów i usług (8.2.4) (107)
5.3. Projektowanie i rozwój wyrobów i usług (8.3) (108)
5.4. Nadzór nad procesami, wyrobami i usługami dostarczanymi z zewnątrz (8.4) (116)
5.4.1. Postanowienia ogólne (8.4.1) (116)
5.4.2. Rodzaj i zakres nadzoru (8.4.2) (121)
5.4.3. Informacje dla zewnętrznych dostawców (8.4.3) (121)
5.5. Produkcja i dostarczanie usługi (8.5) (122)
5.5.1. Nadzorowanie produkcji i dostarczania usługi (8.5.1) (122)
5.5.2. Identyfikacja i identyfikowalność (8.5.2) (124)
5.5.3. Własność należąca do klientów lub dostawców zewnętrznych (8.5.3) (125)
5.5.4. Zabezpieczenie (8.5.4) (125)
5.5.5. Działania po dostawie (8.5.5) (127)
5.5.6. Nadzorowanie zmian (8.5.6) (128)
5.6. Zwolnienie wyrobów i usług (8.6) (128)
5.7. Nadzór nad niezgodnymi wyjściami (8.7) (130)
Rozdział 6. Ocena efektów działania (9) (133)
6.1. Monitorowanie, pomiary, analiza i ocena (9.1) (133)
6.1.1. Postanowienia ogólne (9.1.1) (133)
6.1.2. Zadowolenie klienta (9.1.2) (135)
6.1.3. Analiza i ocena (9.3.1) (137)
6.2. Audyt wewnętrzny (9.2) (139)
6.3. Przegląd zarządzania (9.3) (144)
6.3.1. Postanowienia ogólne (9.3.1) (144)
6.3.2. Dane wejściowe do przeglądu zarządzania (9.3.2) (144)
6.3.3. Dane wyjściowe z przeglądu zarządzania (9.3.3) (149)
Rozdział 7. Doskonalenie (10) (151)
7.1. Postanowienia ogólne (10.1) (151)
7.2. Niezgodności i działania korygujące (10.2) (152)
7.3. Ciągłe doskonalenie (10.3) (152)
Suplement. Błędy w procesie wdrożenia i utrzymywania systemu zarządzania jakością (157)
Zakończenie (161)
Bibliografia (163)
Skorowidz (177)
O autorze: Marek Bugdol- profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, kierownik Zakładu Zarządzania Zasobami Ludzkimi, audytor wiodący systemów jakości IMQ. Autor kilku książek i ponad stu artykułów.
Jedynym ze sposobów na doskonalenie wyrobów i usług jest wprowadzenie w firmie systemu zarządzania jakością. To opracowanie zostało w całości poświęcone praktycznym możliwościom wdrażania i utrzymywania systemu zarządzania jakością według najpopularniejszej normy ISO 9001:2015. Publikacja zawiera opis i interpretację poszczególnych punktów owej normy. Ukazuje aktualny stan wiedzy na temat różnorakich jej kryteriów i podpowiada metodologię ich zastosowania. Uczula również na ograniczenia normy ISO 9001:2015. Przygotowując książkę, jej autor korzystał z własnych doświadczeń nabytych w trakcie pełnienia funkcji auditora i konsultanta jakości. Publikację polecamy studentom zarządzania, konsultantom jakości, auditorom, pełnomocnikom i menedżerom jakości.
Marek Bugdol - profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, kierownik Katedry Zarządzania Jakością, członek Komitetu Polskiej Nagrody Jakości. Autor jedenastu książek i ponad 180 artykułów oraz opublikowanych referatów. Doświadczenie zawodowe w zakresie wdrażania systemów jakości i koncepcji TQM zdobywał w przemyśle, a także w administracji publicznej. Jest również menedżerem jakości.
Spis treści:
Wprowadzenie (5)
Rozdział 1. Kontekst organizacji (9)
1.1. Zrozumienie organizacji i jej kontekstu (9)
1.1.1. Kontekst zewnętrzny (4.1) (9)
1.1.2. Kontekst wewnętrzny (11)
1.2. Zrozumienie potrzeb i oczekiwań stron zainteresowanych (4.2) (21)
1.3. Określenie zakresu systemu zarządzania jakością (4.3) (23)
1.4. System zarządzania jakością i jego procesy (4.4) (26)
Rozdział 2. Przywództwo (31)
2.1. Przywództwo i zaangażowanie (31)
2.2. Orientacja na klienta (5.1.2) (35)
2.3. Polityka (5.2) (40)
2.4. Role, odpowiedzialność i uprawnienia w organizacji (43)
Rozdział 3. Planowanie (6) (49)
3.1. Działania odnoszące się do ryzyk i szans (6.1) (49)
3.2. Cele jakości i planowanie ich osiągnięcia (6.2) (54)
3.3. Planowanie zmian (6.3) (59)
Rozdział 4. Wsparcie (7) (63)
4.1. Zasoby (7.1) (63)
4.1.1. Ludzie (7.1.2) (64)
4.1.2. Infrastruktura (7.1.3) (71)
4.1.3. Środowisko prowadzenia procesów (7.1.4) (72)
4.1.4. Zasoby do monitorowania i pomiarów (7.1.5) (75)
4.1.5. Wiedza organizacji (7.1.6) (79)
4.2. Kompetencje (7.2) (83)
4.3. Świadomość (7.3) (84)
4.4. Komunikacja (7.4) (86)
4.5. Udokumentowane informacje (7.5) (89)
Rozdział 5. Działania operacyjne (8) (95)
5.1. Planowanie i nadzór nad działaniami operacyjnymi (8.1) (96)
5.2. Wymagania dotyczące wyrobów i usług (8.2) (97)
5.2.1. Komunikacja z klientem (8.2.1) (97)
5.2.2. Określenie wymagań dotyczących wyrobów i usług (8.2.2) (103)
5.2.3. Przegląd wymagań dotyczących wyrobów i usług (8.2.3) (106)
5.2.4. Zmiany wymagań dotyczących wyrobów i usług (8.2.4) (107)
5.3. Projektowanie i rozwój wyrobów i usług (8.3) (108)
5.4. Nadzór nad procesami, wyrobami i usługami dostarczanymi z zewnątrz (8.4) (116)
5.4.1. Postanowienia ogólne (8.4.1) (116)
5.4.2. Rodzaj i zakres nadzoru (8.4.2) (121)
5.4.3. Informacje dla zewnętrznych dostawców (8.4.3) (121)
5.5. Produkcja i dostarczanie usługi (8.5) (122)
5.5.1. Nadzorowanie produkcji i dostarczania usługi (8.5.1) (122)
5.5.2. Identyfikacja i identyfikowalność (8.5.2) (124)
5.5.3. Własność należąca do klientów lub dostawców zewnętrznych (8.5.3) (125)
5.5.4. Zabezpieczenie (8.5.4) (125)
5.5.5. Działania po dostawie (8.5.5) (127)
5.5.6. Nadzorowanie zmian (8.5.6) (128)
5.6. Zwolnienie wyrobów i usług (8.6) (128)
5.7. Nadzór nad niezgodnymi wyjściami (8.7) (130)
Rozdział 6. Ocena efektów działania (9) (133)
6.1. Monitorowanie, pomiary, analiza i ocena (9.1) (133)
6.1.1. Postanowienia ogólne (9.1.1) (133)
6.1.2. Zadowolenie klienta (9.1.2) (135)
6.1.3. Analiza i ocena (9.3.1) (137)
6.2. Audyt wewnętrzny (9.2) (139)
6.3. Przegląd zarządzania (9.3) (144)
6.3.1. Postanowienia ogólne (9.3.1) (144)
6.3.2. Dane wejściowe do przeglądu zarządzania (9.3.2) (144)
6.3.3. Dane wyjściowe z przeglądu zarządzania (9.3.3) (149)
Rozdział 7. Doskonalenie (10) (151)
7.1. Postanowienia ogólne (10.1) (151)
7.2. Niezgodności i działania korygujące (10.2) (152)
7.3. Ciągłe doskonalenie (10.3) (152)
Suplement. Błędy w procesie wdrożenia i utrzymywania systemu zarządzania jakością (157)
Zakończenie (161)
Bibliografia (163)
Skorowidz (177)
O autorze: Marek Bugdol- profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, kierownik Zakładu Zarządzania Zasobami Ludzkimi, audytor wiodący systemów jakości IMQ. Autor kilku książek i ponad stu artykułów.
Podstawowe informacje |
|
---|---|
Autor | Bugdol Marek |
Wybrane wydawnictwa ?Wybrane wydawnictwa to renomowane firmy, które publikują książki, znane z wysokiej jakości, różnorodności tytułów i często specjalizujące się w konkretnych gatunkach literatury. | Helion |
Okładka ?Okładka książki to zewnętrzna część, która chroni i prezentuje treść. To pierwszy element, który przyciąga uwagę czytelników, zawierając tytuł, autora i grafikę. | Miękka |
Format | 158 x 235 |
Rok wydania ?Rok, w którym książka została opublikowana i dostępna dla czytelników. Pomaga określić, jak dawno została wydana. | 2018 |
Ilość stron ?Ilość stron to liczba kartek z tekstem wewnątrz książki, która określa jej długość i objętość treści. | 184 |
ISBN | 9788328345331 |
Model | miękka |
Produkty rekomendowane
System Zarządzania Jakością Według Normy Iso 9001:2015 - Marek Bugdol - Pytania i odpowiedzi
Zastanawiasz się jak poprawnie użytkować zakupiony produkt? Porady na forum naszych ekspertów w mig rozwieją Twoje wątpliwości! Pytania i Odpowiedzi pomogą użytkownikom serwisu w poprawnym korzystaniu i cieszeniu się z nowo zakupionych produktów.
Produkty rekomendowane
Wybrane oferty
-
Najgorętsze okazje do -30%
- Dane i opinie o Empik
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
39,99złSystem zarządzania jakością według normy ISO 9001:2015
System Zarządzania Jakością Według Normy Iso 9001:2015 - Marek Bugdol - Pozostałe oferty
-
- Dane i opinie o onepress.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
35,40złSystem zarządzania jakością według normy ISO 9001:2015
-
- Dane i opinie o ebookpoint.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
41,30złSystem zarządzania jakością według normy ISO 9001:2015
-
Historia cen - trend cenowy
Aktualnie najniższa cena: 35,40zł
Często kupowane razem
Produkty rekomendowane
Wybrane oferty
?
System Zarządzania Jakością Według Normy Iso 9001:2015 - Marek Bugdol - Opinie
Klienci, którzy kupili System Zarządzania Jakością Według Normy Iso 9001:2015 - Marek Bugdol, mogą podzielić się swoją opinią poprzez ankietę Zaufanych Opinii. Prezentujemy wszystkie oceny (zarówno pozytywne jak i negatywne), a Zaufane Opinie oznaczone są zieloną tarczą.
Produkty rekomendowane