Motul 8100 X-Clean 5W40 C3 4L - Opis i dane produktu
-
Zgłoś

- Przedmiot: Olej silnikowy
- Oferta dotyczy (ilość): 1 sztuki
- Numer katalogowy: 8100X-CLEAN5W40C34L
- Stan: Towar oryginalny, fabrycznie nowy i zapakowany
- Informacje dla MOTUL 104720
- uwzględnić informację serwisową:
- Pojemność [litr]: 4
- Rodzaj połączenia: Bańka
- Klasa lepkości wg SAE: 5W-40
- Klasa lepkości SAE: SAE J 300
- Specyfikacja wg ACEA: C3
- Specyfikacja wg API: SN
- Dopuszczenie przez producenta: MB-Freigabe 229.51
- Dopuszczenie przez producenta: RENAULT RN0700
- Dopuszczenie przez producenta: RENAULT RN0700-20-28
- Dopuszczenie przez producenta: RENAULT RN0710
- Dopuszczenie przez producenta: RENAULT RN0710-20-23
- Zalecenie producenta oleju: B-025)
- Zalecenie producenta oleju: CHRYSLER MS 12991
- Zalecenie producenta oleju: FIAT 9.55535-GH2
- Zalecenie producenta oleju: FIAT 9.55535-S2
- Zalecenie producenta oleju: FIAT 9.55535-T2
- Zalecenie producenta oleju: FORD WSS-M2C917-A
- Zalecenie producenta oleju: VW 505 00 505 01
- Zalecenie producenta oleju: BMW LL-04
- Zalecenie producenta oleju: GM dexos2™
Wysokowydajny 100% syntetyczny środek smarny zatwierdzony przez wielu producentów samochodów. Specjalnie zaprojektowany do samochodów ostatniej generacji, napędzanych silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi, wolnossącymi lub turbodoładowanymi, z wtryskiem pośrednim lub bezpośrednim, zgodnych z normami emisji Euro 4, 5 lub 6, wymagających oleju silnikowego ACEA C3, tj. o wysokiej lepkości HTHS (gt; 3,5 mPa.s) i „Mid SAPS” ze zmniejszoną zawartością popiołu siarczanowego (≤ 0,8%), fosforu (0,07 ≤ x ≤ 0,09%) i siarki (≤ 0,3%).
Kompatybilny z konwerterami katalitycznymi i filtrami cząstek stałych (DPF).
Szczególnie polecany do samochodów z systemami wtrysku LPG lub CNG i wymagających wysokiej jakości środka smarnego o specyfikacji Mid-SAPS spełniającego ACEA C3 i/lub API SN (lub niższe). Przed użyciem zawsze zapoznaj się z instrukcją obsługi lub podręcznikiem pojazdu.
Silniki zgodne z normami emisji Euro 4, 5 i 6 są wyposażone w czułe układy oczyszczania spalin. Rzeczywiście, siarka i fosfor hamują działanie konwerterów katalitycznych, co prowadzi do nieefektywnego oczyszczania spalin; a popioły siarczanowe zatykają filtry DPF, co prowadzi do skrócenia cyklu regeneracji, szybkiego starzenia się oleju, większego zużycia paliwa i utraty mocy silnika.
Szczególnie polecany do samochodów z systemami wtrysku LPG lub CNG i wymagających wysokiej jakości środka smarnego o specyfikacji Mid-SAPS spełniającego ACEA C3 i/lub API SN (lub niższe). Przed użyciem zawsze zapoznaj się z instrukcją obsługi lub podręcznikiem pojazdu.
Silniki zgodne z normami emisji Euro 4, 5 i 6 są wyposażone w czułe układy oczyszczania spalin. Rzeczywiście, siarka i fosfor hamują działanie konwerterów katalitycznych, co prowadzi do nieefektywnego oczyszczania spalin; a popioły siarczanowe zatykają filtry DPF, co prowadzi do skrócenia cyklu regeneracji, szybkiego starzenia się oleju, większego zużycia paliwa i utraty mocy silnika.
Norma ACEA C3 wymaga od środka smarnego znacznej odporności filmu olejowego i niskiej emisji dla mocnych silników: MOTUL 8100 X-clean 5W-40 ma syntetyczne bazy olejowe i dedykowane poziomy SAPS, które generują wyjątkową odporność filmu olejowego, zmniejszają tarcie w silniku i zapewniają kompatybilność z urządzeniami do oczyszczania spalin. MOTUL 8100 X-clean 5W-40 zapewnia wysokie właściwości smarne, takie jak ochrona przed zużyciem i odporność na wysokie temperatury, co pozwala na lepszą kontrolę zużycia oleju. Środki smarne ACEA C3 zapewniają dłuższe okresy między wymianami oleju zarządzane przez komputer pokładowy pojazdu.
Wielu producentów OEM, takich jak KIA / HYUNDAI, HONDA, MITSUBISHI, NISSAN, SUZUKI, SSANGYONG,… zaleca stosowanie środków smarnych ACEA C3 do większości swoich pojazdów, szczególnie do silników Diesla z filtrem cząstek stałych (DPF).
Norma MB 229.51 wymaga, oprócz wielu innych poważnych ograniczeń, od środka smarnego obniżonej zawartości popiołu siarczanowego, fosforu i siarki, aby był kompatybilny z systemami oczyszczania spalin MERCEDES. Norma MB 229.51 dotyczy niektórych silników benzynowych MERCEDES i wszystkich silników wysokoprężnych MERCEDES, z filtrem cząstek stałych (DPF) lub bez niego.
Norma MB 229.51 wymaga, oprócz wielu innych poważnych ograniczeń, od środka smarnego obniżonej zawartości popiołu siarczanowego, fosforu i siarki, aby był kompatybilny z systemami oczyszczania spalin MERCEDES. Norma MB 229.51 dotyczy niektórych silników benzynowych MERCEDES i wszystkich silników wysokoprężnych MERCEDES, z filtrem cząstek stałych (DPF) lub bez niego.
RENAULT opracował normy RN0700 i RN0710 dla olejów zdolnych do wytrzymania najsurowszych ograniczeń termicznych wraz z kompatybilnością z nowoczesnymi systemami oczyszczania spalin.
Norma Renault RN0700 dotyczy wszystkich silników benzynowych z naturalnym doładowaniem (oprócz Renault Sport) grupy RENAULT (Renault, Dacia, Samsung).
Specyfikacja RN0700 dotyczy również wszystkich samochodów RENAULT Diesel wyposażonych w silniki 1.5L dCi bez filtra cząstek stałych (DPF) o mocy mniejszej niż 100 KM i okresie między wymianami oleju 20 000 km lub 1 rok.
Norma Renault RN0710 dotyczy wszystkich silników benzynowych z turbodoładowaniem, Renault Sport i silników Diesla bez filtra cząstek stałych (DPF) grupy RENAULT (Renault, Dacia, Samsung).
Specyfikacja RN0710 nie dotyczy samochodów RENAULT Diesel wyposażonych w silniki 1.5L dCi bez filtra DPF o mocy mniejszej niż 100 KM i odstępie między wymianami oleju 20 000 km lub 1 rok, które wymagają smaru RN0700. W przypadku silników 2,2L dCi z filtrem DPF należy stosować wyłącznie zatwierdzony smar RN0710, a nie RN0720.
MOTUL 8100 X-clean 5W-40 spełnia normę BMW Long Life-04 BMW Group dla pojazdów BMW, MINI i ROLLS-ROYCE do roku modelowego 2019, tj. tylko do końca 2018 roku. W przypadku modeli od 2019 roku wymagających zatwierdzonego środka smarnego BMW LL-04 należy stosować produkty takie jak MOTUL 8100 X-clean+ 5W-30, MOTUL 8100 X-clean EFE 5W-30, 8100 X-clean Gen2 5W-40 lub Specific LL-04 5W-40.
Poziom wydajności FIAT 9.55535-S2, T2 i GH2 narzuca olejowi silnikowemu połączenie standardu ACEA C3 i klasy lepkości 5W-40 w celu idealnego smarowania niektórych silników benzynowych FIAT, ALFA-ROMEO i LANCIA wyprodukowanych od lipca 2007 r.
Poziom wydajności MS-12991 odzwierciedla te specyfikacje FIAT dla pojazdów CHRYSLER.
Specyfikacja FORD WSS-M2C917-A jest wymagana dla modelu FORD Galaxy 1.9L TDI do roku modelowego 2006; oraz dla modelu FORD Ka od roku modelowego 2008 do 2016.
Norma GENERAL MOTORS dexos2 TM jest odpowiednia dla całej gamy silników Diesla GM (w tym wersji DPF) i większości silników benzynowych GM od roku modelowego 2010. Ponadto norma GM dexos2 TM w pełni zastępuje poprzednie specyfikacje GM: GM-LL-A-025 (benzyna) i GM-LL-B-025 (Diesel).
Specyfikacje VW 505 00 i VW 505 01 wymagają wyjątkowej mocy detergentu/dyspergatora, wysokiej odporności filmu olejowego i lepszej odporności na wzrost lepkości z powodu sadzy, aby pokryć wiele starych silników Diesla, a zwłaszcza silników Diesla z układami pompowtryskiwaczy (stały odstęp między wymianami oleju) i silników Diesla z układami wtrysku pośredniego. Ostatecznie MOTUL 8100 X-clean 5W-40 może być zalecany do tych starych silników Diesla grupy VAG, gdy wymagany jest środek smarny VW 505 00 lub VW 505 01.
HONDA, MITSUBISHI, NISSAN, SUZUKI, SSANGYONG, HYUNDAI, KIA
Norma Renault RN0700 dotyczy wszystkich silników benzynowych z naturalnym doładowaniem (oprócz Renault Sport) grupy RENAULT (Renault, Dacia, Samsung).
Specyfikacja RN0700 dotyczy również wszystkich samochodów RENAULT Diesel wyposażonych w silniki 1.5L dCi bez filtra cząstek stałych (DPF) o mocy mniejszej niż 100 KM i okresie między wymianami oleju 20 000 km lub 1 rok.
Norma Renault RN0710 dotyczy wszystkich silników benzynowych z turbodoładowaniem, Renault Sport i silników Diesla bez filtra cząstek stałych (DPF) grupy RENAULT (Renault, Dacia, Samsung).
Specyfikacja RN0710 nie dotyczy samochodów RENAULT Diesel wyposażonych w silniki 1.5L dCi bez filtra DPF o mocy mniejszej niż 100 KM i odstępie między wymianami oleju 20 000 km lub 1 rok, które wymagają smaru RN0700. W przypadku silników 2,2L dCi z filtrem DPF należy stosować wyłącznie zatwierdzony smar RN0710, a nie RN0720.
MOTUL 8100 X-clean 5W-40 spełnia normę BMW Long Life-04 BMW Group dla pojazdów BMW, MINI i ROLLS-ROYCE do roku modelowego 2019, tj. tylko do końca 2018 roku. W przypadku modeli od 2019 roku wymagających zatwierdzonego środka smarnego BMW LL-04 należy stosować produkty takie jak MOTUL 8100 X-clean+ 5W-30, MOTUL 8100 X-clean EFE 5W-30, 8100 X-clean Gen2 5W-40 lub Specific LL-04 5W-40.
Poziom wydajności FIAT 9.55535-S2, T2 i GH2 narzuca olejowi silnikowemu połączenie standardu ACEA C3 i klasy lepkości 5W-40 w celu idealnego smarowania niektórych silników benzynowych FIAT, ALFA-ROMEO i LANCIA wyprodukowanych od lipca 2007 r.
Poziom wydajności MS-12991 odzwierciedla te specyfikacje FIAT dla pojazdów CHRYSLER.
Specyfikacja FORD WSS-M2C917-A jest wymagana dla modelu FORD Galaxy 1.9L TDI do roku modelowego 2006; oraz dla modelu FORD Ka od roku modelowego 2008 do 2016.
Norma GENERAL MOTORS dexos2 TM jest odpowiednia dla całej gamy silników Diesla GM (w tym wersji DPF) i większości silników benzynowych GM od roku modelowego 2010. Ponadto norma GM dexos2 TM w pełni zastępuje poprzednie specyfikacje GM: GM-LL-A-025 (benzyna) i GM-LL-B-025 (Diesel).
Specyfikacje VW 505 00 i VW 505 01 wymagają wyjątkowej mocy detergentu/dyspergatora, wysokiej odporności filmu olejowego i lepszej odporności na wzrost lepkości z powodu sadzy, aby pokryć wiele starych silników Diesla, a zwłaszcza silników Diesla z układami pompowtryskiwaczy (stały odstęp między wymianami oleju) i silników Diesla z układami wtrysku pośredniego. Ostatecznie MOTUL 8100 X-clean 5W-40 może być zalecany do tych starych silników Diesla grupy VAG, gdy wymagany jest środek smarny VW 505 00 lub VW 505 01.
Klasa ACEA
ACEA C3, API SERVICE SNDopuszczenia OEM
RENAULT RN0710 - RN0700, MERCEDES-BENZ MB-Approval 229.51Poziom jakości
LL-04, 9.55535-S2, 9.55535-T2, 9.55535-GH2, 505 00 505 01, WSS-M2C917-A, MS 12991, GM dexos2HONDA, MITSUBISHI, NISSAN, SUZUKI, SSANGYONG, HYUNDAI, KIA
Kody OE / Numery porównawcze / Zamienniki
- :
Dobieraj części po katalogu TecAlliance, katalogu ASO VIN
W jednym modelu auta, mogą występować różne warianty danej części. W przypadku niepewności o właściwy dobór części, zalecana jest weryfikacja wg. numeru VIN
Podstawowe informacje |
|
---|---|
Marka | Motul |
Model | 8100 X-clean |
Rodzaj ?Rodzaj olejów silnikowych odnosi się do ich właściwości i składu chemicznego. Wyróżnić można między innymi oleje syntetyczne, półsyntetyczne czy mineralne. Wybór odpowiedniego rodzaju oleju ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania i ochrony silnika. | Syntetyczne |
Przeznaczenie ?Przeznaczenie olejów określa, do jakiego rodzaju pojazdów jest przeznaczony dany produkt. Odpowiednio dobrany olej zapewnia skuteczną ochronę i wydajność silnika, dostosowaną do jego specyfiki. | Samochody osobowe |
Klasa lepkości ?Klasa lepkości w olejach silnikowych określa ich odporność na przepływ w różnych temperaturach i jest oznaczana przez dwie liczby, na przykład 5W30 lub 10W40. Pierwsza liczba oznacza lepkość przy niskiej temperaturze, a druga liczba oznacza lepkość przy wysokiej temperaturze. Im niższa pierwsza liczba, tym lepiej olej działa w niskich temperaturach a im wyższa druga liczba, tym lepiej olej silnikowy działa w wysokich temperaturach. | 5W40 |
Pojemność ?Pojemność określa, ile oleju silnikowego znajduje się w danym opakowaniu. | 4L |
Specyfikacja jakościowa | ACEA C3 |
Produkty rekomendowane
Motul 8100 X-Clean 5W40 C3 4L - Pytania i odpowiedzi
Zastanawiasz się jak poprawnie użytkować zakupiony produkt? Porady na forum naszych ekspertów w mig rozwieją Twoje wątpliwości! Pytania i Odpowiedzi pomogą użytkownikom serwisu w poprawnym korzystaniu i cieszeniu się z nowo zakupionych produktów.
Produkty rekomendowane
Motul 8100 X-Clean 5W40 C3 4L- Oferty
-
- Dane i opinie o DELER.PL
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Oleje silnikowe od DELER.PL
Warianty tego produktu
-
138,05złOlej silnikowy MOTUL 104720
-
Historia cen - trend cenowy
Aktualnie najniższa cena: 133,23zł
Motul 8100 X-Clean 5W40 C3 4L - Opinie
Klienci, którzy kupili Motul 8100 X-Clean 5W40 C3 4L, mogą podzielić się swoją opinią poprzez ankietę Zaufanych Opinii. Prezentujemy wszystkie oceny (zarówno pozytywne jak i negatywne), a Zaufane Opinie oznaczone są zieloną tarczą.
Produkty rekomendowane