Edukacyjne prowokacje Wykorzystanie etnografii performatywnej w procesie kształcenia doradców - Opis i dane produktu
-
Zgłoś
Książka jest adresowana zarówno do studentów, jak i osób prowadzących zajęcia. Zawiera metodyczne wskazówki prowadzenia zajęć dla studentów z powyższych i pokrewnych kierunków. Prezentuje też sposób organizowania wydarzeń dziejących się w ramach działalności uniwersytetu, a które można zastosować we własnej przyszłej praktyce zawodowej, jak i w konstruowaniu refleksji nad własnym rozumieniem roli doradcy. Co więcej, stanowi przykład połączenia refleksji teoretycznej z opisem działania w praktyce, co może być interesujące z punktu widzenia edukacji akademickiej i może być ciekawym poznawczo przykładem na „spotkanie się” teorii i praktyki. Książka „Edukacyjne prowokacje. Wykorzystanie etnografii performatywnej w procesie kształcenia doradców” ukazuje trzy projekty/prowokacje, których celem było sceniczne aranżowanie (na zielonogórskim rynku) sytuacji poradniczych znanych z etnograficznych doświadczeń, badań, notatek. Wykorzystano doświadczenia (niewielkie jeszcze) etnografii performatywnej, która umożliwia przywołanie przeszłych doświadczeń (w tym wypadku – poradniczych), po to by je zainscenizować, doświadczyć na nowo oraz poddać refleksji. Zastosowanie tej właśnie strategii pozwoliło „ofiarować” pracownikom naukowym, doradcom i studentom poradnictwa (przyszłym doradcom) okazję do niecodziennego, akademickiego doświadczenia tego co jest realnie doświadczaną poradniczą praktyką. To właśnie prowokowanie poradniczej refleksji, rozumienia poradniczych światów doradców i radzących się, zmiana w stereotypowym i potocznym myśleniu o pomocowych działaniach było podstawowym celem edukacyjnych prowokacji. Prowokacje osadzono nie tylko w sytuacjach poradniczych znanych nam z życia codziennego, w sytuacjach doświadczanych, podzielanych, będących naszym stałym „wyposażeniem”, ale osadzono je w przestrzeniach, w których te poradnicze sytuacje są doświadczane, w których są one inicjowane, w których trwają, bywają finalizowane lub zrywane. Usytuowanie wszystkich trzech projektów w przestrzeni miasta miało między innymi na celu „wyprowadzenie” edukacji akademickiej poza mury uczelni, jako szczególne uzupełnienie klasycznych zajęć prowadzonych w salach ćwiczeniowych, dając w ten sposób wszystkim uczestnikom istotne poradnicze doświadczenie. Edukacyjne prowokacje to nie tylko zapis doświadczeń autorek w pracy doradczej i działalności edukacyjnej, ale także źródło refleksji nad przyjętymi rozwiązaniami, koncepcjami i pojęciami z zakresu profesjonalizmu. Podjęcie praktyki badawczej pozwoliło inaczej spojrzeć na obszary poradnictwa i edukacji, zaś czytelnikom - poszerzyć swoje kompetencje oraz przekonać się, że doradca powinien być również refleksyjnym badaczem nowych idei i koncepcji. Efektem tego może być redefinicja siebie jako doradcy czy nauczyciela, a także zmiana sposobu dotychczasowego postrzegania rzeczywistości i otwarcie się na nietypowe metody i formy, stosowane w procesie kształcenia...(fragment recenzji) Spis treści: Wstęp Rozdział I Rozumienie profesjonalizmu a kształcenie doradców 1. Między profesją a zawodem (od uwolnienia do zniewolenia) 2. Profesjonalizm nowoczesny 3. Niejednoznaczność oczekiwań 3.1. Niejednoznaczność oczekiwań w obszarze edukacji 3.2. Niejednoznaczność oczekiwań w obszarze pracy zawodowej 3.3. Niejednoznaczność oczekiwań w prowadzonych refleksjach „nad” i „w” praktyce poradniczej Rozdział II Drzewo wsparcia – doświadczanie i rozumienie problemów społecznych 1. Gry miejskie 2. Opis projektu Drzewo wsparcia 3. Rekrutacja i wzajemne relacje uczestników gry 4. Edukacja przez rozwiązywanie problemów w grupie 5. Superwizja i podział ról w konstruowaniu projektu 6. Doświadczanie problemów przez zmienność ról 7. Redefinicje i rekonstrukcje – „stawanie się” przez uczestnictwo Podsumowanie projektu Konspekty do zajęć dydaktycznych wraz z komentarzem Rozdział III Etiudy poradnicze – o weryfikacji metod pracy doradców 1. Dlaczego etiuda? 2. Konstruowanie etiud – pomaganie oferowane 3. Dekonstruowanie Etiud poradniczych – trudności w realizacji projektu 3.1. Poradnictwo w mało przyjaznych miejscach 3.2. Poradnictwo na ulicy, czyli spotkanie dwóch obcych (Innych) 3.3. Mało aktywny udział w praktyce poradniczej 4. Rekonstruowanie Etiud poradniczych – pomaganie „sterowane” (?) 5. Prospektywna pomoc komunikacyjna Podsumowanie projektu Konspekty do zajęć dydaktycznych wraz z komentarzem Rozdział IV Stragan dobrych rad – wokół poradniczych ofert 1. Po co metafora? 2. Dlaczego „stragan”? Opis idei 3. Przestrzeń dla poradniczego doświadczenia 4. Stragan dobrych rad jako przestrzeń dla studiowania poradniczej praktyki 5. Możliwe interpretacje 6. Poradnictwo na poczekaniu 7. Osobiste oceny uczestników 8. „Przekonywanie jest bezpłodne” 9. Odpowiedzialność i zaufanie Podsumowanie projektu Konspekty do zajęć dydaktycznych wraz z komentarzem Rozdział V Konstruowanie poradniczych doświadczeń i umiejętności 1. Uczenie się/rozumienie roli doradcy 2. Poradnicze doświadczenie i refleksja w praktyce 3. Stawanie się doradcą w codzienności 4. Doradca jako refleksyjny badacz Rozdział VI Refleksje nad możliwością i efektami zastosowania etnografii performatywnej w procesie/metodyce kształcenia doradców 1. Refleksyjna praxis 2. Etnografia performatywna jako akademicki konstrukt 3. Moc zaangażowania 4. Moc doświadczenia i doświadczania Zakończenie Bibliografia
Podstawowe informacje |
|
---|---|
Autor | Siarkiewicz Elżbieta, Trębińska-Szumigraj Ewa, Zielińska-Pękał Daria |
Wybrani autorzy ?Wybrani autorzy to pisarze, którzy wyróżniają się w danej dziedzinie literatury, znani z tworzenia wyjątkowych i cenionych dzieł literackich. | Praca zbiorowa |
Wybrane wydawnictwa ?Wybrane wydawnictwa to renomowane firmy, które publikują książki, znane z wysokiej jakości, różnorodności tytułów i często specjalizujące się w konkretnych gatunkach literatury. | Impuls |
Okładka ?Okładka książki to zewnętrzna część, która chroni i prezentuje treść. To pierwszy element, który przyciąga uwagę czytelników, zawierając tytuł, autora i grafikę. | Miękka |
Format | 16.0x23.5cm |
Rok wydania ?Rok, w którym książka została opublikowana i dostępna dla czytelników. Pomaga określić, jak dawno została wydana. | 2012 |
Ilość stron ?Ilość stron to liczba kartek z tekstem wewnątrz książki, która określa jej długość i objętość treści. | 156 |
Język oryginału | Polski |
Tematyka ?Tematyka określa główny obszar zagadnień poruszanych w poradniku psychologicznym. Wybór odpowiedniej tematyki pomaga znaleźć książkę dopasowaną do indywidualnych potrzeb i zainteresowań. | Kariera |
ISBN | 9788375871715 |
Produkty rekomendowane
Edukacyjne prowokacje Wykorzystanie etnografii performatywnej w procesie kształcenia doradców - Pytania i odpowiedzi
Zastanawiasz się jak poprawnie użytkować zakupiony produkt? Porady na forum naszych ekspertów w mig rozwieją Twoje wątpliwości! Pytania i Odpowiedzi pomogą użytkownikom serwisu w poprawnym korzystaniu i cieszeniu się z nowo zakupionych produktów.
Produkty rekomendowane
Edukacyjne prowokacje Wykorzystanie etnografii performatywnej w procesie kształcenia doradców- Oferty
-
- Dane i opinie o Ameo.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
29,33złEdukacyjne prowokacje. Wykorzystanie etnografii performatywnej w procesie kształcenia doradców
-
Historia cen - trend cenowy
Aktualnie najniższa cena: 29,33zł
Często kupowane razem
Produkty rekomendowane
Wybrane oferty
?
Edukacyjne prowokacje Wykorzystanie etnografii performatywnej w procesie kształcenia doradców - Opinie
Klienci, którzy kupili Edukacyjne prowokacje Wykorzystanie etnografii performatywnej w procesie kształcenia doradców, mogą podzielić się swoją opinią poprzez ankietę Zaufanych Opinii. Prezentujemy wszystkie oceny (zarówno pozytywne jak i negatywne), a Zaufane Opinie oznaczone są zieloną tarczą.
Produkty rekomendowane