Nankang Cr-S 265/35Z R19 98 Y D C 73Db - Opis i dane produktu
-
Zgłoś

Zobacz kartę produktu (EU)
Nankang CR-S to semi-slick (200TW) przeznaczona do samochodów sportowych i wyścigowych, oferująca wysoką wydajność zarówno na torze, jak i na drogach publicznych – niezależnie od warunków pogodowych. Posiada homologację drogową E4, co potwierdza jej zgodność z europejskimi normami.
Opona 265/35 R19 98Y Nankang CR-S Etykieta:D-C-B-73 dB
Nankang CR-SNankang CR-S to semi-slick (200TW) przeznaczona do samochodów sportowych i wyścigowych, oferująca wysoką wydajność zarówno na torze, jak i na drogach publicznych – niezależnie od warunków pogodowych. Posiada homologację drogową E4, co potwierdza jej zgodność z europejskimi normami.

Nowoczesna mieszanka gumy, charakteryzująca się podwyższonym generowaniem ciepła, umożliwia szybkie osiągnięcie optymalnej temperatury pracy oraz poprawia przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni.
Zoptymalizowana konstrukcja bieżnika, wyposażona w dwa szerokie kanały odprowadzające wodę, zapewnia skuteczność na mokrej nawierzchni, zwiększając bezpieczeństwo i kontrolę nad pojazdem.
Aby poprawić przyczepność w zakrętach, w zewnętrznym barku opony zastosowano technologię znaną z opon typu slick. Dzięki ograniczeniu liczby nacięć bieżnika i zwiększeniu powierzchni styku z nawierzchnią znacząco podniesiono efektywność opony.
Zoptymalizowana konstrukcja bieżnika, wyposażona w dwa szerokie kanały odprowadzające wodę, zapewnia skuteczność na mokrej nawierzchni, zwiększając bezpieczeństwo i kontrolę nad pojazdem.
Aby poprawić przyczepność w zakrętach, w zewnętrznym barku opony zastosowano technologię znaną z opon typu slick. Dzięki ograniczeniu liczby nacięć bieżnika i zwiększeniu powierzchni styku z nawierzchnią znacząco podniesiono efektywność opony.

Dodatkowo, nowa konstrukcja ścian bocznych, wzbogacona o unikalne włókna, poprawia sztywność i stabilność, jednocześnie minimalizując generowanie ciepła, co przekłada się na lepszą trwałość i wydajność.
Proces docierania opon Nankang CR-S
Odpowiednia procedura docierania opon wyścigowych jest kluczowa dla uzyskania optymalnych osiągów i trwałości. Nieprawidłowe użytkowanie może prowadzić do zjawiska „cold graining” – marszczenia się powierzchni gumy, które negatywnie wpływa na przyczepność i może prowadzić do przedwczesnego zużycia.
Proces docierania opon Nankang CR-S
Odpowiednia procedura docierania opon wyścigowych jest kluczowa dla uzyskania optymalnych osiągów i trwałości. Nieprawidłowe użytkowanie może prowadzić do zjawiska „cold graining” – marszczenia się powierzchni gumy, które negatywnie wpływa na przyczepność i może prowadzić do przedwczesnego zużycia.
Cold graining występuje, gdy nadmierne ciepło generowane przez tarcie powoduje rozwarstwianie się gumy, co prowadzi do powstania nierównej powierzchni bieżnika i spadku osiągów, zwłaszcza w zakrętach i podczas hamowania.
Nankang Motorsport rekomenduje przeprowadzenie docierania poprzez stopniowe zwiększanie obciążenia. Proces ten obejmuje wykonanie jednego łagodnego cyklu nagrzewania, a następnie progresywne zwiększanie prędkości podczas trzech-czterech okrążeń toru. Zaleca się rozpoczęcie jazdy na poziomie 50-60% normalnej prędkości, stopniowo zwiększając ją do 85%, kończąc sesję okrążeniem schładzającym. Takie podejście zapewnia dłuższą żywotność i lepszą wydajność w kolejnych wyścigach.
Nankang Motorsport rekomenduje przeprowadzenie docierania poprzez stopniowe zwiększanie obciążenia. Proces ten obejmuje wykonanie jednego łagodnego cyklu nagrzewania, a następnie progresywne zwiększanie prędkości podczas trzech-czterech okrążeń toru. Zaleca się rozpoczęcie jazdy na poziomie 50-60% normalnej prędkości, stopniowo zwiększając ją do 85%, kończąc sesję okrążeniem schładzającym. Takie podejście zapewnia dłuższą żywotność i lepszą wydajność w kolejnych wyścigach.
Aby zapewnić gotowość do wyścigu, warto wcześniej dotrzeć komplet opon i odłożyć je jako rezerwowe. Pozwoli to uniknąć niespodzianek podczas kwalifikacji i wyścigu, np. w przypadku nagłej potrzeby wymiany opon z powodu zmiany warunków na torze.
Nowe opony mogą oferować nieco wyższe osiągi, jednak ich pełny potencjał można wykorzystać jedynie przy odpowiednim wyważeniu pojazdu. Właściwie dotarty komplet gwarantuje stabilną wydajność przez cały cykl eksploatacji.
Nowe opony mogą oferować nieco wyższe osiągi, jednak ich pełny potencjał można wykorzystać jedynie przy odpowiednim wyważeniu pojazdu. Właściwie dotarty komplet gwarantuje stabilną wydajność przez cały cykl eksploatacji.
Parametry pracy opon Nankang CR-S
Zakres temperatur roboczych: 70°C – 100°C
Dopuszczalna różnica temperatur na szerokości bieżnika: maks. 20°C
Metoda pomiaru temperatury: pomiar w trzech punktach (wewnętrzna, środkowa i zewnętrzna część bieżnika), przy użyciu pirometru igłowego. Zaleca się, aby temperatura wewnętrznej części była wyższa niż zewnętrznej. Temperatury mierzone na powierzchni mogą być o około 30°C niższe, ale stanowią przydatną wskazówkę.
Prawidłowy pomiar temperatury bieżnika to istotne narzędzie do optymalizacji ustawień pojazdu i zwiększenia jego osiągów na torze.
Nankang to jedna z najdłużej funkcjonujących marek opon na Tajwanie, nieprzerwanie działająca pod obecną nazwą od 1959 roku. Od samego początku firma stawia na rozwój produkcji opon w segmencie ekonomicznym, regularnie udoskonalając swoje rozwiązania poprzez intensywne działania badawczo-rozwojowe.
W bogatym asortymencie Nankang można znaleźć opony do różnych typów pojazdów – począwszy od samochodów osobowych, poprzez modele terenowe i ciężarowe, aż po sprzęt wojskowy czy lotniczy. Marka cieszy się również międzynarodowym uznaniem w dziedzinie ogumienia sportowego.
Dzięki wszechstronnemu podejściu do projektowania, kierowcy mogą wybrać model idealnie dopasowany do swoich potrzeb, zwracając uwagę na kwestie takie jak zużycie paliwa, komfort prowadzenia czy stabilność na drodze. Firma inwestuje przy tym w innowacyjne technologie, czego efektem są między innymi nowoczesne opony z segmentu run-flat, o dużych rozmiarach czy przeznaczone specjalnie do jazdy w terenie.
Połączenie wieloletniej tradycji z ciągłym wprowadzaniem nowatorskich rozwiązań sprawia, że Nankang utrzymuje pozycję jednego z czołowych producentów opon na świecie, dostarczając produkty dopasowane do zróżnicowanych oczekiwań klientów.
Podmiot odpowiedzialny ... VIDIS SA ul. Logistyczna 4, 55-040 Bielany Wrocławskie, PL produkty@racingtires.pl
Metoda pomiaru temperatury: pomiar w trzech punktach (wewnętrzna, środkowa i zewnętrzna część bieżnika), przy użyciu pirometru igłowego. Zaleca się, aby temperatura wewnętrznej części była wyższa niż zewnętrznej. Temperatury mierzone na powierzchni mogą być o około 30°C niższe, ale stanowią przydatną wskazówkę.
Prawidłowy pomiar temperatury bieżnika to istotne narzędzie do optymalizacji ustawień pojazdu i zwiększenia jego osiągów na torze.
Nankang to jedna z najdłużej funkcjonujących marek opon na Tajwanie, nieprzerwanie działająca pod obecną nazwą od 1959 roku. Od samego początku firma stawia na rozwój produkcji opon w segmencie ekonomicznym, regularnie udoskonalając swoje rozwiązania poprzez intensywne działania badawczo-rozwojowe.
W bogatym asortymencie Nankang można znaleźć opony do różnych typów pojazdów – począwszy od samochodów osobowych, poprzez modele terenowe i ciężarowe, aż po sprzęt wojskowy czy lotniczy. Marka cieszy się również międzynarodowym uznaniem w dziedzinie ogumienia sportowego.
Dzięki wszechstronnemu podejściu do projektowania, kierowcy mogą wybrać model idealnie dopasowany do swoich potrzeb, zwracając uwagę na kwestie takie jak zużycie paliwa, komfort prowadzenia czy stabilność na drodze. Firma inwestuje przy tym w innowacyjne technologie, czego efektem są między innymi nowoczesne opony z segmentu run-flat, o dużych rozmiarach czy przeznaczone specjalnie do jazdy w terenie.
Połączenie wieloletniej tradycji z ciągłym wprowadzaniem nowatorskich rozwiązań sprawia, że Nankang utrzymuje pozycję jednego z czołowych producentów opon na świecie, dostarczając produkty dopasowane do zróżnicowanych oczekiwań klientów.
Podmiot odpowiedzialny ... VIDIS SA ul. Logistyczna 4, 55-040 Bielany Wrocławskie, PL produkty@racingtires.pl
Podstawowe informacje |
|
---|---|
Model | CR-S |
Szerokość ?Parametr szerokości opony to wymiar opony wyrażony w milimetrach bądź calach i określa szerokość bieżnika opony. Jest to pierwsza liczba w trójcyfrowym kodzie rozmiaru opony, który zazwyczaj znajduje się na jej boku. | 265 |
Profil ?Parametr profilu w oponie samochodowej określa stosunek wysokości bocznej ściany opony do jej szerokości. Jest to zwykle wyrażane jako procent szerokości opony. Na przykład, opona o oznaczeniu 225/50R17 ma szerokość 225 mm, profil 50% i średnicę wewnętrzną 17 cali. Profil opony ma wpływ na wiele właściwości, takich jak stabilność, komfort jazdy, przyczepność i trwałość. | 35 |
Średnica ?Średnica opony samochodowej to jeden z jej podstawowych wymiarów i oznacza odległość między jej zewnętrznymi punktami kontaktu z drogą, mierzonych przez środek koła. W oznaczeniu wymiarów opony, parametr ten zazwyczaj jest podawany w calach. Przykładowo, dla opony o oznaczeniu 205/55 R16, średnica wynosiłaby 16 cali. Parametr ten ma znaczenie w kontekście doboru felg, na której będzie montowana opona, ponieważ średnica felgi musi odpowiadać średnicy opony. | 19 |
Indeks nośności ?Indeks nośności w oponach jest liczbą, która określa maksymalne obciążenie, jakie dana opona może udźwignąć przy określonym ciśnieniu powietrza. Jest to ważne oznaczenie dla bezpieczeństwa jazdy, ponieważ przekroczenie maksymalnego obciążenia może prowadzić do uszkodzenia opony lub innych poważnych problemów z samochodem. Indeks nośności jest wyrażony w postaci liczby od 62 do 126, gdzie każda liczba odpowiada określonej wartości nośności w kilogramach. | 98 |
Indeks prędkości ?Indeks prędkości informuje o maksymalnej, dopuszczalnej prędkości dla danej opony, np. N-do 140 km/h | Y do 300 km/h |
Marka | Nankang |
Etykieta |
|
Opór toczenia ?Opór toczenia to siła działająca przeciwnie do kierunku jazdy opony. Im opór jest niższy, tym mniejsze zapotrzebowanie energetyczne i zużycie paliwa. | D |
Przyczepność na mokrej nawierzchni ?Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność przylegania opony do jezdni pokrytej warstwą wody. Skala od A do G oznacza jaka jest droga hamowania na mokrej nawierzchni. Symbol A określa najkrótszą, a F najdłuższą. | D |
Hałas zewnętrzny [dB] ?Ten parametr określa poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, wyrażony w decybelach. | 73 |
Produkty rekomendowane
Nankang Cr-S 265/35Z R19 98 Y D C 73Db - Pytania i odpowiedzi
Zastanawiasz się jak poprawnie użytkować zakupiony produkt? Porady na forum naszych ekspertów w mig rozwieją Twoje wątpliwości! Pytania i Odpowiedzi pomogą użytkownikom serwisu w poprawnym korzystaniu i cieszeniu się z nowo zakupionych produktów.
Produkty rekomendowane
Wybrane oferty
-
- Dane i opinie o Plusgum
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Opony letnie od Plusgum
Warianty tego produktu
-
1 831,08zł265/35R19 opona NANKANG CR-S XL 98Y
Nankang Cr-S 265/35Z R19 98 Y D C 73Db - Pozostałe oferty
-
- Dane i opinie o TEKNASHOP LTD - UK
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Opony letnie od TEKNASHOP LTD - UK
Warianty tego produktu
-
2 189,58złNANKANG mod. CR-S ( 265/35/19/98/Y ) season: summer - for car
-
Historia cen - trend cenowy
Aktualnie najniższa cena: 1 831,08zł
Nankang Cr-S 265/35Z R19 98 Y D C 73Db - Opinie
Klienci, którzy kupili Nankang Cr-S 265/35Z R19 98 Y D C 73Db, mogą podzielić się swoją opinią poprzez ankietę Zaufanych Opinii. Prezentujemy wszystkie oceny (zarówno pozytywne jak i negatywne), a Zaufane Opinie oznaczone są zieloną tarczą.
Produkty rekomendowane