CTEK MXS 5.0 - Opis i dane produktu
-
Zgłoś

CTEK MXS 5.0
Ładowarka mikroprocesorowa Ctek MXS 5.0 to najpopularniejszy model tego szwedzkiego producenta. Wykorzystuje najnowszą technologię, która dotychczas występowała tylko w urządzeniach CTEK linii Proffesional. Połączenie niezawodności, wszechstronności sprawiło, że model MXS 5.0 zyskał ogromną popularność i jest wykorzystywany zarówno w podstawowych zastosowaniach prywatnych jak i o wysokich wymaganiach.
Poza podstawową funkcją ładowania automatyczna ładowarka CTEK MXS 5.0 oferuje przydatne dodatkowe funkcje takie jak diagnoza akumulatora sygnalizująca czy akumulator nadaje się do ładowania i jest w stanie utrzymać ładunek. Poza normalnym ładowaniem użytkownik może skorzystać z funkcji regeneracji, która umożliwia odnowę całkowicie rozładowanych akumulatorów z rozwarstwionym elektrolitem. To jednak nie wszystko. Kolejnymi interesującymi funkcjami są unikalne ładowanie podtrzymujące, tryb optymalnego ładowania w niskich temperaturach oraz sprawne ładowanie coraz częściej spotykanych akumulatorów AGM.

Prostota obsługi
Urządzenie CTEK MXS 5.0 jest niezwykle proste w obsłudze i w czytelny sposób komunikuje aktualny status pracy. Dzięki temu łatwo sprawdzisz na, którym z pośród ośmiu etapów ładowania jest podłączony akumulator. Jak wspomniano wcześniej ładowarka umożliwia ładowanie akumulatorów od 1.2 do 110 Ah, jest to realizowane przy użyciu prądu od 0.8 A do 5A. Model ten może także służyć do podtrzymania akumulatorów o pojemności do 160 Ah. Oznacza to, że model MXS 5.0 świetnie sprawdzi się jako urządzenie domowe, choć możesz także wykorzystać je w np. w swoim warsztacie.
Jeśli chodzi o ochronę przed wodą i pyłem to ładowarka wyróżnia się klasą ochrony IP65 (pełna pyłoodoporność, odporność na strugę wody). Urządzenie jest w pełni bezpieczne dla samochodu i akumulatora. Używając jej nawet w przypadku ładowania akumulatora umieszczonego w samochodzie nie musisz martwić się o ewentualne uszkodzenia podzespołów elektronicznych. Zabezpieczenie przed iskrzeniem i odwrotną biegunowością oraz ochroną przeciwzwarciową sprawia, że po podłączeniu MXS 5.0 do samochodu możesz spać spokojnie.

Co wyróżnia ładowarki CTEK?
Produkty firmy CTEK charakteryzują się kilkoma cechami, które czynią je wyjątkowymi na rynku:
- bezpieczne dla ludzi: proste w montażu, odporne na iskrzenie oraz zwarcie i odwrotną polaryzację, nie trzeba wyjmować akumulatora do ładowania.
- bezpieczne dla pojazdów: regulują parametry ładowania, dzięki czemu nie stwarzają ryzyka uszkodzenia wyposażenia elektrycznego i elektronicznego pojazdu
- w pełni automatyczne: mikrokomputer steruje całym procesem ładowania, dzięki czemu użytkownik nie musi niczego nadzorować, ani być ekspertem od akumulatorów
- dobre dla akumulatora: wyposażone w unikatową funkcję odsiarczania, która pozwala na przywrócenie żywotności rozładowanym akumulatorom. Napięcie i natężenie prądu ładowania są komputerowo
- stabilizowane: co pozwala na wydłużenie czasu eksploatacji akumulatora (wahania parametrów ładowania są mniejsze od 2%, podczas gdy w tradycyjnych prostownikach sięgają nawet 400%).
- wydajne: układ sterujący potrafi naładować akumulator w 100%, dzięki czemu nie występuje efekt stopniowego tracenia pojemności przez akumulator
- wytrzymałe: odporne na wstrząsy i kurz (IP44), przystosowane do użycia na zewnątrz (IP65), pracują w temperaturach -20 do +50 st.
- produkty wysokiej jakości: w całości zaprojektowane w Szwecji, są urządzeniami działającymi niezawodnie przez długie lata.
Podstawowe informacje |
|
---|---|
Marka | Ctek |
Model | MXS 5.0 |
Natężenie maksymalne (A) ?Natężenie maksymalne prostownika to największa wartość prądu elektrycznego, którą urządzenie jest w stanie przekształcić z prądu zmiennego na prąd stały. | 5 |
Pojemność akumulatora ?Pojemność akumulatora to ilość energii elektrycznej, jaką akumulator jest w stanie przechować i dostarczyć w danej jednostce czasu. Parametr ten opisuje, z jakimi zakresami pojemności akumulatorów są kompatybilne dane prostowniki. | 1,2 - 110 Ah |
Znamionowe napięcie wyprostowane ?Znamionowe napięcie wyprostowane to stała wartość napięcia elektrycznego po przekształceniu prądu zmiennego na prąd stały za pomocą prostownika. Jest to poziom napięcia, który dostarcza urządzenie do zasilania akumulatora. | 12V |
Napięcie zasilające | 12 V |
Fizyczne |
|
Wymiary | 291x149x55 |
Waga | 2 kg |
Produkty rekomendowane
CTEK MXS 5.0 - Pytania i odpowiedzi
Zastanawiasz się jak poprawnie użytkować zakupiony produkt? Porady na forum naszych ekspertów w mig rozwieją Twoje wątpliwości! Pytania i Odpowiedzi pomogą użytkownikom serwisu w poprawnym korzystaniu i cieszeniu się z nowo zakupionych produktów.
Kazo
Ładowanie w samochodzie
Czy dopuszczalne jest ładowanie akumulatora bez odłączania klemy ujemnej od masy?
Czy dopuszczalne jest ładowanie akumulatora bez odłączania klemy ujemnej od masy?
Odpowiedz
Obserwuj
-
Zgłoś
marek
Nie powinno nic się stać. ładowarka daje czyste napięcie bez tętnień i poza programem Recond(15,8V) nie przekracza napięcia ładowania alternatora.
-
Zgłoś
-
Zgłoś
Sklep
intercars.pl
Dzień dobry,
Ładowarka o oznaczeniu 56-998 nadaje się również do akumulatorów EFB.
Pozdrawiamy,
Inter Cars
Ładowarka o oznaczeniu 56-998 nadaje się również do akumulatorów EFB.
Pozdrawiamy,
Inter Cars
-
Zgłoś
RYSIEK
dioda 7 to bat. naladowana , czy mozna jeszcze ladowac dalej do 8
funkcja AGM oraz RECONT co one oznaczaja i do czego sluza
funkcja AGM oraz RECONT co one oznaczaja i do czego sluza
Odpowiedz
Obserwuj
-
Zgłoś
Piotr S
Wszystko jest w instrukcji do danego typu.
Zacznę od końca... Recond to tryb (etap) gdzie napięcie = 15,8V / 1,5A max. Ma zazadanie wzburzenie elektrolitu celem jego przemieszania. Zapobiega to rozwarstwieniu elektrolitu. Sedmentacja elektrolitu zachodzi po wplywem grawitacji (rozdzielenie na kwas i wodę, gdzie cięższy kwas opada). Płyty z rozwastwionym elektrolitem pracują w rożniących się warunkach - górą są niedoładowane/dołem przeładowanie, dlatego dołem kratki korodują, do tego szybsza degradacja z powodu PCL2.
AGM to tryb dla akumulatorów z matą szklaną (elektrolit w niej uwięziont nie chlupie - nie mylić z akumulatorami gel'owymi, które laduje się w trybie podstawowym , ale BEZ RECOND !!! ) ; AGM vel "gwiazdka" to zimowe ładowanie akumulatorów z elektrolitem płynnym (to ten w którym chlupie). 14,7V / ... A (prąd max uzależniony od możliwosści modelu lub wybramego przez użytkownika ograniczenia = Motorek (akumulatory o małych pojemnościach ładowane są mniejszym prądem/ napięcia pozostają bez zmian.
Odpowiedź co do pozycji nr 7. Cetek 7 / Cetek 10. Na pozycji 7 ładowarki tu wymienione przez 10 dni utrzymują aku pod napieciem 13,6V/ pod b. małym prądem. Utrwala i stabilizuje parametry naładowanego akumulatora. Po 10 dniach ladowarka przechodzi w tryb nadzoru (diodka nr 8) gdzie doladowywuje w razie potrzeby samorozladowywujacy się akumulator. A wszystkie samorozladowanie w naturze mają niestety.
Zacznę od końca... Recond to tryb (etap) gdzie napięcie = 15,8V / 1,5A max. Ma zazadanie wzburzenie elektrolitu celem jego przemieszania. Zapobiega to rozwarstwieniu elektrolitu. Sedmentacja elektrolitu zachodzi po wplywem grawitacji (rozdzielenie na kwas i wodę, gdzie cięższy kwas opada). Płyty z rozwastwionym elektrolitem pracują w rożniących się warunkach - górą są niedoładowane/dołem przeładowanie, dlatego dołem kratki korodują, do tego szybsza degradacja z powodu PCL2.
AGM to tryb dla akumulatorów z matą szklaną (elektrolit w niej uwięziont nie chlupie - nie mylić z akumulatorami gel'owymi, które laduje się w trybie podstawowym , ale BEZ RECOND !!! ) ; AGM vel "gwiazdka" to zimowe ładowanie akumulatorów z elektrolitem płynnym (to ten w którym chlupie). 14,7V / ... A (prąd max uzależniony od możliwosści modelu lub wybramego przez użytkownika ograniczenia = Motorek (akumulatory o małych pojemnościach ładowane są mniejszym prądem/ napięcia pozostają bez zmian.
Odpowiedź co do pozycji nr 7. Cetek 7 / Cetek 10. Na pozycji 7 ładowarki tu wymienione przez 10 dni utrzymują aku pod napieciem 13,6V/ pod b. małym prądem. Utrwala i stabilizuje parametry naładowanego akumulatora. Po 10 dniach ladowarka przechodzi w tryb nadzoru (diodka nr 8) gdzie doladowywuje w razie potrzeby samorozladowywujacy się akumulator. A wszystkie samorozladowanie w naturze mają niestety.
-
Zgłoś
Zbyszek
zmiana parametrów w prostowniku CTEK MXS 5.0
posiadam taką ładowarkę do ładowania akumulatora na łódce motorowej. Do tej pory nie musiałem go ożywać ale ostatnio kontrolnie podłączyłem to do sieci. Zauważyłem że przycisk MODE po naciśnięciu nie zmienia niczego w wyświetlaniu na ładowarce. Jest tylko wyświetlane światełko zasilania, oraz 3 światełko na dolnym wskaźniku. Oczywiście załączą się światełka powyżej ale dochodzą one do 6-7 max. i żadne nieprzełączanie jak zmiana parametrów np. pracy akumulatora, prądnicy nie pokazują się na wyświetlaczu. Jaka może być przyczyna tej awarii. WW prostownik jest zamontowany na łodzi motorowej a w takim stanie to kupiłem. Czy ktoś z serwisu może podać mi jakaś podpowiedz co można jeszcze sprawdzić aby móc wykorzystać w pełni ww ładowarkę. Prostownik jest podłączony poprawnie do sieci.
posiadam taką ładowarkę do ładowania akumulatora na łódce motorowej. Do tej pory nie musiałem go ożywać ale ostatnio kontrolnie podłączyłem to do sieci. Zauważyłem że przycisk MODE po naciśnięciu nie zmienia niczego w wyświetlaniu na ładowarce. Jest tylko wyświetlane światełko zasilania, oraz 3 światełko na dolnym wskaźniku. Oczywiście załączą się światełka powyżej ale dochodzą one do 6-7 max. i żadne nieprzełączanie jak zmiana parametrów np. pracy akumulatora, prądnicy nie pokazują się na wyświetlaczu. Jaka może być przyczyna tej awarii. WW prostownik jest zamontowany na łodzi motorowej a w takim stanie to kupiłem. Czy ktoś z serwisu może podać mi jakaś podpowiedz co można jeszcze sprawdzić aby móc wykorzystać w pełni ww ładowarkę. Prostownik jest podłączony poprawnie do sieci.
Odpowiedz
Obserwuj
-
Zgłoś
marek
W tego typu ładowarkach najczęściej pada mikroprzełącznik pod przyciskiem Mode. Dzieje się to kiedy ktoś próbuje jej używać do wspomagania rozruchu. Przełącznik czasem załapie po kilku próbach.
-
Zgłoś
Artur z Lublina
,,buczenie'' prostownika podczas etapu 7
,,buczenie'' prostownika podczas etapu 7, czy to normalny tryb pracy , czy mam składać reklamację ?
,,buczenie'' prostownika podczas etapu 7, czy to normalny tryb pracy , czy mam składać reklamację ?
Odpowiedz
Obserwuj
-
Zgłoś
marek
W mojej nie buczy.
-
Zgłoś
-
Zgłoś
Justyna
prosze pytac bezposrednio na stronie sklepu
-
Zgłoś
-
Zgłoś
And
Tak można ladować akumulatory żelowe.
-
Zgłoś
Zbyszq
Ta ładowarka jest przede wszystkim do akumulatorów żelowych.
-
Zgłoś
Produkty rekomendowane
CTEK MXS 5.0- Oferty
-
TYLKO ORYGINALNE PRODUKTY
- Dane i opinie o strefakierowcy.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Prostowniki do akumulatorów od strefakierowcy.pl
Warianty tego produktu
-
365,00złCTEK MXS 5.0
-
- Dane i opinie o Motostacja
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Prostowniki do akumulatorów od Motostacja
Warianty tego produktu
-
405,73złCTEK PROSTOWNIK ŁADOWARKA MXS 5.0
-
- Dane i opinie o DTM AUTO
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Prostowniki do akumulatorów od DTM AUTO
Warianty tego produktu
-
415,85złProstownik do akumulatorów
-
- Dane i opinie o MotoFoxter
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Prostowniki do akumulatorów od MotoFoxter
Warianty tego produktu
-
503,00złProstownik Ctek MXS 5.0 12 V 5 A
-
Historia cen - trend cenowy
Aktualnie najniższa cena: 365,00zł
Często kupowane razem
Reklama - oferty sklepów
Produkty rekomendowane
Zobacz także
Wybrane oferty
?
CTEK MXS 5.0 - Opinie
Klienci, którzy kupili CTEK MXS 5.0, mogą podzielić się swoją opinią poprzez ankietę Zaufanych Opinii. Prezentujemy wszystkie oceny (zarówno pozytywne jak i negatywne), a Zaufane Opinie oznaczone są zieloną tarczą.
Produkty rekomendowane