Motul 8100 Eco-Nergy 5W30 4l - Opis i dane produktu
-
Zgłoś

- Przedmiot: Olej silnikowy
- Oferta dotyczy (ilość): 1 sztuki
- Numer katalogowy: 8100ECO-NERGY5W304L
- Stan: Towar oryginalny, fabrycznie nowy i zapakowany
- Informacje dla MOTUL 104257
- uwzględnić informację serwisową:
- Pojemność [litr]: 4
- Rodzaj połączenia: Bańka
- Klasa lepkości wg SAE: 5W-30
- Klasa lepkości SAE: SAE J 300
- Specyfikacja wg ACEA: A5/B5
- Specyfikacja wg API: SP
- Dopuszczenie przez producenta: FORD WSS-M2C913-D
- Dopuszczenie przez producenta: JAGUAR STJLR.03.5003
- Dopuszczenie przez producenta: RENAULT RN0700
- Dopuszczenie przez producenta: RENAULT RN700-20-29
- Zalecenie producenta oleju: FIAT 9.55535-G1
- Zalecenie producenta oleju: CHRYSLER MS 50081
W 100% syntetyczny, paliwooszczędny olej silnikowy opracowany do nowoczesnych pojazdów wyposażonych w doładowane lub wolnossące silniki benzynowe oraz Diesla o wtrysku bezpośrednim lub pośrednim, dla których przewidziany jest olej o obniżonej lepkości wysokotemperaturowej HTHS. Kompatybilny z katalizatorami. Zapewnia odporność na wysoką temperaturę i wysoką odporność na utlenianie przez cały okres pomiędzy wymianami oleju w celu pełnej ochrony silnika. Zmniejszenie zużycia paliwa do 10%.
Wydajność ACEA A5/B5 wymaga od środka smarnego rzeczywistej oszczędności paliwa i niskiej emisji dla mocnych silników: MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30 ma syntetyczne bazy olejowe i określone cząsteczki modyfikujące tarcie, które zapewniają wyjątkową odporność filmu olejowego, zmniejszają tarcie w silniku, utrzymują ciśnienie oleju i ogólnie obniżają temperaturę pracy. MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30 zapewnia wyjątkowe właściwości smarne, takie jak ochrona przed zużyciem i odporność na wysokie temperatury, co zapewnia lepszą kontrolę zużycia oleju, a także do 10% oszczędności paliwa podczas rozruchu i krótkich podróży po mieście (w porównaniu do oleju referencyjnego 15W-40).
Norma API SP jest w pełni wstecznie kompatybilna z normą API SN i wszystkimi poprzednimi normami API.
Smary API SP zapewniają wyjątkową odporność na utlenianie, lepszą ochronę przed osadami, lepszą czystość silnika, ochronę przed zużyciem i zwiększoną wydajność w niskich temperaturach, co pozwala na oszczędności paliwa przez cały okres eksploatacji oleju.
Oprócz wstecznej kompatybilności, w porównaniu do API SN i API SN Plus, standard API SP zapewnia wyższą wydajność i szczególnie zwiększa ochronę przed LSPI w przypadku silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem o zmniejszonej pojemności.
Smary API SP zapewniają wyjątkową odporność na utlenianie, lepszą ochronę przed osadami, lepszą czystość silnika, ochronę przed zużyciem i zwiększoną wydajność w niskich temperaturach, co pozwala na oszczędności paliwa przez cały okres eksploatacji oleju.
Oprócz wstecznej kompatybilności, w porównaniu do API SN i API SN Plus, standard API SP zapewnia wyższą wydajność i szczególnie zwiększa ochronę przed LSPI w przypadku silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem o zmniejszonej pojemności.
RENAULT opracował standard RN0700 dla olejów zdolnych do wytrzymania najsurowszych ograniczeń termicznych wraz z kompatybilnością z nowoczesnymi systemami oczyszczania spalin.
Standard Renault RN0700 dotyczy wszystkich silników benzynowych z naturalnym dolotem (oprócz Renault Sport) grupy RENAULT (Renault, Dacia, Samsung).
Specyfikacja RN0700 dotyczy również wszystkich samochodów RENAULT Diesel wyposażonych w silniki 1.5L dCi bez filtra cząstek stałych (DPF) o mocy mniejszej niż 100 KM i okresie między wymianami oleju 20 000 km lub 1 rok.
Standard Renault RN0700 dotyczy wszystkich silników benzynowych z naturalnym dolotem (oprócz Renault Sport) grupy RENAULT (Renault, Dacia, Samsung).
Specyfikacja RN0700 dotyczy również wszystkich samochodów RENAULT Diesel wyposażonych w silniki 1.5L dCi bez filtra cząstek stałych (DPF) o mocy mniejszej niż 100 KM i okresie między wymianami oleju 20 000 km lub 1 rok.
Specjalnie opracowany w celu spełnienia najnowszych wymagań technicznych dla silników benzynowych i wysokoprężnych FORD, gdy wymagany jest środek smarny spełniający normę FORD WSS-M2C913-D. Norma FORD WSS-M2C913-D zapewnia pełną wsteczną kompatybilność z poprzednimi specyfikacjami FORD WSS-M2C913-A, 913-B i 913-C. Norma JLR « 03.5003 » odzwierciedla specyfikację FORD WSS-M2C913-C i obejmuje niektóre silniki benzynowe i wysokoprężne z gamy JAGUAR i LAND ROVER.
Specyfikacja FORD WSS-M2C913-D obejmuje również wyższą zdolność do usuwania sadzy w porównaniu do 913-C.
Dzięki unikalnej formule dyspergatora olej MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30 zapobiega tworzeniu się czarnego osadu i wzrostowi lepkości, które może powodować sadza pochodząca z pozostałości spalania. Dlatego odporność na wysoką temperaturę i utlenianie są zapewnione przez cały okres między wymianami oleju, a silnik jest w pełni chroniony.
W połączeniu z normą ACEA A5/B5 dla środków smarnych, olej MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30 gwarantuje rzeczywistą oszczędność energii (do 3% dodatkowej oszczędności paliwa), co pozwala firmie FORD sprostać zobowiązaniom dotyczącym redukcji emisji CO2 .
Specyfikacja FORD 913-D wymaga również wyjątkowo wysokiej odporności filmu olejowego dla środka smarnego, aby zagwarantować lepkość przez cały okres między wymianami oleju. Ta cecha jest jeszcze ważniejsza w obecnym kontekście zrównoważonego rozwoju i stosowania biopaliw, takich jak biodiesel. MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30 gwarantuje wyjątkowe właściwości smarne, takie jak odporność na zużycie przy stosowaniu biodiesla w proporcji mieszanki 7% (Biodiesel - B7).
Poziom wydajności FIAT 9.55535-G1 wymaga, aby środek smarny był zarówno ACEA A5 / B5, API SL, syntetyczny, jak i o klasie lepkości 5W-30, aby idealnie smarować niektóre silniki benzynowe FIAT i JEEP. W ramach grupy FCA (Fiat Chrysler Automobiles) specyfikacja CHRYSLER MS 50081 odzwierciedla specyfikację FIAT 9.55535-G1 w CHRYSLER.
Ten rodzaj oleju jest przyjazny dla środowiska – pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa, a tym samym minimalizuje emisję gazów cieplarnianych (CO 2 ).
Specyfikacja FORD WSS-M2C913-D obejmuje również wyższą zdolność do usuwania sadzy w porównaniu do 913-C.
Dzięki unikalnej formule dyspergatora olej MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30 zapobiega tworzeniu się czarnego osadu i wzrostowi lepkości, które może powodować sadza pochodząca z pozostałości spalania. Dlatego odporność na wysoką temperaturę i utlenianie są zapewnione przez cały okres między wymianami oleju, a silnik jest w pełni chroniony.
W połączeniu z normą ACEA A5/B5 dla środków smarnych, olej MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30 gwarantuje rzeczywistą oszczędność energii (do 3% dodatkowej oszczędności paliwa), co pozwala firmie FORD sprostać zobowiązaniom dotyczącym redukcji emisji CO2 .
Specyfikacja FORD 913-D wymaga również wyjątkowo wysokiej odporności filmu olejowego dla środka smarnego, aby zagwarantować lepkość przez cały okres między wymianami oleju. Ta cecha jest jeszcze ważniejsza w obecnym kontekście zrównoważonego rozwoju i stosowania biopaliw, takich jak biodiesel. MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30 gwarantuje wyjątkowe właściwości smarne, takie jak odporność na zużycie przy stosowaniu biodiesla w proporcji mieszanki 7% (Biodiesel - B7).
Poziom wydajności FIAT 9.55535-G1 wymaga, aby środek smarny był zarówno ACEA A5 / B5, API SL, syntetyczny, jak i o klasie lepkości 5W-30, aby idealnie smarować niektóre silniki benzynowe FIAT i JEEP. W ramach grupy FCA (Fiat Chrysler Automobiles) specyfikacja CHRYSLER MS 50081 odzwierciedla specyfikację FIAT 9.55535-G1 w CHRYSLER.
Ten rodzaj oleju jest przyjazny dla środowiska – pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa, a tym samym minimalizuje emisję gazów cieplarnianych (CO 2 ).
Klasa ACEA
ACEA A5/B5, API SERVICE SPDopuszczenia OEM
FORD WSS-M2C913-D, JAGUAR STJLR.03.5003, RENAULT RN0700Poziom jakości
MS 50081, 9.55535-G1Kody OE / Numery porównawcze / Zamienniki
- :
Dobieraj części po katalogu TecAlliance, katalogu ASO VIN
W jednym modelu auta, mogą występować różne warianty danej części. W przypadku niepewności o właściwy dobór części, zalecana jest weryfikacja wg. numeru VIN
Podstawowe informacje |
|
---|---|
Marka | Motul |
Model | ECO-NERGY |
Rodzaj ?Rodzaj olejów silnikowych odnosi się do ich właściwości i składu chemicznego. Wyróżnić można między innymi oleje syntetyczne, półsyntetyczne czy mineralne. Wybór odpowiedniego rodzaju oleju ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania i ochrony silnika. | Syntetyczne |
Przeznaczenie ?Przeznaczenie olejów określa, do jakiego rodzaju pojazdów jest przeznaczony dany produkt. Odpowiednio dobrany olej zapewnia skuteczną ochronę i wydajność silnika, dostosowaną do jego specyfiki. | Samochody osobowe |
Klasa lepkości ?Klasa lepkości w olejach silnikowych określa ich odporność na przepływ w różnych temperaturach i jest oznaczana przez dwie liczby, na przykład 5W30 lub 10W40. Pierwsza liczba oznacza lepkość przy niskiej temperaturze, a druga liczba oznacza lepkość przy wysokiej temperaturze. Im niższa pierwsza liczba, tym lepiej olej działa w niskich temperaturach a im wyższa druga liczba, tym lepiej olej silnikowy działa w wysokich temperaturach. | 5W30 |
Pojemność ?Pojemność określa, ile oleju silnikowego znajduje się w danym opakowaniu. | 4L |
Specyfikacja jakościowa | ACEA A5/B5 |
Produkty rekomendowane
Motul 8100 Eco-Nergy 5W30 4l - Pytania i odpowiedzi
Zastanawiasz się jak poprawnie użytkować zakupiony produkt? Porady na forum naszych ekspertów w mig rozwieją Twoje wątpliwości! Pytania i Odpowiedzi pomogą użytkownikom serwisu w poprawnym korzystaniu i cieszeniu się z nowo zakupionych produktów.
Produkty rekomendowane
Wybrane oferty
-
- Dane i opinie o poldek.store
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Oleje silnikowe od poldek.store
Warianty tego produktu
-
138,47złMotul 8100 Eco-nergy 5W30 4L - Olej syntetyczny SAE 5W30 Acea A5/ B5 API SP Ford WSS-M2C913-D, Jaguar STJLR.03.5003, Renault RN0700, VWC 530.36, MS 50
-
Sprawdź Smart! okazje
- Dane i opinie o allegro.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Oleje silnikowe od allegro.pl
Warianty tego produktu
-
140,99złOlej Motul 8100 5W30 Eco-nergy 4L
Motul 8100 Eco-Nergy 5W30 4l - Pozostałe oferty
-
- Dane i opinie o DELER.PL
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Oleje silnikowe od DELER.PL
Warianty tego produktu
-
145,97złOlej silnikowy MOTUL 104257
-
- Dane i opinie o Motostacja
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Oleje silnikowe od Motostacja
Warianty tego produktu
-
146,40złMOTUL 8100 ECO-NERGY OLEJ SILNIKOWY 5W30 4L
-
- Dane i opinie o DTM AUTO
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Oleje silnikowe od DTM AUTO
Warianty tego produktu
-
160,16złOlej silnikowy MOTUL 104257
-
- Dane i opinie o MotoFoxter
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
- Oleje silnikowe od MotoFoxter
Warianty tego produktu
-
167,00złOlej silnikowy Motul ECO-NERGY 4 l 5W-30
-
Historia cen - trend cenowy
Aktualnie najniższa cena: 138,47zł
Często kupowane razem
Produkty rekomendowane
Zobacz także
Wybrane oferty
?
Motul 8100 Eco-Nergy 5W30 4l - Opinie
Klienci, którzy kupili Motul 8100 Eco-Nergy 5W30 4l, mogą podzielić się swoją opinią poprzez ankietę Zaufanych Opinii. Prezentujemy wszystkie oceny (zarówno pozytywne jak i negatywne), a Zaufane Opinie oznaczone są zieloną tarczą.
Produkty rekomendowane