Zamiast przemawiać, zacznij rozmawiać. Porozumienie bez Przemocy w biznesie

Rok wydania 2025. Miękka okładka, stron: 368
5+ kupionych ostatnio
48,75
Program Ochrony Kupujących
Wysyłka od 4,99 zł
Kup do 13:00 - wysyłka dzisiaj

Zamiast przemawiać, zacznij rozmawiać. Porozumienie bez Przemocy w biznesie - Opis i dane produktu

Firma, w której wszystkim pracuje się lepiej

Jako uczestnicy świata biznesu, ale także osoby związane z wszelkiego rodzaju organizacjami i instytucjami, znajdujemy się aktualnie w kluczowym momencie zmiany w podejściu do działania. W "starym" paradygmacie motywacja do działania wynika albo z oczekiwania nagrody, albo z chęci uniknięcia kary; czasem z obu czynników naraz. W "nowym" chodzi o jakościowy kontakt ... zarówno ze sobą, jak i z innymi. W tym paradygmacie istotna jest uważność na uczucia i potrzeby wszystkich zaangażowanych stron, współdzielenie mocy, współpraca i szukanie rozwiązań win-win.
W tym podejściu chodzi o odpowiedzi na pytania:

Co jest dla mnie i dla innych ważne?
Co jest sednem sprawy?
Jak możemy wzajemnie się uwzględnić, by znaleźć rozwiązanie, które wzbogaci wszystkich zaangażowanych?

Autorzy tej publikacji przyglądają się drugiemu paradygmatowi funkcjonowania firm, organizacji i instytucji. Wyjaśniają, na czym polega Porozumienie bez Przemocy (NVC), i podpowiadają, jak wdrożyć jego założenia w relacjach wewnątrzfirmowych, w dialogu z partnerami i otoczeniem, a także jak wprowadzić to podejście w organizacjach. Promują model przywództwa opartego na potrzebach, dowodzą ponadto, że empatia ma moc również w biznesie i realnie przekłada się na wyniki biznesowe organizacji.
Spis treści:
WPROWADZENIE
JAK KULTYWOWAĆ PARADYGMAT WSPÓŁPRACY, WIDZENIA CZŁOWIEKA I SZUKANIA ROZWIĄZAŃ WIN - WIN?
KILKA SŁÓW O MARSHALLU B. ROSENBERGU, KTÓRY WNIÓSŁ DO ŚWIATA NVC

1. MODEL PRZYWÓDZTWA OPARTEGO NA POTRZEBACH

UWSPÓLNIENIE POJĘĆ
TRANSFORMACJA OD PRZEKONAŃ O PRZYWÓDZTWIE DO POSTANOWIEŃ EMPATYCZNYCH LIDERÓW/LIDEREK
ORGANIZACJE JAKO PRZESTRZEŃ KONTAKTU Z POTRZEBAMI
MATRYCA POTRZEB ORGANIZACJI
PODSUMOWANIE

2. EMPATIA - KOMPETENCJA PRZYSZŁOŚCI. JAK ZWIĘKSZAĆ POZIOM EMPATII W ORGANIZACJACH?
EMPATIA JAKO KOMPETENCJA PRZYSZŁOŚCI
CZYM JEST EMPATIA?
EMPATIA W ORGANIZACJI - CO TO ZNACZY?
EMPATIA JAKO ŻYWA WARTOŚĆ W ORGANIZACJI
JAKIE DZIAŁANIA MOGĄ KONKRETNIE WPŁYNĄĆ NA ZWIĘKSZENIE POZIOMU EMPATII?
PODSUMOWANIE

3. OCENIASZ CZY DOCENIASZ? MOC INFORMACJI ZWROTNEJ
CO TO JEST INFORMACJA ZWROTNA?
JAKI JEST GŁÓWNY CEL INFORMACJI ZWROTNEJ, KTÓRĄ FORMUŁUJESZ W ROLI LIDERA/LIDERKI?
NEUROBIOLOGIA I STREFY REGULACJI W INFORMACJI ZWROTNEJ
TO, CO I JAK MÓWISZ, MA ZNACZENIE
KANAPKA FEEDBACKOWA
INFORMACJA ZWROTNA W MODELU FUKO
POŁĄCZENIE FUKO Z NVC
INFORMACJA ZWROTNA W MODELU SBI
JAKIE MOGĄ BYĆ INTENCJE?
PODSUMOWANIE
4. JAK PRZEWODZIĆ Z WEWNĘTRZNEGO POWOŁANIA

TEORIA I WIEDZA Z ZAKRESU NVC
POCZUJ SENS, PRZYJEMNOŚĆ I SATYSFAKCJĘ, CZYLI CZYM JEST SWEET SPOT?
OPIS SYTUACJI/CASE STUDY
PRAKTYCZNE PODPOWIEDZI IMPLIKACJI METODY W BIZNESIE
PODSUMOWANIE

5. MIEJSCE POTRZEB I EMOCJI W GĄSZCZU TARGETÓW I DEADLINE'ÓW, CZYLI O COACHINGU OPARTYM NA EMPATII

DZISIEJSZY OBRAZ BIZNESU
CO SIĘ WYŁANIA?
DECYZJA O ZMIANIE
MOMENT PRÓBY
COACHING
EMOCJE JAKO DROGA DO POTRZEB
KONFLIKT WARTOŚCI
COACHING TO PROCES I ZMIANA TO PROCES
SUKCES
PODSUMOWANIE

6. KONFLIKT JAKO OKAZJA NA WZAJEMNE USŁYSZENIE SIEBIE

ANALIZA PRZYPADKU
NARZĘDZIOWNIK LIDERA/LIDERKI WSPIERAJĄCYCH OSOBY W KONFLIKCIE

7. POPATRZ NA ŚWIAT PRZEZ INNE OKULARY. ROLA NVC W ZMIANIE MODELU ORGANIZACYJNEGO

ROZWÓJ LUDZKIEJ ŚWIADOMOŚCI
POTRZEBA ZMIANY MODELU ORGANIZACYJNEGO
PBP W ROZWOJU ZIELENI I TURKUSU

8. INKLUZYWNY LEADERSHIP - JAK NVC WSPIERA POCZUCIE PRZYNALEŻNOŚCI I ZAUFANIA W ZESPOLE

WSTĘP
"SPOŁECZNY" MÓZG - DLACZEGO INKLUZYWNY LEADERSHIP JEST TAKI WAŻNY I JEDNOCZEŚNIE TAKI TRUDNY
LIDERSKI MIĘSIEŃ EMPATII
SAMOŚWIADOMOŚĆ KLUCZEM DO INKLUZYWNOŚCI
"OBSZARY WRAŻLIWE" W RÓŻNORODNYM ŚRODOWISKU
INKLUZYWNY LEADERSHIP BAZĄ DLA POCZUCIA PRZYNALEŻNOŚCI I ZAUFANIA
ZAKOŃCZENIE
PODSUMOWANIE
IMPLIKACJA W BIZNESIE

9. OD JA, PRZEZ TY DO MY - JAK POPRZEZ KONTAKT I ŚWIADOMOŚĆ POTRZEB ORAZ ŚWIADOMOŚĆ WSPÓŁZALEŻNOŚCI BUDOWAĆ WSPÓŁPRACĘ I EFEKTYWNOŚĆ W BIZNESIE

WSPÓŁPRACA I EFEKTYWNOŚĆ - DWA FILARY POWODZENIA I ROZWOJU ORGANIZACJI
OD ZINTEGROWANEGO MÓZGU DO EFEKTYWNEJ I PRZYJAZNEJ PRACOWNIKOM ORGANIZACJI
JAK ROZWIJAĆ I REGULOWAĆ PRAWĄ PÓŁKULĘ ORAZ WŁĄCZAĆ LEWĄ
OBJĄĆ JA, TY I MY
DLACZEGO PARADYGMAT NVC I "POWER WITH" MAJĄ SENS
DOŚWIADCZENIA Z WDRAŻANIA NVC JAKO PARADYGMATU
PODSUMOWANIE I KLUCZOWE POSTULATY WDROŻENIOWE

10. ZNACZENIE SŁUCHANIA W ROLI LIDERSKIEJ

SŁUCHANIE JAKO UMIEJĘTNOŚĆ LIDERSKA
BLOKADY KONTAKTU
BEZPIECZEŃSTWO PSYCHICZNE
KOŁA RATUNKOWE UWAŻNEGO SŁUCHANIA
PRAKTYCZNE PODPOWIEDZI W BIZNESIE

11. UMIEJĘTNE PODEJMOWANIE DŁUGOTERMINOWO ZRÓWNOWAŻONYCH DECYZJI

POTRZEBA A STRATEGIA
ZADOWOLENIE KLIENTÓW
WYPRACOWANIE WŁASNEJ DŁUGOTERMINOWO ZRÓWNOWAŻONEJ DECYZJI
DLACZEGO WARTO?
PODSUMOWANIE

12. JĘZYK REZONOWANIA W BIZNESIE - JAK BUDOWAĆ BEZPIECZEŃSTWO PSYCHOLOGICZNE

CZYM JEST JĘZYK REZONOWANIA I DLACZEGO MA MOC
CZYM JEST BEZPIECZEŃSTWO PSYCHOLOGICZNE
KORZYŚCI Z DBANIA O BEZPIECZEŃSTWO PSYCHOLOGICZNE
JAK JĘZYK WPŁYWA NA BEZPIECZEŃSTWO I CO MA WSPÓLNEGO Z MÓZGIEM
FORMY JĘZYKA REZONOWANIA I JEGO ZASTOSOWANIE W BIZNESIE
PRZYKŁADY WDROŻENIA JĘZYKA REZONOWANIA
PODSUMOWANIE

A. ANKIETA - BADANIE ŚWIADOMOŚCI ZASOBÓW LIDERA/LIDERKI

B. LISTA UCZUĆ I LISTA POTRZEB

LISTA UCZUĆ
LISTA POTRZEB

C. BIBLIOGRAFIA

D. BIOGRAMY
O autorze: Joanna Berendt - ma ponad 10-letnie doświadczenie menadżerskie w działających w branży finansowej międzynarodowych korporacjach, w których zajmowała się zarządzaniem projektami i budowaniem zespołów opartych na współpracy; między innymi uczestniczyła w procesie tworzenia od podstaw banku detalicznego. Od 2008 roku współpracuje z Youth Business Poland jako mentor i coach, wspiera przedsiębiorców w rozwoju i skutecznym prowadzeniu własnych biznesów. Od 2013 roku jako członek zarządu współtworzy Equante - Fundację Nowych Możliwości. Jest akredytowanym coachem ICF PCC. Zainicjowała pierwsze w Polsce studia podyplomowe z zakresu Porozumienia bez Przemocy - na Collegium Civitas, gdzie od 2015 roku prowadzi zajęcia. Obszary jej specjalizacji to: rozwiązywanie konfliktów, mediacje, konstruktywna komunikacja w życiu, rodzinie i organizacji, coaching menadżerski, coaching zespołów, coaching systemowy.

Podstawowe informacje

Wybrani autorzy ? Praca zbiorowa
Wybrane wydawnictwa ? Onepress
Okładka ? Miękka
Rok wydania ? 2025
Ilość stron ? 368
ISBN 9788328922570

Produkty rekomendowane

Zamiast przemawiać, zacznij rozmawiać. Porozumienie bez Przemocy w biznesie - Opinie

Klienci, którzy kupili Zamiast przemawiać, zacznij rozmawiać. Porozumienie bez Przemocy w biznesie, mogą podzielić się swoją opinią poprzez ankietę Zaufanych Opinii. Prezentujemy wszystkie oceny (zarówno pozytywne jak i negatywne), a Zaufane Opinie oznaczone są zieloną tarczą.

/
0%
akcja
/
0%
fabuła
/
0%
jakość wydania
Liczba głosów: 0 Liczba opinii: 0

Produkty rekomendowane

Zamiast przemawiać, zacznij rozmawiać. Porozumienie bez Przemocy w biznesie - Pytania i odpowiedzi

Zastanawiasz się jak poprawnie użytkować zakupiony produkt? Porady na forum naszych ekspertów w mig rozwieją Twoje wątpliwości! Pytania i Odpowiedzi pomogą użytkownikom serwisu w poprawnym korzystaniu i cieszeniu się z nowo zakupionych produktów.

Produkty rekomendowane

Wybrane oferty

Zamiast przemawiać, zacznij rozmawiać. Porozumienie bez Przemocy w biznesie - Pozostałe oferty

Pokaż wszystkie 26 ofert ?

Historia cen - trend cenowy

Aktualnie najniższa cena: 47,54

Często kupowane razem

Produkty rekomendowane