Michelin Latitude Sport 235/65R17 104V - Opis i dane produktu
-
Zgłoś
Nowa opona Michelin Latitude Sport przeznaczona jest do samochodw o ekstremalnych osigach z napdem na cztery koa.
Rzeba bienika i skad jego mieszanki pochodz z dowiadcze Michelin w sportach motorowych. Dziki wyjtkowo dobremu przyleganiu do nawierzchni cechuje si doskona przyczepnoci, krtk drog hamowania oraz niskimi oporami toczenia. Posiada konstrukcj charakterystyczn dla opon typu "4x4 Sport", aby utrzymywa maksymaln powierzchni kontaktu z nawierzchni pomimo znacznych odksztace spowodowanych przez ciar i prdko.
Popularno samochodw typu SUV stale ronie. S one coraz bardziej luksusowe, a przy ich konstruowaniu wykorzystuje si najnowsze zdobycze techniki motoryzacyjnej pozwalajce na uzyskiwanie sportowych osigw. Te nowoczesne pojazdy, takie jak Porsche Cayenne o masie sigajcej 2.5 tony przy mocy silnika nawet do 500 KM przyspieszaj do 100 km/h w niecae 5 sekund. Dlatego przed oponami do takich samochodw stawia si ogromne wymagania dotyczce skutecznoci przenoszenia napdu, przyczepnoci, bezpieczestwa i komfortu.
Sprostanie takim wymogom jest wielkim wyzwaniem dla producentw ogumienia. Firma Michelin podczas konstruowania opon wykorzystuje bogate dowiadczenie zdobyte w sportach motorowych, czego efektem s opony o wyjtkowych parametrach technicznych.
Takim zaawansowanym technologicznie produktem jest nowa opona Michelin Latitude Sport. Ju jej wygld natychmiast nasuwa skojarzenia z oponami uywanymi w samochodach sportowych, a budowa i parametry jezdne potwierdzaj je. Uywajc takiego ogumienia kierowca moe pozwoli sobie na niczym nieskrpowane wykorzystanie mocy swojego pojazdu przy jednoczesnym zachowaniu doskonaego poziomu bezpieczestwa.
W nowej oponie Michelin Latitude Sport wykorzystano mieszanki i rzeb bienika pochodzce z ogumienia Michelin Pilot Sport PS2. Nowa opona posiada asymetryczn rzeb bienika, co umoliwio ograniczenie liczby naci na zewntrznej stronie opony. Decyduje to o lepszej przyczepnoci przy szybkim i energicznym pokonywaniu zakrtw oraz podczas hamowania na wszystkich rodzajach nawierzchni. Szerokie ebro centralne bienika odpowiedzialne jest za trakcj i utrzymywanie kierunku jazdy na wprost.
W celu zredukowania efektu aquaplaningu i dla zwikszenia stabilnoci kierunkowej na wodzie zadbano o bardziej efektywne odprowadzanie wody. Zapewniaj to m.in.: trzy szerokie wzdune kanay. Typowo sportowa budowa bienika w poczeniu z zastosowaniem nowych mieszanek gumowych zapewnia oponie Michelin Latitude Sport doskona kierowalno pozwalajc na dynamiczn i zarazem bezpieczn jazd.
Przy konstruowaniu nowej Michelin Latitude Sport wyzwaniem dla inynierw Michelin byo zapewnienie maksymalnej powierzchni kontaktu opony z nawierzchni. Dlatego w Michelin Latitude Sport zastosowano innowacyjne rozwizanie opasania "zero stopni". Jest to linka nawinita w strefach barkowych opony i pod czoem bienika rwnolegle do jego osi wzdunej.
Opasanie "zero stopni" w oponie Michelin Latitude Sport odznacza si dwiema szczeglnymi cechami: z jednej strony "oskrzydla" barki opony, minimalizujc odksztacenia w ich strefach. Z drugiej strony pod czoem bienika linka opasania nawinita jest ze zmienn gstoci. Zapewnia to bardzo rwnomierny rozkad naciskw opony na podoe i wiksz powierzchni kontaktu.
Jest to kluczowy parametr decydujcy o efektywnym przeniesieniu napdu, duej stabilnoci toru jazdy i skutecznym hamowaniu. Pozwala to na bezpieczn, w peni kontrolowan jazd sportowymi SUV'ami z napdem 4x4.
Inn zalet tej technologii jest rwnomierne zuywanie si opony, co znacznie wydua jej ywotno i zwiksza komfort. Dla uytkownika oznacza to oszczdnoci finansowe zwizane z rzadsz wymian ogumienia i jednoczenie wyduon, nieprzerwan mobilno. O wysokiej jakoci nowej opony Michelin Latitude Sport wiadczy take to, e bdzie ona na pierwszym wyposaeniu wikszoci produkowanych Porsche Cayenne. Ponadto uzyskaa ju pierwsze homologacje do nowych modeli samochodw SUV innych prestiowych marek: Audi Q7 Quatro, VW Touareg.
Rzeba bienika i skad jego mieszanki pochodz z dowiadcze Michelin w sportach motorowych. Dziki wyjtkowo dobremu przyleganiu do nawierzchni cechuje si doskona przyczepnoci, krtk drog hamowania oraz niskimi oporami toczenia. Posiada konstrukcj charakterystyczn dla opon typu "4x4 Sport", aby utrzymywa maksymaln powierzchni kontaktu z nawierzchni pomimo znacznych odksztace spowodowanych przez ciar i prdko.
Popularno samochodw typu SUV stale ronie. S one coraz bardziej luksusowe, a przy ich konstruowaniu wykorzystuje si najnowsze zdobycze techniki motoryzacyjnej pozwalajce na uzyskiwanie sportowych osigw. Te nowoczesne pojazdy, takie jak Porsche Cayenne o masie sigajcej 2.5 tony przy mocy silnika nawet do 500 KM przyspieszaj do 100 km/h w niecae 5 sekund. Dlatego przed oponami do takich samochodw stawia si ogromne wymagania dotyczce skutecznoci przenoszenia napdu, przyczepnoci, bezpieczestwa i komfortu.
Sprostanie takim wymogom jest wielkim wyzwaniem dla producentw ogumienia. Firma Michelin podczas konstruowania opon wykorzystuje bogate dowiadczenie zdobyte w sportach motorowych, czego efektem s opony o wyjtkowych parametrach technicznych.
Takim zaawansowanym technologicznie produktem jest nowa opona Michelin Latitude Sport. Ju jej wygld natychmiast nasuwa skojarzenia z oponami uywanymi w samochodach sportowych, a budowa i parametry jezdne potwierdzaj je. Uywajc takiego ogumienia kierowca moe pozwoli sobie na niczym nieskrpowane wykorzystanie mocy swojego pojazdu przy jednoczesnym zachowaniu doskonaego poziomu bezpieczestwa.
W nowej oponie Michelin Latitude Sport wykorzystano mieszanki i rzeb bienika pochodzce z ogumienia Michelin Pilot Sport PS2. Nowa opona posiada asymetryczn rzeb bienika, co umoliwio ograniczenie liczby naci na zewntrznej stronie opony. Decyduje to o lepszej przyczepnoci przy szybkim i energicznym pokonywaniu zakrtw oraz podczas hamowania na wszystkich rodzajach nawierzchni. Szerokie ebro centralne bienika odpowiedzialne jest za trakcj i utrzymywanie kierunku jazdy na wprost.
W celu zredukowania efektu aquaplaningu i dla zwikszenia stabilnoci kierunkowej na wodzie zadbano o bardziej efektywne odprowadzanie wody. Zapewniaj to m.in.: trzy szerokie wzdune kanay. Typowo sportowa budowa bienika w poczeniu z zastosowaniem nowych mieszanek gumowych zapewnia oponie Michelin Latitude Sport doskona kierowalno pozwalajc na dynamiczn i zarazem bezpieczn jazd.
Przy konstruowaniu nowej Michelin Latitude Sport wyzwaniem dla inynierw Michelin byo zapewnienie maksymalnej powierzchni kontaktu opony z nawierzchni. Dlatego w Michelin Latitude Sport zastosowano innowacyjne rozwizanie opasania "zero stopni". Jest to linka nawinita w strefach barkowych opony i pod czoem bienika rwnolegle do jego osi wzdunej.
Opasanie "zero stopni" w oponie Michelin Latitude Sport odznacza si dwiema szczeglnymi cechami: z jednej strony "oskrzydla" barki opony, minimalizujc odksztacenia w ich strefach. Z drugiej strony pod czoem bienika linka opasania nawinita jest ze zmienn gstoci. Zapewnia to bardzo rwnomierny rozkad naciskw opony na podoe i wiksz powierzchni kontaktu.
Jest to kluczowy parametr decydujcy o efektywnym przeniesieniu napdu, duej stabilnoci toru jazdy i skutecznym hamowaniu. Pozwala to na bezpieczn, w peni kontrolowan jazd sportowymi SUV'ami z napdem 4x4.
Inn zalet tej technologii jest rwnomierne zuywanie si opony, co znacznie wydua jej ywotno i zwiksza komfort. Dla uytkownika oznacza to oszczdnoci finansowe zwizane z rzadsz wymian ogumienia i jednoczenie wyduon, nieprzerwan mobilno. O wysokiej jakoci nowej opony Michelin Latitude Sport wiadczy take to, e bdzie ona na pierwszym wyposaeniu wikszoci produkowanych Porsche Cayenne. Ponadto uzyskaa ju pierwsze homologacje do nowych modeli samochodw SUV innych prestiowych marek: Audi Q7 Quatro, VW Touareg.
Podstawowe informacje |
|
---|---|
Marka | Michelin |
Klasa opony ?Klasa opony odpowiada za jej zakres cenowy oraz jakość. Wyróżniamy opony klasy ekonomicznej, średniej i premium. | Premium |
Szerokość ?Parametr szerokości opony to wymiar opony wyrażony w milimetrach bądź calach i określa szerokość bieżnika opony. Jest to pierwsza liczba w trójcyfrowym kodzie rozmiaru opony, który zazwyczaj znajduje się na jej boku. | 185 |
Profil ?Parametr profilu w oponie samochodowej określa stosunek wysokości bocznej ściany opony do jej szerokości. Jest to zwykle wyrażane jako procent szerokości opony. Na przykład, opona o oznaczeniu 225/50R17 ma szerokość 225 mm, profil 50% i średnicę wewnętrzną 17 cali. Profil opony ma wpływ na wiele właściwości, takich jak stabilność, komfort jazdy, przyczepność i trwałość. | 65 |
Średnica ?Średnica opony samochodowej to jeden z jej podstawowych wymiarów i oznacza odległość między jej zewnętrznymi punktami kontaktu z drogą, mierzonych przez środek koła. W oznaczeniu wymiarów opony, parametr ten zazwyczaj jest podawany w calach. Przykładowo, dla opony o oznaczeniu 205/55 R16, średnica wynosiłaby 16 cali. Parametr ten ma znaczenie w kontekście doboru felg, na której będzie montowana opona, ponieważ średnica felgi musi odpowiadać średnicy opony. | 14 |
Indeks nośności ?Indeks nośności w oponach jest liczbą, która określa maksymalne obciążenie, jakie dana opona może udźwignąć przy określonym ciśnieniu powietrza. Jest to ważne oznaczenie dla bezpieczeństwa jazdy, ponieważ przekroczenie maksymalnego obciążenia może prowadzić do uszkodzenia opony lub innych poważnych problemów z samochodem. Indeks nośności jest wyrażony w postaci liczby od 62 do 126, gdzie każda liczba odpowiada określonej wartości nośności w kilogramach. | 104 |
Indeks prędkości ?Indeks prędkości informuje o maksymalnej, dopuszczalnej prędkości dla danej opony, np. N-do 140 km/h | V do 240 km/h |
|
|
Etykieta |
|
Opór toczenia ?Opór toczenia to siła działająca przeciwnie do kierunku jazdy opony. Im opór jest niższy, tym mniejsze zapotrzebowanie energetyczne i zużycie paliwa. | C |
Przyczepność na mokrej nawierzchni ?Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność przylegania opony do jezdni pokrytej warstwą wody. Skala od A do G oznacza jaka jest droga hamowania na mokrej nawierzchni. Symbol A określa najkrótszą, a F najdłuższą. | A |
Klasa zewnętrznego hałasu toczenia ?Poziom emisji hałasu opony to trzystopniowa skala, na której 1 oznacza najniższy hałas generowany przez oponę podczas jazdy. Parametr ten wpływa na komfort jazdy oraz oddziaływanie na środowisko. | B |
Hałas zewnętrzny [dB] ?Ten parametr określa poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, wyrażony w decybelach. | 70 |
Produkty rekomendowane
Michelin Latitude Sport 235/65R17 104V - Pytania i odpowiedzi
Zastanawiasz się jak poprawnie użytkować zakupiony produkt? Porady na forum naszych ekspertów w mig rozwieją Twoje wątpliwości! Pytania i Odpowiedzi pomogą użytkownikom serwisu w poprawnym korzystaniu i cieszeniu się z nowo zakupionych produktów.
Produkty rekomendowane
Michelin Latitude Sport 235/65R17 104V- Oferty
-
- Dane i opinie o oponylux.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Opony terenowe letnie od oponylux.pl
Warianty tego produktu
-
650,00złRok produkcji 2024 2025Michelin Latitude Sport 3 235/65 R17 104V MO. Rok 2024. Najwyższa jakość. Dożywotnia gwarancja
-
Historia cen - trend cenowy
Aktualnie najniższa cena: 650,00zł
Często kupowane razem
Reklama - oferty sklepów
Produkty rekomendowane
Wybrane oferty
?
Michelin Latitude Sport 235/65R17 104V - Opinie
Klienci, którzy kupili Michelin Latitude Sport 235/65R17 104V, mogą podzielić się swoją opinią poprzez ankietę Zaufanych Opinii. Prezentujemy wszystkie oceny (zarówno pozytywne jak i negatywne), a Zaufane Opinie oznaczone są zieloną tarczą.
Produkty rekomendowane