Eduterapeutica ADHD - Opis i dane produktu
-
Zgłoś
Eduterapeutica Lux ADHD do pracy z dziećmi w wieku 6-10 lat.
Pakiet przeznaczony jest do prowadzenia zajęć i terapii dzieci w wieku 6–10 lat, które mają zdiagnozowane ADHD, symptomy zachowań bez diagnozy, wysoką wrażliwość, trudności emocjonalne oraz problemy w koncentrowaniu się.Korzyści dla nauczyciela, nauczyciela specjalisty, terapeuty
- zaoszczędzisz czas na przygotowanie zajęć dzięki gotowym kartom pracy i scenariuszom,
- bez problemu dopasujesz ćwiczenia do rozwoju i potrzeb dziecka,
- z długopisem 3D oraz atrakcyjnymi grami multimedialnymi poprowadzisz ciekawe zajęcia,
- bez problemu zaangażujesz dzieci w zajęcia przyjaznymi zadaniami multimedialnymi,
- zintegrujesz grupę, w której są dzieci z ADHD,
- zaobserwujesz szybkie efekty terapii.
Korzyści dla dziecka
- z łatwością zacznie kontrolować dekoncentrację,
- rozwinie umiejętność panowania nad emocjami w sytuacjach trudnych,
- pozna procesy poznawcze wykorzystywane w procesie uczenia się,
- chętnie weźmie udział w zajęciach terapeutycznych, które będą intersujące i przyjemne dla dziecka.
Program przeznaczony jest do prowadzenia zajęć i terapii z dziećmi, które mają
- zdiagnozowane ADHD,
- symptomy zachowań bez diagnozy,
- wysoką wrażliwość,
- trudności emocjonalne,
- problemy w koncentrowaniu się.
Pakiet Eduterapeutica Lux ADHD zawiera
- 105 ćwiczeń multimedialnych na pen-drive,
- 178 kart pracy wydrukowanych oraz dostępnych w programie,
- 5 kart pracy do scenariuszy zajęć integracyjnych,
- 14 kart pracy do budowania samooceny ucznia,
- poradnik ze scenariuszami zajęć dla nauczyciela,
- szkolenie on-line dla nauczycieli,
- długopis Banach 3D z kartami pracy oraz materiałem do tworzenia modeli.
Ćwiczenia multimedialne zawarte w Eduterapeutica Lux ADHD skoncentrowane są w 5 obszarach stymulacyjnych
MODUŁ 1 – HAMOWANIE REAKCJI – ćwiczenia i zadania uczące reakcji hamowania. Od technik zadaniowych do gier, które odraczają gratyfikację celu, z uwzględnieniem systemów żetonowych. Przede wszystkim celem nadrzędnym jest uczenia dziecka czekania, odroczenia swojej reakcji zamiast reakcji na „tu i teraz”.
MODUŁ 2 – KONTROLA WŁASNYCH EMOCJI „PANOWANIE NAD SOBĄ” – zadania i gry związane z szeroko pojętą inteligencją emocjonalną. Zadania symulacyjne, bajki, sytuacje społeczne, komiksy społecznych wzmacniające kompetencje dziecka w obszarze identyfikowania emocji, ich funkcji, zachowań zastępczych, technik relaksacji oraz reakcji sytuacyjnych.
MODUŁ 3 – KONCENTRACJA UWAGI MIMO DZIAŁANIA DYSTRAKTORÓW – zadania, ćwiczenia i gry wzmacniające koncentrację uwagi z uwzględnieniem kontrolowanej dekoncentracji oraz przerzutności uwagi.
MODUŁ 3 – KONCENTRACJA UWAGI MIMO DZIAŁANIA DYSTRAKTORÓW – zadania, ćwiczenia i gry wzmacniające koncentrację uwagi z uwzględnieniem kontrolowanej dekoncentracji oraz przerzutności uwagi.
MODUŁ 4 – GOTOWOŚĆ DO POŚWIĘCEŃ NA RZECZ NADRZĘDNEGO CELU – zadania, gry, ćwiczenia do wykorzystania w pracy grupowej, indywidualnej lub z zespołem klasowym. Ich celem jest praca nad egocentryczną postawą dziecka z ADHD z uwzględnieniem takich postaw pożądanych jak empatia oraz identyfikowanie potrzeb innych. Ponadto zadania, które będą polegały na rezonowaniu neuronów lustrzanych odpowiedzialnych za postawy współpracy.
MODUŁ 5 – PAMIĘĆ OPERACYJNA (AKTYWOWANA „TU” I „TERAZ) – zadania, ćwiczenia i gry rozwijające pamięć roboczą (bezpośrednią) oraz pamięć słuchową i zadaniową. Celem tych zadań jest korelacja ćwiczeniowa w obszarze procesów poznawczych.
Zaburzenia związane z ADHD diagnozuje się u ok. 6-7% dzieci w wieku wczesnoszkolnym*.
Praca z dzieckiem z ADHD dotyczy wszystkich nauczycieli, którzy mają dzieci z ADHD w grupie, nie tylko specjalistów/terapeutów
Lekceważenie problemu może w przyszłości wpływać na funkcjonowanie dziecka i przejawiać się np. trudnościami w szkole, słabszymi wynikami czy odrzuceniem przez rówieśników. Niestosowanie terapii może powodować problemy emocjonalne, obniżenie poczucia własnej wartości oraz nieprawidłowo utrwalone role w grupie rówieśniczej.
Terapie dzieci z ADHD należy zacząć od wzmocnienia reakcji hamowania oraz podnoszenia progu frustracji. Kolejnym lub równoległym etapem powinna być praca nad poszerzaniem świadomości w obszarze emocji oraz regulacji emocji i reakcji. Ponadto w czasie zajęć terapeutycznych należy wzmacniać procesy koncentracji uwagi. Ważnym etapem terapii jest praca nad gotowością dziecka do rezygnacji z własnych przyjemności na rzecz innych osób. Z pewnością należy wprowadzić treningi pamięci bezpośredniej.
MODUŁ 5 – PAMIĘĆ OPERACYJNA (AKTYWOWANA „TU” I „TERAZ) – zadania, ćwiczenia i gry rozwijające pamięć roboczą (bezpośrednią) oraz pamięć słuchową i zadaniową. Celem tych zadań jest korelacja ćwiczeniowa w obszarze procesów poznawczych.
Rośnie liczba zdiagnozowanych dzieci z ADHD!
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) to neurorozwojowe zaburzenia psychiczne z deficytem uwagi oraz brakiem koncentracji uwagi. Objawia się nadpobudliwością, hiperaktywnością , nadpobudliwością ruchową lub impulsywnością. Zazwyczaj przed ukończeniem przez dziecko 5. roku życia można już zauważyć pierwsze symptomy ADHD.Zaburzenia związane z ADHD diagnozuje się u ok. 6-7% dzieci w wieku wczesnoszkolnym*.
Terapia jest konieczna
ADHD diagnozowane jest częściej u chłopców objawiając się głównie porywczością oraz nadruchliwością .W przypadku dziewczynek pojawiają się zaburzenia uwagi i koncentracji.Praca z dzieckiem z ADHD dotyczy wszystkich nauczycieli, którzy mają dzieci z ADHD w grupie, nie tylko specjalistów/terapeutów
Lekceważenie problemu może w przyszłości wpływać na funkcjonowanie dziecka i przejawiać się np. trudnościami w szkole, słabszymi wynikami czy odrzuceniem przez rówieśników. Niestosowanie terapii może powodować problemy emocjonalne, obniżenie poczucia własnej wartości oraz nieprawidłowo utrwalone role w grupie rówieśniczej.
Od czego rozpocząć terapie?
Zajęcia terapeutyczne najlepiej jest wprowadzić od 5. roku życia dziecka ze względu na neuroplastyczność mózgu.Terapie dzieci z ADHD należy zacząć od wzmocnienia reakcji hamowania oraz podnoszenia progu frustracji. Kolejnym lub równoległym etapem powinna być praca nad poszerzaniem świadomości w obszarze emocji oraz regulacji emocji i reakcji. Ponadto w czasie zajęć terapeutycznych należy wzmacniać procesy koncentracji uwagi. Ważnym etapem terapii jest praca nad gotowością dziecka do rezygnacji z własnych przyjemności na rzecz innych osób. Z pewnością należy wprowadzić treningi pamięci bezpośredniej.
Podstawowe informacje |
|
---|---|
Autor | BEKKER-GOSKA MONIKA |
Wybrani autorzy ?Wybrani autorzy to pisarze, którzy wyróżniają się w danej dziedzinie literatury, znani z tworzenia wyjątkowych i cenionych dzieł literackich. | Praca zbiorowa |
Okładka ?Okładka książki to zewnętrzna część, która chroni i prezentuje treść. To pierwszy element, który przyciąga uwagę czytelników, zawierając tytuł, autora i grafikę. | Twarda |
Format | 24.0x33.0cm |
Rok wydania ?Rok, w którym książka została opublikowana i dostępna dla czytelników. Pomaga określić, jak dawno została wydana. | 2021 |
Szkoła ?Rodzaj szkoły wskazuje, do jakiego typu placówki edukacyjnej przeznaczone są podręczniki, uwzględniając różnice między nimi, co pozwala dopasować materiały do programu nauczania. | Szkoła podstawowa |
Klasa ?Klasa oznacza konkretny rok lub stopień edukacji, dla którego podręcznik jest przeznaczony. Pomaga dostosować treść do poziomu rozwoju i wymagań uczniów. | 6 |
ISBN | 5903228142628 |
Produkty rekomendowane
Eduterapeutica ADHD - Pytania i odpowiedzi
Zastanawiasz się jak poprawnie użytkować zakupiony produkt? Porady na forum naszych ekspertów w mig rozwieją Twoje wątpliwości! Pytania i Odpowiedzi pomogą użytkownikom serwisu w poprawnym korzystaniu i cieszeniu się z nowo zakupionych produktów.
Produkty rekomendowane
Eduterapeutica ADHD- Oferty
-
- Dane i opinie o naukowa.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
2 012,38złEduterapeutica ADHD. ADHD - Atrakcyjne promocje, wysyłka już od 3,99 zł
-
- Dane i opinie o arante.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
2 151,00złEduterapeutica Lux ADHD
-
- Dane i opinie o abcprezentacji.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
2 269,00złEduterapeutica Lux ADHD
-
- Dane i opinie o Księgarnia DobraKsiazka.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
2 447,36złEduterapeutica ADHD. ADHD
-
- Dane i opinie o dvdmax.pl
- Zobacz ofertę
- O ofercie
-
Zgłoś uwagi
Warianty tego produktu
-
2 549,99złEduterapeutica ADHD dla dzieci 6 do 10 lat
-
Historia cen - trend cenowy
Aktualnie najniższa cena: 2 012,38zł
Często kupowane razem
Reklama - oferty sklepów
Produkty rekomendowane
Wybrane oferty
?
Eduterapeutica ADHD - Opinie
Klienci, którzy kupili Eduterapeutica ADHD, mogą podzielić się swoją opinią poprzez ankietę Zaufanych Opinii. Prezentujemy wszystkie oceny (zarówno pozytywne jak i negatywne), a Zaufane Opinie oznaczone są zieloną tarczą.
Produkty rekomendowane