Convergence Culture: Where Old and New Media Collide

Książka wydana w 2008 roku. Autor książki: Henry Jenkins. Okładka: Miękka. Kod ISBN: 9780814742952
4,0 5 0 1 głos Napisz opinię
4,0
1 opinia
Wysyłka od 14,99 zł
Sprawdź w sklepie

Convergence Culture: Where Old and New Media Collide - Opis i dane produktu

Convergence Culture maps a new territory: where old and new media intersect, where grassroots and corporate media collide, where the power of the media producer and the power of the consumer interact in unpredictable ways. Henry Jenkins, one of Americas most respected media analysts, delves beneath the new media hype to uncover the important cultural transformations that are taking place as media converge. He takes us into the secret world of Survivor Spoilers, where avid internet users pool their knowledge to unearth the shows secrets before they are revealed on the air. He introduces us to young Harry Potter fans who are writing their own Hogwarts tales while executives at Warner Brothers struggle for control of their franchise. He shows us how The Matrix has pushed transmedia storytelling to new levels, creating a fictional world where consumers track down bits of the story across multiple media channels. Jenkins argues that struggles over convergence will redefine the face of American popular culture. Industry leaders see opportunities to direct content across many channels to increase revenue and broaden markets.At the same time, consumers envision a liberated public sphere, free of network controls, in a decentralized media environment. Sometimes corporate and grassroots efforts reinforce each other, creating closer, more rewarding relations between media producers and consumers. Sometimes these two forces are at war. Jenkins provides a riveting introduction to the world where every story gets told and every brand gets sold across multiple media platforms. He explains the cultural shift that is occurring as consumers fight for control across disparate channels, changing the way we do business, elect our leaders, and educate our children.

Podstawowe informacje

Autor Henry Jenkins
Okładka ? Miękka
Rok wydania ? 2008
Ilość stron ? 336
Język ? Po angielsku
ISBN 9780814742952

Produkty rekomendowane

Convergence Culture: Where Old and New Media Collide - Opinie

Klienci, którzy kupili Convergence Culture: Where Old and New Media Collide, mogą podzielić się swoją opinią poprzez ankietę Zaufanych Opinii. Prezentujemy wszystkie oceny (zarówno pozytywne jak i negatywne), a Zaufane Opinie oznaczone są zieloną tarczą.

4,0
1 opinia
/
0%
akcja
/
0%
fabuła
/
0%
jakość wydania
Liczba głosów: 1 Liczba opinii: 0
Ocena: 4/5
4,0/5

Produkty rekomendowane

Convergence Culture: Where Old and New Media Collide - Pytania i odpowiedzi

Zastanawiasz się jak poprawnie użytkować zakupiony produkt? Porady na forum naszych ekspertów w mig rozwieją Twoje wątpliwości! Pytania i Odpowiedzi pomogą użytkownikom serwisu w poprawnym korzystaniu i cieszeniu się z nowo zakupionych produktów.

Produkty rekomendowane

Convergence Culture: Where Old and New Media CollideOferty

Historia cen - trend cenowy

Aktualnie najniższa cena: 118,69

Często kupowane razem

Produkty rekomendowane