Aktywność estetyczna dziecka - Opis i dane produktu
-
Zgłoś
Celem rozważań teoretycznych Autorki oraz badań eksperymentalnych jest próba określenia wpływu aktywności estetycznej wprowadzonej do nauczania zintegrowanego, na rozwój dzieci w młodszym wieku szkolnym, a przede wszystkim na ich rozwój twórczy (wyobraźni i myślenia twórczego, aktywności twórczej), estetyczny (wrażliwości estetycznej i zasobu pojęć z dyscyplin artystycznych), społeczny (w zakresie funkcjonowania w zespole). Podstawy do określenia wartości proponowanej i zastosowanej przez Autorkę formy pracy z dziećmi, stał się trzyletni eksperyment pedagogiczny (zatwierdzony przez MEN), którego efekty zostały zaprezentowane w prezentowanej publikacji. Książka powinna znaleźć adresatów wśród nauczycieli klas I-III, nauczycieli studiujących i zajmujących się innowacjami i eksperymentami oraz studentów kierunków pedagogicznych. SPIS TREŚCI Podziękowania Wprowadzenie Wybrane aspekty rozwoju psychicznego dziecka w młodszym wieku szkolnym 1. Pojęcie rozwoju psychicznego 1.1. Podstawowe czynniki rozwoju 1.2. Aktywność jako główny wyznacznik rozwoju 2. Rozwój twórczy 2.1. Znaczenie pojęcia twórczość 2.2. Cechy myślenia twórczego 2.3. Czynniki i metody rozwijania wyobraźni 2.4. Istota twórczości dziecięcej 2.5. Aktywność twórcza dziecka 2.5.1. Ekspresja jako przejaw aktywności twórczej 2.5.2. Warunki sprzyjające rozwijaniu aktywności twórczej 3. Rozwój estetyczny 3.1. Rozwijanie wrażliwości estetycznej 3.2. Wzbogacanie zasobu pojęć estetycznych 4. Rozwój społeczny w zakresie funkcjonowania w zespole Stymulowanie rozwoju dziecka 1. Oddziaływania wychowawcze sprzyjające podejmowaniu różnorodnych form aktywności twórczej 2. Pedagogiczne koncepcje wychowania estetycznego jako wychowania przez sztukę i do sztuki 3. Istota zintegrowanego nauczania i wychowania 4. Estetyczna aktywność dziecka w systemie nauczania zintegrowanego 5. Wpływ estetycznej aktywności dziecka na jego rozwój twórczy, estetyczny i społeczny Metodologia badań własnych 1. Założenia badawcze 1.1. Cel badań 1.2. Problemy badawcze 1.3. Hipotezy robocze 1.4. Zmienne 2. Metody badań i narzędzia badawcze 2.1. Eksperyment pedagogiczny 2.2. Opis wskaźników i narzędzi badawczych 3. Organizacja i przebieg badań 3.1. Próba badawcza 3.2. Poszczególne fazy eksperymentu 3.2.1. Faza diagnostyczna 3.2.2. Faza właściwa 3.2.3. Faza końcowa 4. Kierunek analizy wyników – badania ilościowe i jakościowe Charakterystyka działań pedagogicznych w grupie eksperymentalnej 1. Organizacja i przebieg pracy uczniów w klasie eksperymentalnej 2. Scenariusze zajęć w klasie eksperymentalnej 3. Wybrane przykłady ćwiczeń stosowanych w klasie eksperymentalnej Przedstawienie wyników eksperymentu 1. Wyniki badań rozwoju twórczego 1.1. Poziom wyobraźni i zdolności do twórczego myślenia 1.1.1. Płynność myślenia 1.1.2. Giętkość myślenia 1.1.3. Wyobraźnia i oryginalność myślenia 1.2. Wyniki badań w zakresie aktywności twórczej 1.2.1. Ekspresja ruchowo-mimiczna (dramatyczna) 1.2.2. Ekspresja plastyczna 1.2.3. Ekspresja słowna 2. Wyniki badań rozwoju estetycznego 2.1. Poziom wiedzy pojęciowej z zakresu plastyki i muzyki 2.2. Wyniki badań wrażliwości estetycznej 3. Wyniki badań rozwoju społecznego w zakresie funkcjonowania w zespole klasowym 4. Podsumowanie Zakończenie Bibliografia Aneksy Indeks nazwisk Indeks rzeczowy
Podstawowe informacje |
|
---|---|
Autor | Thomas Bernhard |
Wybrane wydawnictwa ?Wybrane wydawnictwa to renomowane firmy, które publikują książki, znane z wysokiej jakości, różnorodności tytułów i często specjalizujące się w konkretnych gatunkach literatury. | Impuls |
Okładka ?Okładka książki to zewnętrzna część, która chroni i prezentuje treść. To pierwszy element, który przyciąga uwagę czytelników, zawierając tytuł, autora i grafikę. | Miękka |
Format | 17.0x24.0cm |
Rok wydania ?Rok, w którym książka została opublikowana i dostępna dla czytelników. Pomaga określić, jak dawno została wydana. | 2004 |
Ilość stron ?Ilość stron to liczba kartek z tekstem wewnątrz książki, która określa jej długość i objętość treści. | 224 |
Szkoła ?Rodzaj szkoły wskazuje, do jakiego typu placówki edukacyjnej przeznaczone są podręczniki, uwzględniając różnice między nimi, co pozwala dopasować materiały do programu nauczania. | Szkoła podstawowa |
ISBN | 8373083227 |
Produkty rekomendowane
Aktywność estetyczna dziecka - Pytania i odpowiedzi
Zastanawiasz się jak poprawnie użytkować zakupiony produkt? Porady na forum naszych ekspertów w mig rozwieją Twoje wątpliwości! Pytania i Odpowiedzi pomogą użytkownikom serwisu w poprawnym korzystaniu i cieszeniu się z nowo zakupionych produktów.
Produkty rekomendowane
Aktywność estetyczna dziecka- Oferty
-
- Dane i opinie o dvdmax.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
22,48złAktywność estetyczna dziecka w zintegrowanym systemie nauczania [KSIĄŻKA]
-
Historia cen - trend cenowy
Aktualnie najniższa cena: 22,48zł
Często kupowane razem
Reklama - oferty sklepów
Produkty rekomendowane
Wybrane oferty
?
Aktywność estetyczna dziecka - Opinie
Klienci, którzy kupili Aktywność estetyczna dziecka, mogą podzielić się swoją opinią poprzez ankietę Zaufanych Opinii. Prezentujemy wszystkie oceny (zarówno pozytywne jak i negatywne), a Zaufane Opinie oznaczone są zieloną tarczą.
Produkty rekomendowane