Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie (MP3) - Opis i dane produktu
-
Zgłoś
Design thinking to metoda praktykowana z powodzeniem od dobrych kilkudziesięciu lat. Stosują ją światowi giganci, jak Apple czy Google. Definiowana jest jako podejście, sposób myślenia czy - jak kto woli - filozofia, w której proponowanie nowych rozwiązań zostaje poprzedzone gruntownym poznaniem i zrozumieniem potrzeb użytkowników. To metodologia absolutnie uniwersalna i intuicyjna, a dzięki filarom, na których bazuje - kulturze zrozumienia, dociekliwości i kwestionowaniu utartych schematów - pomaga nie tylko lepiej odpowiadać na ludzkie potrzeby. Pozwala także szybko odnajdować punkty zapalne, których zniwelowanie może znacząco przyczynić się do podniesienia jakości życia, pracy oraz doświadczeń zarówno pojedynczego człowieka, jak i społeczeństwa.
Tym, co gwarantuje skuteczność metody design thinking, jest usystematyzowanie procesu, w którym technologiczną wykonalność projektu łączy się z jego biznesową opłacalnością i codzienną użytecznością. Proces ten składa się z pięciu podstawowych etapów: odkrywania, definiowania wyzwania (potrzeb), tworzenia rozwiązania, prototypowania, testowania, planowania wdrożenia. Wszystkie podejmowane działania prowokują do zadania sobie podstawowych w metodologii design thinking pytań: Dla kogo projektujemy? Po co to robimy? Co w związku z tym proponujemy? Jak to wygląda? Czy działa? Czy jest możliwe do wdrożenia? W efekcie kreowane są produkty i usługi pożądane przez odbiorców, przy tym praktyczne i piękne, a jednocześnie wolne od niepotrzebnych udziwnień.
Ta książka pokazuje krok po kroku, jak posługiwać się metodą design thinking. Od poszukiwania pomysłów po pogłębionych wywiadach przeprowadzonych z klientami po przygotowanie rynkowego wdrożenia rozwiązania - szczegółowo omawia etapy procesu oraz praktyczne narzędzia, które z powodzeniem będziesz mógł wykorzystywać w swojej firmie. Znajdziesz tu studia przypadków z różnych branż oraz opinie i doświadczenia specjalistów, którzy stosują tę metodę w swoim biznesie.
Beata Michalska-Dominiak i Piotr Grocholiński to założyciele społeczności Klientocentryczni skupiającej ekspertów metodyki design thinking i service design w Polsce. Ideą Klientocentrycznych jest wspieranie marki, tworzenie nowych produktów i usług, a także pomoc organizacjom w wewnętrznej transformacji. W myśl zasady, że liczą się ludzie, konsekwentnie zmieniają rzeczywistość firm, budując nową wartość i zapewniając zupełnie nowe doświadczenia zarówno klientom, jak i pracownikom. Więcej na www.klientocentryczni.pl.
Spis treści:
Słowo od autorów (9)
Autorzy (12)
1. Design thinking - krótkie wprowadzenie (14)
Trochę historii (17)
Zmiany, zmiany, zmiany... (19)
Proces design thinking (24)
2. Zanim zaczniesz (32)
Czas trwania procesu (34)
Główni aktorzy procesów design thinking (36)
Określanie celu (37)
Konstruowanie zespołu projektowego (38)
Testy osobowościowe (40)
Liczebność zespołu projektowego (42)
Przestrzeń (43)
Zasady pracy (44)
Przykładowa agenda (45)
Pobudzacze (energizery) (46)
3. Odkrywanie (48)
Odkrywanie, czyli poznaj klienta (52)
Potrzebne kompetencje (52)
Co jest istotne? (53)
Odkrywanie krok po kroku (55)
Jak przełożyć głos klienta na konkretne działania? (67)
4. Definiowanie wyzwania (76)
Potrzebne kompetencje (78)
Co jest istotne? (78)
Definiowanie wyzwania krok po kroku (79)
5. Tworzenie rozwiązania (92)
Potrzebne kompetencje (94)
Co jest istotne? (95)
Tworzenie rozwiązania krok po kroku (97)
Wybrane rodzaje burzy mózgów (100)
Selekcja pomysłów (109)
Wybór pomysłów (111)
6. Prototypowanie (114)
Potrzebne kompetencje (118)
Co jest istotne? (118)
Prototypowanie krok po kroku (119)
Formy prototypów (123)
Prezentacja prototypów (124)
7. Testowanie (126)
Potrzebne kompetencje (128)
Co jest istotne? (128)
Testowanie krok po kroku (129)
8. Planowanie wdrożenia (132)
Iteracja (134)
Potrzebne kompetencje (135)
Planowanie wdrożenia krok po kroku (137)
Praktyczne przykłady zastosowania design thinking - kilka kejsów (146)
1. ZAPROJEKTOWANE PO LUDZKU (148)
2. IDEMIA - projekt firmy Oberthur Technologies R&D Poland sp. z o.o. (152)
3. SMART-UP LAB (157)
4. BUDUJEMY INKUBATOR PRZEDSIĘBIORCZOŚCI POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ (160)
Na zakończenie (166)
Podziękowania (169)
Źródła wiedzy i inspiracji (170)
Tym, co gwarantuje skuteczność metody design thinking, jest usystematyzowanie procesu, w którym technologiczną wykonalność projektu łączy się z jego biznesową opłacalnością i codzienną użytecznością. Proces ten składa się z pięciu podstawowych etapów: odkrywania, definiowania wyzwania (potrzeb), tworzenia rozwiązania, prototypowania, testowania, planowania wdrożenia. Wszystkie podejmowane działania prowokują do zadania sobie podstawowych w metodologii design thinking pytań: Dla kogo projektujemy? Po co to robimy? Co w związku z tym proponujemy? Jak to wygląda? Czy działa? Czy jest możliwe do wdrożenia? W efekcie kreowane są produkty i usługi pożądane przez odbiorców, przy tym praktyczne i piękne, a jednocześnie wolne od niepotrzebnych udziwnień.
Ta książka pokazuje krok po kroku, jak posługiwać się metodą design thinking. Od poszukiwania pomysłów po pogłębionych wywiadach przeprowadzonych z klientami po przygotowanie rynkowego wdrożenia rozwiązania - szczegółowo omawia etapy procesu oraz praktyczne narzędzia, które z powodzeniem będziesz mógł wykorzystywać w swojej firmie. Znajdziesz tu studia przypadków z różnych branż oraz opinie i doświadczenia specjalistów, którzy stosują tę metodę w swoim biznesie.
Beata Michalska-Dominiak i Piotr Grocholiński to założyciele społeczności Klientocentryczni skupiającej ekspertów metodyki design thinking i service design w Polsce. Ideą Klientocentrycznych jest wspieranie marki, tworzenie nowych produktów i usług, a także pomoc organizacjom w wewnętrznej transformacji. W myśl zasady, że liczą się ludzie, konsekwentnie zmieniają rzeczywistość firm, budując nową wartość i zapewniając zupełnie nowe doświadczenia zarówno klientom, jak i pracownikom. Więcej na www.klientocentryczni.pl.
Spis treści:
Słowo od autorów (9)
Autorzy (12)
1. Design thinking - krótkie wprowadzenie (14)
Trochę historii (17)
Zmiany, zmiany, zmiany... (19)
Proces design thinking (24)
2. Zanim zaczniesz (32)
Czas trwania procesu (34)
Główni aktorzy procesów design thinking (36)
Określanie celu (37)
Konstruowanie zespołu projektowego (38)
Testy osobowościowe (40)
Liczebność zespołu projektowego (42)
Przestrzeń (43)
Zasady pracy (44)
Przykładowa agenda (45)
Pobudzacze (energizery) (46)
3. Odkrywanie (48)
Odkrywanie, czyli poznaj klienta (52)
Potrzebne kompetencje (52)
Co jest istotne? (53)
Odkrywanie krok po kroku (55)
Jak przełożyć głos klienta na konkretne działania? (67)
4. Definiowanie wyzwania (76)
Potrzebne kompetencje (78)
Co jest istotne? (78)
Definiowanie wyzwania krok po kroku (79)
5. Tworzenie rozwiązania (92)
Potrzebne kompetencje (94)
Co jest istotne? (95)
Tworzenie rozwiązania krok po kroku (97)
Wybrane rodzaje burzy mózgów (100)
Selekcja pomysłów (109)
Wybór pomysłów (111)
6. Prototypowanie (114)
Potrzebne kompetencje (118)
Co jest istotne? (118)
Prototypowanie krok po kroku (119)
Formy prototypów (123)
Prezentacja prototypów (124)
7. Testowanie (126)
Potrzebne kompetencje (128)
Co jest istotne? (128)
Testowanie krok po kroku (129)
8. Planowanie wdrożenia (132)
Iteracja (134)
Potrzebne kompetencje (135)
Planowanie wdrożenia krok po kroku (137)
Praktyczne przykłady zastosowania design thinking - kilka kejsów (146)
1. ZAPROJEKTOWANE PO LUDZKU (148)
2. IDEMIA - projekt firmy Oberthur Technologies R&D Poland sp. z o.o. (152)
3. SMART-UP LAB (157)
4. BUDUJEMY INKUBATOR PRZEDSIĘBIORCZOŚCI POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ (160)
Na zakończenie (166)
Podziękowania (169)
Źródła wiedzy i inspiracji (170)
Podstawowe informacje |
|
---|---|
Autor | Beata Michalska-Dominiak, Piotr Grocholiński |
Wybrane wydawnictwa ?Wybrane wydawnictwa to renomowane firmy, które publikują książki, znane z wysokiej jakości, różnorodności tytułów i często specjalizujące się w konkretnych gatunkach literatury. | Onepress |
Lektor ?Lektor to osoba, która odczytuje tekst w audiobooku. Wybór lektora wpływa na sposób, w jaki książka jest odbierana – jego ton głosu, tempo mówienia oraz intonacja mogą wzbogacić doświadczenie słuchacza. Wybierając audiobooka, zwróć uwagę na lektora, aby dopasować jego styl do swoich preferencji. | Znani aktorzy |
Format | Mp3 |
Rok wydania ?Rok, w którym książka została opublikowana i dostępna dla czytelników. Pomaga określić, jak dawno została wydana. | 2020 |
Język | Polski |
Kategorie ?Kategorie to grupy tematyczne, do których przypisane są audiobooki. Pomagają one w szybkim znalezieniu interesujących tytułów, takich jak literatura piękna, kryminały, biografie czy książki rozwojowe. Wybór odpowiedniej kategorii pozwala precyzyjnie dopasować audiobooki do swoich preferencji i zainteresowań. | Ekonomia i biznes |
ISBN | 9788328394773 |
Produkty rekomendowane
Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie (MP3) - Pytania i odpowiedzi
Zastanawiasz się jak poprawnie użytkować zakupiony produkt? Porady na forum naszych ekspertów w mig rozwieją Twoje wątpliwości! Pytania i Odpowiedzi pomogą użytkownikom serwisu w poprawnym korzystaniu i cieszeniu się z nowo zakupionych produktów.
Produkty rekomendowane
Wybrane oferty
-
- Dane i opinie o Helion
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
14,90złPoradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie (audiobook)
Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie (MP3) - Pozostałe oferty
-
- Dane i opinie o ebookpoint.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
14,90złPoradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie (audiobook)
-
- Dane i opinie o onepress.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
19,96złPoradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie (audiobook)
-
- Dane i opinie o ibuk.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
40,42złPoradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie
-
- Dane i opinie o ebooki_booktown
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
44,24złPoradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie (audiobook mp3)
-
- Dane i opinie o swiatksiazki.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
44,91złPoradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie (plik audio) - Atrakcyjne ceny HITÓW. Słuchaj z przyjemnością.
-
- Dane i opinie o ksiegarnia.pwn.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
44,91złPoradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie
-
Historia cen - trend cenowy
Aktualnie najniższa cena: 14,90zł
Często kupowane razem
Reklama - oferty sklepów
Produkty rekomendowane
Wybrane oferty
?
Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie (MP3) - Opinie
Klienci, którzy kupili Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie (MP3), mogą podzielić się swoją opinią poprzez ankietę Zaufanych Opinii. Prezentujemy wszystkie oceny (zarówno pozytywne jak i negatywne), a Zaufane Opinie oznaczone są zieloną tarczą.
Produkty rekomendowane