Organizacja i nadzorowanie obsługi pojazdów samochodowych. Podręcznik do kształcenia w zawodzie technik pojazdów samochodowych. Kwalifikacja M.42 - Opis i dane produktu
-
Zgłoś
W bogato ilustrowanym podręczniku omówiono zagadnienia z zakresu organizacji i nadzorowania obsługi pojazdów samochodowych. Przedstawiono w nim organizację przedsiębiorstwa samochodowego i procesu obsługowo-naprawczego, sposoby gospodarowania częściami zamiennymi, materiałami eksploatacyjnymi i akcesoriami, zasady recyklingu i postępowania z odpadami użytkowymi, elementy wyposażenia serwisu, systemy zarządzania jakością w przedsiębiorstwie samochodowym, metody analizy pracy serwisu oraz podstawy posługiwania się dokumentacją serwisową. Materiał nauczania uzupełniono praktycznymi przykładami oraz opisami przykładowych programów komputerowych stosowanych w przedsiębiorstwach samochodowych. Na końcu każdego rozdziału zamieszczono pytania i ćwiczenia kontrolne, umożliwiające sprawdzenie stopnia opanowania podanych wiadomości. Podręcznik przystosowano do wykorzystania przez kolejne roczniki uczniów (tzw. podręcznik wieloletni). Wchodzi on w skład zestawu podręczników przygotowywanego przez WKŁ zgodnie z nową podstawą programową kształcenia w zawodach (z 2012 roku).
Odbiorcy: uczniowie techników samochodowych kształcący się w zawodzie technika pojazdów samochodowych (311513) i zdobywający kwalifikację M.42 Organizacja i prowadzenie procesu obsługi pojazdów samochodowych, jak również osoby zdobywające tę kwalifikację w ramach kształcenia indywidualnego i zajmujące się praktyczną działalnością w zakresie obsługi pojazdów samochodowych. Nr ewidencyjny w wykazie podręczników MEN: 20/2016.
Odbiorcy: uczniowie techników samochodowych kształcący się w zawodzie technika pojazdów samochodowych (311513) i zdobywający kwalifikację M.42 Organizacja i prowadzenie procesu obsługi pojazdów samochodowych, jak również osoby zdobywające tę kwalifikację w ramach kształcenia indywidualnego i zajmujące się praktyczną działalnością w zakresie obsługi pojazdów samochodowych. Nr ewidencyjny w wykazie podręczników MEN: 20/2016.
Podręcznik może być wykorzystywany do kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego zgodnie z podstawą programową 2017 w zakresie kwalifikacji MG.43 oraz zgodnie z podstawą programową 2019 w zakresie kwalifikacji MOT.06.
Spis treści
Wprowadzenie 5
1. Organizacja przedsiębiorstwa samochodowego 7
1.1 Schemat organizacyjny przedsiębiorstwa 7
1.2 Zakres obowiązków pracownika 10
1.3 Zarządzanie zasobami ludzkimi 14
1.4 Kompetencje personalno-społeczne 16
1.5 Systemy motywacyjne 17
1.6 Wynagradzanie pracowników 18
1.7 Organizacja przestrzeni w serwisie 22
1.8 Sprawdzenie wiadomości 29
2. Organizacja procesu obsługowo-naprawczego 30
2.1 Rodzaje obsług 30
2.2 Umówienie klienta do serwisu 33
2.3 Przyjęcie pojazdu do serwisu 37
2.4 Proces naprawy/przeglądu 47
2.5 Wydanie pojazdu po naprawie 52
2.6 Organizacja naprawy blacharsko-lakierniczej 57
2.7 Programy komputerowe 80
2.8 Sprawdzenie wiadomości 87
3. Gospodarka częściami zamiennymi, materiałami eksploatacyjnymi i akcesoriami 93
3.1 Dostawy 93
3.2 Rotacja zapasów magazynowych 96
3.3 Marża 97
3.4 Rabat 97
3.5 Dokumenty magazynowe 98
3.6 Organizacja przestrzeni magazynowej 101
3.7 Identyfikacja części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych 103
3.8 Dobór części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych 104
3.9 Sprawdzenie wiadomości 106
4. Zasady recyklingu i postępowania z odpadami użytkowymi 108
4.1 Podstawowe pojęcia 108
4.2 Odpady produkowane w przedsiębiorstwie samochodowym 109
4.3 Gospodarka odpadami 110
4.4 Recykling pojazdów samochodowych 113
4.5 Sprawdzenie wiadomości 118
5. Wyposażenie serwisu 119
5.1 Warunki, jakie powinno spełniać wyposażenie serwisu 119
5.2 Dozór techniczny 122
5.3 Prawna kontrola metrologiczna 123
5.4 Okresowa kontrola i wzorcowanie 125
5.5 Obsługa i konserwacja urządzeń, przyrządów i narzędzi warsztatowych 126
5.6 Wyposażenie stacji kontroli pojazdów 127
5.7 Badania techniczne pojazdów 129
5.8 Sprawdzenie wiadomości 131
6. Systemy zarządzania jakością w przedsiębiorstwie samochodowym 133
6.1 Geneza kontroli jakości 133
6.2 System zarządzania jakością ISO 9001 135
6.3 Badanie stopnia zadowolenia klientów 138
6.4 Zarządzanie reklamacjami 145
6.5 Sprawdzenie wiadomości 146
7. Analiza pracy serwisu 148
7.1 Parametry pracy serwisu 148
7.2 Wskaźniki pracy serwisu 148
7.3 Optymalizacja pracy serwisu 150
7.4 Sprawdzenie wiadomości 151
Posługiwanie się dokumentacją serwisową – ćwiczenia 152
Bibliografia 181
Źródła fotografii 182
Załącznik 183
Spis treści
Wprowadzenie 5
1. Organizacja przedsiębiorstwa samochodowego 7
1.1 Schemat organizacyjny przedsiębiorstwa 7
1.2 Zakres obowiązków pracownika 10
1.3 Zarządzanie zasobami ludzkimi 14
1.4 Kompetencje personalno-społeczne 16
1.5 Systemy motywacyjne 17
1.6 Wynagradzanie pracowników 18
1.7 Organizacja przestrzeni w serwisie 22
1.8 Sprawdzenie wiadomości 29
2. Organizacja procesu obsługowo-naprawczego 30
2.1 Rodzaje obsług 30
2.2 Umówienie klienta do serwisu 33
2.3 Przyjęcie pojazdu do serwisu 37
2.4 Proces naprawy/przeglądu 47
2.5 Wydanie pojazdu po naprawie 52
2.6 Organizacja naprawy blacharsko-lakierniczej 57
2.7 Programy komputerowe 80
2.8 Sprawdzenie wiadomości 87
3. Gospodarka częściami zamiennymi, materiałami eksploatacyjnymi i akcesoriami 93
3.1 Dostawy 93
3.2 Rotacja zapasów magazynowych 96
3.3 Marża 97
3.4 Rabat 97
3.5 Dokumenty magazynowe 98
3.6 Organizacja przestrzeni magazynowej 101
3.7 Identyfikacja części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych 103
3.8 Dobór części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych 104
3.9 Sprawdzenie wiadomości 106
4. Zasady recyklingu i postępowania z odpadami użytkowymi 108
4.1 Podstawowe pojęcia 108
4.2 Odpady produkowane w przedsiębiorstwie samochodowym 109
4.3 Gospodarka odpadami 110
4.4 Recykling pojazdów samochodowych 113
4.5 Sprawdzenie wiadomości 118
5. Wyposażenie serwisu 119
5.1 Warunki, jakie powinno spełniać wyposażenie serwisu 119
5.2 Dozór techniczny 122
5.3 Prawna kontrola metrologiczna 123
5.4 Okresowa kontrola i wzorcowanie 125
5.5 Obsługa i konserwacja urządzeń, przyrządów i narzędzi warsztatowych 126
5.6 Wyposażenie stacji kontroli pojazdów 127
5.7 Badania techniczne pojazdów 129
5.8 Sprawdzenie wiadomości 131
6. Systemy zarządzania jakością w przedsiębiorstwie samochodowym 133
6.1 Geneza kontroli jakości 133
6.2 System zarządzania jakością ISO 9001 135
6.3 Badanie stopnia zadowolenia klientów 138
6.4 Zarządzanie reklamacjami 145
6.5 Sprawdzenie wiadomości 146
7. Analiza pracy serwisu 148
7.1 Parametry pracy serwisu 148
7.2 Wskaźniki pracy serwisu 148
7.3 Optymalizacja pracy serwisu 150
7.4 Sprawdzenie wiadomości 151
Posługiwanie się dokumentacją serwisową – ćwiczenia 152
Bibliografia 181
Źródła fotografii 182
Załącznik 183
Podstawowe informacje |
|
---|---|
Autor | Urszula Jastrz |
Wybrane wydawnictwa ?Wybrane wydawnictwa to renomowane firmy, które publikują książki, znane z wysokiej jakości, różnorodności tytułów i często specjalizujące się w konkretnych gatunkach literatury. | WKŁ Wydawnictwa Komunikacji i Łączności |
Okładka ?Okładka książki to zewnętrzna część, która chroni i prezentuje treść. To pierwszy element, który przyciąga uwagę czytelników, zawierając tytuł, autora i grafikę. | Miękka |
Rok wydania ?Rok, w którym książka została opublikowana i dostępna dla czytelników. Pomaga określić, jak dawno została wydana. | 2016 |
Ilość stron ?Ilość stron to liczba kartek z tekstem wewnątrz książki, która określa jej długość i objętość treści. | 188 |
Szkoła ?Rodzaj szkoły wskazuje, do jakiego typu placówki edukacyjnej przeznaczone są podręczniki, uwzględniając różnice między nimi, co pozwala dopasować materiały do programu nauczania. | Szkoła średnia |
Klasa ?Klasa oznacza konkretny rok lub stopień edukacji, dla którego podręcznik jest przeznaczony. Pomaga dostosować treść do poziomu rozwoju i wymagań uczniów. | 1 |
Przedmiot ?Przedmiot w podręcznikach szkolnych to konkretna dziedzina nauki lub temat, który jest omawiany i uczony w danej książce. | Przedmioty zawodowe |
Rodzaj ?Rodzaj książki w podręcznikach szkolnych określa jej formę i treść. | Tradycyjne podręczniki |
Język oryginału | Polski |
ISBN | 9788320619676 |
Produkty rekomendowane
Organizacja i nadzorowanie obsługi pojazdów samochodowych. Podręcznik do kształcenia w zawodzie technik pojazdów samochodowych. Kwalifikacja M.42 - Pytania i odpowiedzi
Zastanawiasz się jak poprawnie użytkować zakupiony produkt? Porady na forum naszych ekspertów w mig rozwieją Twoje wątpliwości! Pytania i Odpowiedzi pomogą użytkownikom serwisu w poprawnym korzystaniu i cieszeniu się z nowo zakupionych produktów.
Produkty rekomendowane
Wybrane oferty
-
Najgorętsze okazje do -30%
- Dane i opinie o Empik
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
58,00złOrganizacja i nadzorowanie obsługi pojazdów samochodowych. Podręcznik do kształcenia w zawodzie technik pojazdów samochodowych. Kwalifikacja M.42. ...
Organizacja i nadzorowanie obsługi pojazdów samochodowych. Podręcznik do kształcenia w zawodzie technik pojazdów samochodowych. Kwalifikacja M.42 - Pozostałe oferty
-
- Dane i opinie o PolskaKsiegarnia.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
49,00złOrganizacja i nadzorowanie obsługi pojazdów samochodowych. Kwalifikacja M.42
-
- Dane i opinie o PolskaKsiegarnia.eu
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
49,00złOrganizacja i nadzorowanie obsługi pojazdów samochodowych. Kwalifikacja M.42
-
Historia cen - trend cenowy
Aktualnie najniższa cena: 49,00zł
Często kupowane razem
Produkty rekomendowane
Wybrane oferty
?
Organizacja i nadzorowanie obsługi pojazdów samochodowych. Podręcznik do kształcenia w zawodzie technik pojazdów samochodowych. Kwalifikacja M.42 - Opinie
Klienci, którzy kupili Organizacja i nadzorowanie obsługi pojazdów samochodowych. Podręcznik do kształcenia w zawodzie technik pojazdów samochodowych. Kwalifikacja M.42, mogą podzielić się swoją opinią poprzez ankietę Zaufanych Opinii. Prezentujemy wszystkie oceny (zarówno pozytywne jak i negatywne), a Zaufane Opinie oznaczone są zieloną tarczą.
Produkty rekomendowane